Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä 43-vuotiaana ainoan lapsesi saanut ahkera palstailija!

Vierailija
25.04.2014 |

Jos näet ketjun, jossa joku odottaja valittelee vaivojaan, voisitko ystävällisesti hillitä tarpeesi mennä ketjuun ilkkumaan, miten sinulla ei ollut mitään vaivoja jne. Kuvittelet selvästi, että helppo raskautesi oli jotenkin sinun ansiotasi, mutta yritä nyt ymmärtää, että raskauden helppous ja vaikeus on kiinni aivan sattumasta. 

Sulla on vain yksi raskaus takana, seuraavissa raskauksissa vaivasi olisivat saattaneet olla paljon pahempia. Esim. mulla oli ensimmäinen raskaus helppo, mutta toisessa raskaudessa vaivat (esim. närästys ja liitoskivut) alkoivatkin jo ensi metreillä. Samoin jouduin lopettamaan liikkumisen hyvin aikaisin, vaikka olin hyvässä fyysisessä kunnossa, paljon paremmassa kuin ensimmäisellä kerralla.

Suosittelen, että teet muutaman lapsen lisää ja kokeilet, miltä ne seuraavat raskaudet tuntuvat. Sen jälkeen voit miettiä, onko paikallaan ilkkua toisille, miten sinulla oli kaikki niin helppoa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hormonihuuruissani, en ole odottaja, en ole ollut vuosikausiin. Silti voin kokea myötätuntoa alkuperäisen avauksen tehnyttä kohtaan. Muistan kyllä miten kipeä ihminen voi olla, mutta muistan myös raskauksia, joissa en ollut. Jätin vain mainitsematta sulkiksen peluut ja muut, koitin sen sijaan keksiä edes jotakin pientä helpottavaa niksiä.

Älä nyt viitsi, 43-vuotias. Et ihan oikeasti vastannut hänelle vain kertoaksesi kuinka erilaisia raskaudet ovat, vaan alleviivataksesi omien terveellisten elämäntapojen olevan ainoa autuuttaja. Vaan kun ei se sitten mennyt niinkään, kuten huomata saamme. Moni muukin odottaja elää ihan samoin ja on silti ollut kipeä.

5lasta

Vierailija
22/31 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tupakoinut, syön luomuruokaa, juoksin maratonin alle neljään tuntiin. Ensimmäisestä raskaudesta oksensin seitsemän kuukautta, paino nousi 20+kg ja oli migreeni joka ilta.

Toinen raskaus oli paljon helpompi, mutta en voinut urheilla lainkaan koska oli ennenaikaisia supistuksia. loppuraskaudesta tuli välilevyn pullistuma.

nyt kolmas raskaus tähän asti on helpoin, en edes muistaisi olevani raskaana. Aktiivisesti en ole liikkunut kahteen vuoteen, ulkoilu on taaperon ja vauvan kanssa puistoon matelua ja selän varomista. Syön mitä sattuu ja silloin kun muistan/kerkeän... Et ei tod mulla ianakaan ole elintavoista kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kiltit ihmiset tehkö lapsia enää 43-vuotiaana. Siinä on jo oma terveys, lapsen terveys ja oma jaksaminen äitinä uhattuna. MItes sitten ku oot 58 ja sulla on kiukutteleva teini? Jos lapsia haluatte nii tehkää se ensimmäinen ennen ku ootte 30. Ettei lapsellekaan tule jotain kehityshäiriötä. Noi riskit kasvaa aina vanhetessa. Ja kyllähän adoptio on aina mahdollisuus. Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä. MIksi tehdä niitä lisää, kun joillain lapsilla ei ole vanhempia?

Vierailija
24/31 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolme helppoa raskautta ja synnytystä.

Joten voi tuo helppous monistuakin.

Varsinainen työ alkaa lapsen synnyttyä.

Sairauskierteet ovat hankaloittaneet arkea.

Olen sitä mieltä että kaikille kertyy vaikeuksia elämän aikana ihan riittämiin.

Jos aloittajan tuskaa yhtään helpottaa niin yksinhuoltaja olen, mies meni vieraisiin. Älä kuitenkaan yleistä ja kuvittele että kaikki ne jotka kokeneet helpon synnytyksen kokisi että mies pettää.

Vierailija
25/31 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mene johonkin lapsettomien ketjuun kehumaan kuinka olen tullut kolme kertaa ekasta yrityksestä raskaaksi.

Vierailija
26/31 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 08:50"]

En minäkään mene johonkin lapsettomien ketjuun kehumaan kuinka olen tullut kolme kertaa ekasta yrityksestä raskaaksi.

[/quote]

Entäs jos kysytään oliko vaikea raskautua?

Vierailija
27/31 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 08:50"]

[/quote]

Entäs jos kysytään oliko vaikea raskautua?

[/quote]

Tuohon tulisi sanomaan, että inhoan sanaa "raskautua", sellaista ei olekaan. Raskautetut ihmiset löytää raamatusta ja merkitys on silloin masentunut, väsynyt, huolien painama, uupunut.

ohis

Vierailija
28/31 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 08:29"]

Minulla on ylipainoa, tupakoin ja liikun vähän silti raskaus oli helppo ja lapsi terve, kakkonen.

[/quote]

En ole väittänytkään, ettei voisi olla helppo raskaus epäterveellisilläkin elintavoilla, mutta yleensä se vain menee niin, että terveet elintavat helpottavat raskauttakin.

2

Vierailija
29/31 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 08:31"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 08:25"]

No ei se oireettomuus aina ihan sattumaa ole. Hyvä kunto, normaalipaino, tupakoimattomuus, järkevä syöminen, ynnä muut terveelliset elintavat helpottavat raskautta.

[/quote]

Niin sitä luuli esikoista odottaessa. Toisen kanssa oksensin koko raskauden ja välilevyn pullistumakin vaivasi :)

Ja en ole ikinä polttanut, olen hoikka ja olen urheillut koko ikäni. Silti olin toisen raskauden aikaan välillä tipassa sairaalassa, koska keho oli kuivumistilassa oksentelun takia.

[/quote]

Oletko koskaan miettinyt, miten huonoon kuntoon olisit mennyt, jos et olisi elänyt terveellisesti?

2

Vierailija
30/31 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 08:38"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 08:25"]

No ei se oireettomuus aina ihan sattumaa ole. Hyvä kunto, normaalipaino, tupakoimattomuus, järkevä syöminen, ynnä muut terveelliset elintavat helpottavat raskautta.

[/quote]

Niinkö? No, milloin nuo helpottavat minun oloani? Nyt rv 32 menossa.

Ap

[/quote]

Ei välttämättä koskaan. Ei tämä voi olla normaaliälyiselle yllätys.

2

Vierailija
31/31 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo terveysjankkaaja se Besserwisser-mode? Ei osaa luovuttaa ikinä ja sitten menee pinna. Kokeillaanko ottaa aiheeksi homeopatia ja rokotteet?