Mikä on ollut elämäsi kovin kipu?
Kommentit (44)
kun kurkkuani poltettiin kiinni. oli alkanut vuotamaan risaleikkauksen jälkeen. palanut kudos vaan haisi nenään, piti pitää suuta isosti auki. puudute ei oikein yltänyt kohteeseen.. synnytyskivut oli ok
Sydänsurut. helpompia kerta toisensa jälkeen.
Liukkaalla jalkakäytävällä kaatuminen ja ranteen murtuminen
Leikkauksen jälkeinen kipu, rakkaudesta aiheutuva tuskaisa kipu, henkinen kipu
Olen sen tuonut ennenkin täällä kysyttäessä esiin. Tulehtunut haava peräpäässä (anaalifissuura) ja peräpukamat ja sitten ulostamaan. Tuntui että taju lähtee ja kaikki värit hävisivät kasvoilta. Tuntiin en pystynyt liikahtamaankaan sängyltä ja jomotus kesti päiviä. Istuminen mahdotonta ja se tuskan tunne kun tiesi että seuraavana päivänä sama edessä. Kylmä hiki valui naamalla. Tuntui että kolkuttelen kuoleman portteja. Enkä liioittele tässä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Sydänsurut. helpompia kerta toisensa jälkeen.
Ai, väittäisin toista!
Kyllä se itselläni oli vauhdilla käynnistynyt kuopuksen synnytys, ei ehtinyt saada kivunlievitystä. Supistusta supistuksen perään.
Synnytyskipu. Menetin tajuntani ja lopulta myös lapsen.
Koiran pureminen useampaan kohtaan aiheuttaen tikkausta vaativia haavoja.
Suun mätäpaise hammaslrikkauksen jälkeen.
Umpisuoli.
Äidin kuolema.
Synnytys tulee näiden jälkeen.
Poskiontelon punkteeraus, kun puudute ei vaikuttanut ainakaan kunnolla. Kumma juttu, koska noin vuosi myöhemmin jouduin uudelleen punkteerattavaksi armeijassa ja pelkäsin sitä aina mielettömästi. Vaan silloin puudute toimi, eikä se tuntunut miltään. Kuului vain rusahdus ja se oli siinä.
Pahin kipu oli korvakäytävän pahassa tulehduksessa. Kipu pään sisällä oli helvettiä, teki mieli hakata päätä seinään että menis taju. Kipuun ei auttanut mikään, korvalääkärikin suositti vahvan viinan juontia. Tasapainoaistikin katosi. Viikon ajan kävin korvalääkärillä korvaa puhdistamassa portilla, imurilla ja sain rasvaliuskoja korvaan.
Hui, kauheita juttuja. Minulla voimakas päänsärkykohtaus. Ei selvinnyt mistä johtui, onneksi vain kerran iski.
Kohdunulkoinen raskaus. Etenkin se kipu kun sikiö kasvoi munanjohtimessani ja räjähti sisälläni, koska ei mahtunut kasvamaan siellä.
Aurallinen migreeni. Ensin pelkää että kuolee, sitten pelkää ettei kuolekaan
Tulehtunut umpilisäke. Puhkesi leikkauksessa. Olin 13.
Kierukan asennus.
Olen kuitenkin 3x synnyttänyt, ollut keuhkoja pistävässä keuhkokuumessa ja kyynärpääni on murtunut palasiksi ja leikattu.
Kun umpisuoli oli puhkeamaisillaan ja minua makuutettiin "tarkkailtavana" ilman kipulääkitystä 5 tuntia. Siis vasta viiden tunnin jälkeen joku lääkäreistä teki diagnoosin että umpisuolihan se siellä vihoittelee. Tämä oli aikaa kun sikainfluenssa oli päällä ja hoitohenkilökunnan ensimmäiset arvailut tilastani liittyivät siihen. Onneksi muuten umpisuoli ei puhjennut, eli pääsin sitten oikean diagnoosin jälkeen sitten tunnin sisään leikkaukseen.
Hammassärky ja tulehdukset juurihoidetun hampaan poiston jälkeen. Edes panacod ei auttanut, buranasta puhettakaan.
Viisaudenhampaiden poistot ja alaviisureiden leikkaukset ja niiden jälkimainingit ei olleet mitään tähän verrattuna.