Ei ole normaalia, että aikuisella on alakulttuurityyli.
En ole koskaan tavannut ketään selkeästi aikuista ihmistä, joka olisi esimerkiksi punkkari, hipsteri, hevari tms.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:53"]
En ole koskaan tavannut ketään selkeästi aikuista ihmistä, joka olisi esimerkiksi punkkari, hipsteri, hevari tms.
[/quote]
Miten määrittelet normaalin, aikuisuuden ja alakulttuurin?
Entä kuka on esimerkiksi hevari? Sellainen joka kuuntelee heavya? Käy keikoilla? Pukeutuu mustaan ja niitteihin?
Pakollinen, mutta eivätkös nahkatakit yms alunperin olleet alakultturipiirien käyttämiä? Maailma muuttuu eskoseni. Mikä tänään on alakulttuuria, ei välttämättä ole sitä aina.
Ikis? Taas uusi näkökulma aiheeseen?
Ja normaalia on? Business casual? Villaneuleet ja farkut? Paitapuserot ja polvipituiset hameet? Pariskunnilla yhteensopivat tuulipuvut? Vai jotain vielä tylsempää?
Ketää kiiinostaa mikä on "normaalia"? Jokainen saa olla sellainen kuin on, kunhan valtakunnan lakia noudattaa.
Mä oon tuollainen alakulttuurin edustaja.
Mikäli normaali aikuisuus tarkoittaa sitä, että pelkää miltä näyttää muiden silmissä, elää muiden toiveiden mukaan ja panikoi ellei täytä jokaista normia, niin mä oon oikeesti oikein mielelläni tällainen keskenkasvuinen ikiteini.
Tämä on Suomessa ehkä tylsintä. Aikuiset ovat niin samasta muotista veistettyjä, koska "suomalainen aikuinen" on käsitteenä jokin aivan oma juttunsa, jolla ei ole varsinaisen aikuisuuden kanssa paljoakaan tekemistä (mm. ulkoinen olemus). Varsinkin miesten pukeutuminen on niin tylsää, etteivät edes kaupat viitsi vaivautua tarjoamaan rennompia vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:30"]
http://www.gislounge.com/map-of-heavy-metal-bands-by-country-per-capita/
[/quote]
Melkein ainoa asia, minkä takia voi ylpeä siitä että on suomalainen :D
[/quote]
Mikä tässä tarkalleen ottaen on se asia missä on jotain ylpeilemistä?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 04:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:30"]
http://www.gislounge.com/map-of-heavy-metal-bands-by-country-per-capita/
[/quote]
Melkein ainoa asia, minkä takia voi ylpeä siitä että on suomalainen :D
[/quote]
Mikä tässä tarkalleen ottaen on se asia missä on jotain ylpeilemistä?
[/quote]
No juurikin se (jos et osannut tuota karttaa tulkita), että Suomessa ja muissa pohjoismaissa on eniten hevi/metallibändejä suhteutettuna väestöön. Ja jos et tästä asiasta tajua mikä on ylpeyden aihe, niin ehkä turha edes selittää.
Mutta mielipideasioitahan nämä ovat. En odotakkaan, että joku joka ei hevi-musiikista pidä, ymmärtäisi tätä.
No ennemmin alakulttuurin edustaja vapaa-aikana kuin espoolainen rivitalossa elävä (pettävä ja mulkku) perheen isä...
Mä olen montakin, myös isojen yritysten isoja johtajia.