Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä tapa erottaa poika ja "avovaimo"?

Vierailija
25.04.2014 |

Mitä hienovaraisia/ehkä vähän ovelia tapoja olisi erottaa poika tämän tyttöystävästä, jonka kanssa asuu yhdessä (en periaatteesta suostu sanomaan avovaimoksi")? Tyttö ei monestakaan syystä sovi meidän perheeseen, eikä tee pojalle hyvää, ja ovat seurustelleet nyt kolmatta vuotta ja alan pelätä ettei poika pääse itse irti :( 

Epäkohtelias en halua kuitenkaan olla, eli miten voisin erottaa heidät vaikuttamalta huonolta ihmiseltä?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko tämä pariskunta Tampereella? Molemmat samassa työpaikassa? Jos asuu, niin saatan tietää, ja olen samaa mieltä anopin kanssa.

Vierailija
62/101 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:21"]

Onhan se totta että kaikki ei ole joka äidin toivevävyjä eikä toiveminiöitä.

[/quote]

Ei edes se oma poika tai tytär.

[/quote] jonkunhan lapsi on toivevävy /toiveminiä koska niitäkin on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIIII, taas sama psykopaatti liikkeellä provoineen. Viimeksi oli se tarina, jossa ap oli laukonut "totuuksia" miniälleen kun kertoivat poikansa kanssa raskaudesta. Älkää pliis ruokkiko tätä sairasta ihmistä!

Vierailija
64/101 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 23:42"]

EIIII, taas sama psykopaatti liikkeellä provoineen. Viimeksi oli se tarina, jossa ap oli laukonut "totuuksia" miniälleen kun kertoivat poikansa kanssa raskaudesta. Älkää pliis ruokkiko tätä sairasta ihmistä!

[/quote]

Tässä hullun anopin edellinen ketju

http://www.vauva.fi/keskustelu/3955565/ketju/olen_pilannut_suhteeni_miniaan_ja_poikaani_mitaan_tehtavissa

Vierailija
65/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:40"]

Keksi parempo provo, tämä on niin huono ja kulunut.

[/quote]

Ei ole kuule provo. Tyttö on tatuoitu, juo aivan liikaa ja liian usein, ei suostu tekemään lapsia ja on muutenkin todella outo.

[/quote]

No tossa ylempänähän sulle on sit ohjeita. Miksi oikeastaan haluat rikkoa heidän välinsä, jos poikasi rakastaa avokkiaan? Oletko mustasukkainen vai mitä?

[/quote]ilmeisesti kelpaa sun pojallesi, onko poikas täysin nuhteeton????

[/quote]

Ainahan lapsi vanhempiensa silmissä on nuhteeton, joten vaikea minun on pojan nuhteettomuutta arvioida... Mutta ainakaan ei juo kuin kohtuudella, ei ole tatuoinnin tatuointia, ja olisi varmasti aivan loistava isä.

Niille jotka sanovat että kyllä poika itse tietää, vaan kun ei aina tiedä. Ei sitä voi nuorena tietää ettei halua niitä lapsia, vaikka nyt tuntuisi siltä että sussu on lapsia tärkeämpi. Mitäs sitten kun ollaan naimisissa, yhteinen asunto-osakevelka ja pojan biologinen kello alkaa tikittää? Lisääntyminen on kuitenkin se ihmisen normaalitila, ja kyllä pitää olla vikaa päässä jos ei halua (kuten tällä tytöllä)

Olen tasapainoinen, hyvin korkeasti kouluttautunut, lähimmäisistäni välittävä lämmin ihminen. Enkä halua itselleni lapsia, vaikka heistä pidänkin. On monia tapoja saada onnellinen elämä. Kaikkien ei tarvitse elää samalla tavalla!

Vierailija
66/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä vaikka olisikin provo, mielenkiintoista lukea vastauksia, alan jo itsekin uskoa suomalaisen 'wt:n' olemassaoloon.

Vierailija
67/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini vihaa minua aikalailla samoista syistä kuin ap avominiäänsä. Tai siis anoppini KUVITTELEE minun olevan sellainen. Anoppini suun avatessaan sai aikaan vain riidan poikansa kanssa. Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
68/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta pakko pn kysyä, että onko se tyttö tatuoitu jotenkin umpeen, kun ei käy äidiksi?

Vierailija
69/101 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Yritän vastata kaikkiin kysymyksiin.

Nainen juo 2-4 kertaa viikossa, usein sammumispisteeseen (kertoo itse kännitarinoitaan ja nauraa). Ei toki aina. Lisäksi järjestää usein ryyppyiltoja kavereittensa kanssa, jolloin pojan on tultava minun luokseni nukkumaan, sillä hänen on herättävä aamulla töihin.

Duunaritaustasta tai mistään muusta ei ole kyse, kun sanon, ettei sovi meidän perheeseen. Ongelmallisena pidän naisen tapaa kiroilla kun mukana on pieniä lapsia (esim. sukujuhlissa kun poikani pienet pikkuserkut ja serkkujen lapset ovat läsnä), rasistisia juttuja joita ei meidän perheessä siedetä, lainaa pojalta toistuvasti rahaa maksaen osan veloista takaisin mutta velka kasvaa pikku hiljaa... Nainen tekee kausityötä, ja poika vannoo saavansa takaisin rahat kun työkausi alkaa, mutta minua pelottaa.

Tatuointien aiheista en mitään ymmärrä, mutta minusta käsivarret täynnä pääkalloja ja käärmeitä olisi ahdistavia pikkulapsen äidillä.

Lapset aiemmasta liitosta eivät haittaisi yhtä paljon kuin lapsettomuus, tiedän että poikani ottaisi lapsipuolensa avosylin vastaan joten minäkin yrittäisin pitää häntä vähän niin kuin omanani. Sen sijaan muutamat naisesta kuulemani seksuaaliset jutut ovat aika hurjia.

Eniten harmittaa tosiaan se karkea käytös, yksittäisinä voisin kestää tatuointeja tai juhlimista.

Vierailija
70/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:28"]

[/quote]

Ei varmasti olekaan. Mutta onneksi ei tarvikaan olla. Ne kun ei ole ne vanhemmat jotka päättää lastensa kumppanit, vaan ne lapset itse tekee sen päätöksen. Itselläni on äiti, joka on aina liiaksikin halunnut sekaantua seurustelusuhteisiini. Joskus jopa kielsi eroamasta pettävästä avopuolisostani. En toivo tällaista kenellekään muulle...

[/quote]itse oon sanonut pojalle että samaa koulutustasoa kun oot itsekin, muuten tulee vaikeuksia plus lähes samaa palkkatasoa

[/quote] Kai ymmärrät Että naisella tarvitsee olla parempi koulutus samaan palkka tasoon ja mitä Helvetin valiä palkalla on rakkaudessa.

Vierailija
71/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 02:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:28"]

[/quote]

Ei varmasti olekaan. Mutta onneksi ei tarvikaan olla. Ne kun ei ole ne vanhemmat jotka päättää lastensa kumppanit, vaan ne lapset itse tekee sen päätöksen. Itselläni on äiti, joka on aina liiaksikin halunnut sekaantua seurustelusuhteisiini. Joskus jopa kielsi eroamasta pettävästä avopuolisostani. En toivo tällaista kenellekään muulle...

[/quote]itse oon sanonut pojalle että samaa koulutustasoa kun oot itsekin, muuten tulee vaikeuksia plus lähes samaa palkkatasoa

[/quote] Kai ymmärrät Että naisella tarvitsee olla parempi koulutus samaan palkka tasoon ja mitä Helvetin valiä palkalla on rakkaudessa.

[/quote]  kaikki täytyy ottaa huomioon että ei tule "virheinvestointia". 

Vierailija
72/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin tapauksissa kyseessä voi olla myös naispuolinen narsisti. Anopista tuntuu, että ihmisessä mättää jokin mutta näkee vain ulkoiset asiat kuten tatuoinnit ja juhlimassa käymisen. Onko anopin poika hiljainen hissukka ja ulkonäöltäänkin vaatimaton? Jos on niin en sulkisi narsismin mahdollisuutta pois.

Vierailija
73/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi-kortti esitetty!

Vierailija
74/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se todella on niin, että monesti vanhemmat osaisi valita lapselle paljon paremmin kumppanin kuin lapsi itse nuorena. Sinuna vain toivoisin, etteivät ala tehdä lapsia. Silloin on aina helppo erota myöhemmin. Voit vaikka joskus ohimennen mainita jostain tyypistä, joka löysi toisen naisen ja se on ihan ok, kun ei sydämmelleen mitään voi jne. Eli annat hiljaista hyväksytää, että poikasikin voi löytää toisen naisen jossain vaiheessa. Et sano suoraan tai suosita. Puhut asiasta sivulauseessa kuin vain "small talkina" jostain puolitutusta. Usein miehet kuitenkin katselee myöhemmin sivuilleen ja siinä tietty "aavistettu" tuki vanhemmilta rohkaisee eroon.:)

Kyllähän sen äidin mielipide on usein aika järkeväkin. Esimerkiksi hyvän ystäväni veljen avokkia ystävän äiti inhosi alusta asti. Näki otsallaankin, että poika saa paremman ja tyttö on luuseri. Valitettavasti ehtivät tehdä lapsen ennen kuin poika näki totuuden. Täysin epäsuhta pari ja vain tytön nuoruuden nätteys toimi nuoren miehen silmissä etuna. Nyt erosta on jo aikaa ja tuo tyttö eli nainen nykyään on ihan surkimus äitinä, ihmisenä ja kaikin puolin sellainen, että kaverini veli häpeää eksäänsä. katuu, että lapsi tuli tehtyä tuollaisen kanssa.

Vierailija
75/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai näki oikein otsallaan, että saa "paremman".

On se suorastaan hienoa, ku on tiedetään, että kuka on kenellekin tarpeeksi "hyvä" ihminen ja kun sen näkee jo otsallaan, että minkä verran suhteessa on rakkautta ja kunnioitusta. Joskus harvoin toki kyllä, mutta yleensä nämä, jotka puhuvat paremmista ihmisistä puhuvat kyllä aivan muista ominaisuuksista.

Oksettavaa, ei voi muuta sanoa.

Ja tuo, että tyttö on narsisti koska äiti ei pidä siitä... Ei hitto, se ei ansaitse enää edes kommentointia.

Vierailija
76/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 11:03"]

Valitettavasti se todella on niin, että monesti vanhemmat osaisi valita lapselle paljon paremmin kumppanin kuin lapsi itse nuorena. Sinuna vain toivoisin, etteivät ala tehdä lapsia. Silloin on aina helppo erota myöhemmin. Voit vaikka joskus ohimennen mainita jostain tyypistä, joka löysi toisen naisen ja se on ihan ok, kun ei sydämmelleen mitään voi jne. Eli annat hiljaista hyväksytää, että poikasikin voi löytää toisen naisen jossain vaiheessa. Et sano suoraan tai suosita. Puhut asiasta sivulauseessa kuin vain "small talkina" jostain puolitutusta. Usein miehet kuitenkin katselee myöhemmin sivuilleen ja siinä tietty "aavistettu" tuki vanhemmilta rohkaisee eroon.:)

Kyllähän sen äidin mielipide on usein aika järkeväkin. Esimerkiksi hyvän ystäväni veljen avokkia ystävän äiti inhosi alusta asti. Näki otsallaankin, että poika saa paremman ja tyttö on luuseri. Valitettavasti ehtivät tehdä lapsen ennen kuin poika näki totuuden. Täysin epäsuhta pari ja vain tytön nuoruuden nätteys toimi nuoren miehen silmissä etuna. Nyt erosta on jo aikaa ja tuo tyttö eli nainen nykyään on ihan surkimus äitinä, ihmisenä ja kaikin puolin sellainen, että kaverini veli häpeää eksäänsä. katuu, että lapsi tuli tehtyä tuollaisen kanssa.

[/quote]

Joo ap, koitapa tätä esimerkkiä, eli vihjailua sivulauseessa. Meillä tuollainen small talk vihjailu johti pojan ja äidin välirikkoon. Eikä ole vuosienkaan jälkeen (20 v) poika=mieheni parempaa löytänyt, vaikka ätinsä siihen vihjailuillaan pyrki, eli "ennustamaan" pojan tulevaisuutta.

Vierailija
77/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs teidän perheestänne tekee niin hienon, ettei poikanne avovaimo sovi kuvioihin? Ette te nyt kovi hienoja ole, jos tällä palstalla roikut ruikuttamassa!

Kukahan saisi taottua noiden itsepäisten, itsekkäiden ja sinisilmäisten äitien päähän sen, että lapset ottavat puolison itselleen, eivät vanhemmilleen. Ota ap:kin pois ne roosat lasit, kun katselet poikaasi. Ei hän ole täydellinen. Et ole sitä itsekään, vaikka yritätkin antaa sellaisen kuvan. Anna nuorten elää tavallaan äläkä mene hämmentämään heidän kuvioitaan. Hanki itsellesi oma elämä vaikka sitten Martta-kerhossa.

Vierailija
78/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan eri asia sanoa toiselle "tuo suhde ei ole terve, koska tuo toinen lyö sua, oikeasti kannattaisi varmaan erota tai hakea ainakin apua" kuin mennä selittämään "näen otsallanikin, että tuo ei ole sinulle hyväksi, kun on tuo tatuointikin".

Jotkut huomaa eron, Ap luultavasti ei.

Vierailija
79/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin olisi pitänyt erottaa ap ja hänen miehensä ennen kuin he menivät lisääntymään, niin tätäkään ongelmaa ei olisi.

Vierailija
80/101 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yritä ihmeessä erottaa tämä pari, voitkin olla varma että sinulle käy kuten omalle anopilleni, johon on kaikki puhevälit katkaistu täysin juuri samantapaisen toiminnan seurauksena. Ja ihan miehen aloitteesta, hän ei hyväksynyt tippaakaan minua halventavia paskapuheita äitinsä osalta. Nyt meillä on myös jo lapsia joita anoppi ei ole nähnyt kertaakaan, siellä varmaan miettii yksiössään päivät pitkät edelleen kuinka vääränlainen nainen minä olen hänen pikkupojalleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä