3-vuotias vietiin lapsettomiin häihin...
Naapurini kertoi naureskellen että saivat muutama vuosi sitten kutsut lapsettomiin häihin. Kutsussa oli erikseen mainittu vauvat, että ne voi ottaa mukaan jos hoito ei järjesty tms. No, tämä naapurini oli sitten ottanut erikseen ilmoittamatta 3-vuotiaan tyttönsä mukaan. Syy: tyttö halusi niin kovasti kun se tykkää hääpuvuista.
Olin ihan sanaton.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 15:31"]Muistan itse pienenä miten kivaa oli häissä, lapset tanssivat ja leikkivät yhdessä, vähän juoksenneltiinkin. Kaikki aikuiset olivat ystävällisiä ja sai pitää hienoa mekkoa. Kakusta sai parhaat palat ja keittiössä käytiin kurkkimassa jos saa jotain extra- kivaa. Oli ihanaa kun morsian purjehti ohitse upeassa puvussaan ja vaihtoi muutaman sanan meidän wannabe-prinsessojen kanssa. Surullista että häistä on tulossa vain aikuisten juhla. Tuntuu olevan muoti-ilmiö nuo lapsettomat häät. Hävetkää! Kaiken ikäiset mahtuvat kyllä juhliin. Kohta joku järjestänee häät ilman vanhuksia, kun niistä on niin paljon vaivaa.
[/quote]
No olin häissä jotka olivat lapsettomat ja joihin morsian kielsi 90-vuotiasta mummoaan tulemaan (kutsun kuitenkin lähetti) Syynä tähän oli dementia..
Itse sain kyseisiin häihin tuoda viikon ikäisen vauvan, kaksivuotiasta en :D
Joskus noissa K18- juhlissa meno voi olla vähän ronskimpaa ja saattaa joillakin olla ihan kunnon bileet, joissa alkoholin käytössä ei säästellä. Sinnekö sitten av-mammat väkisin haluaa viedä lapsensa, vaikka hääpäri jo kutsussa kertoo, ettei juhlat sovellu lapsille (ja voivat sitten täällä valittaa häistä)? :D
Samaten jos kutsussa ei lue avec, ei sinne voi viedä puolisoaan, jos tätä ei nimellä ole kutsuttu tai ainakin varmistaa ensin kutsujilta. Monilla kun on katetut pöydät valmiina ja tila voi olla sellainen, ettei ylimääräisille ole paikkaa (vähän kuten ravintolaankaan ei pääse, jos kaikki pöydät on täynnä).
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 17:20"]
En tajua. Onko aikuisilla ongelma mennä kapakkaan ilman lapsia?
Miksi ongelma syntyy silloin, jos juhlan järjestäjä ei lapsia kaipaa?
[/quote]
Kyllä, aika monella pikkulapsen vanhemmalla on ongelma päästä kapakkaan. Ja jos ei olekaan, se juottola voi olla naapurissa ja sinne pääsee silloin kun se lastenhoidollisesti sopii. Häät sen sijaan voivat olla toisella puolella maata ja niiden ajankohtaa ei sovitella hoitoaikataulujen mukaan. Ennen kaikkea häissä juhlitaan useimmiten läheisen ihmisen ainutlaatuista merkkipäivää, jossa haluaisi olla läsnä.
Jos jonkun ystävän/sukulaisen haluaa ehdottomasti osallistuvan häihinsä, mutta tämän ei-yksin-kotona-pärjäävät lapset eivät ole tervetulleita, niin ei se haluaminen enää ole niin ehdotonta. Siksi hääparilla ei pitäisi olla syytä ainakaan loukkaantua, jos perhekunta jää kokonaan tulematta.
Mun kaverin häihin ei päässyt alle 13 vuotiaat. Itselleni ei tosin tuottanut ongelmia, kun ei lapsia ole.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 17:20"]
[/quote]
Kyllä, aika monella pikkulapsen vanhemmalla on ongelma päästä kapakkaan. Ja jos ei olekaan, se juottola voi olla naapurissa ja sinne pääsee silloin kun se lastenhoidollisesti sopii. Häät sen sijaan voivat olla toisella puolella maata ja niiden ajankohtaa ei sovitella hoitoaikataulujen mukaan. Ennen kaikkea häissä juhlitaan useimmiten läheisen ihmisen ainutlaatuista merkkipäivää, jossa haluaisi olla läsnä.
Jos jonkun ystävän/sukulaisen haluaa ehdottomasti osallistuvan häihinsä, mutta tämän ei-yksin-kotona-pärjäävät lapset eivät ole tervetulleita, niin ei se haluaminen enää ole niin ehdotonta. Siksi hääparilla ei pitäisi olla syytä ainakaan loukkaantua, jos perhekunta jää kokonaan tulematta.
[/quote]
No harva loukkaantuu, en ainakaan minä.
Jos hääparilla on rahaa ja haluja, ne voi palkata lapsenlikan niille lapsille, joita ei halua juhlaan mukaan ja jotka vanhempien on pakko raahata mukanaan .
Sinne nakit ja muusi ja jäätelöä, kaikilla on hauskaa.
Minäkin otin lapseni häihin, vaikka piti olla lapsettomat.
Olipahan hääparin lapsilla kaveri. Lapseni jopa lauloi ihanasti hääparille ♥
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 15:31"]
Tuntuu olevan muoti-ilmiö nuo lapsettomat häät. Hävetkää! Kaiken ikäiset mahtuvat kyllä juhliin. Kohta joku järjestänee häät ilman vanhuksia, kun niistä on niin paljon vaivaa.
[/quote]
No meidän häämme olivat sekä lapsettomat että vanhuksettomat. Syy oli ihan vain siinä, ettei meille läheisiin ja tärkeisiin ihmisiin kuulunut ketään kummastakaan ryhmästä. Ihmeellistä, vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:00"]
Naapurini kertoi naureskellen että saivat muutama vuosi sitten kutsut lapsettomiin häihin. Kutsussa oli erikseen mainittu vauvat, että ne voi ottaa mukaan jos hoito ei järjesty tms. No, tämä naapurini oli sitten ottanut erikseen ilmoittamatta 3-vuotiaan tyttönsä mukaan. Syy: tyttö halusi niin kovasti kun se tykkää hääpuvuista.
Olin ihan sanaton.
[/quote]
Vittuilua se pienikin vittuilu on.
[/quote]Niinpä! Ja se oli sille ihan oikein!
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:00"]
Olin ihan sanaton.
[/quote]
Vittuilua se pienikin vittuilu on.
tosi järkyttävää joo oon ihan sanaton... tää 'Laps inho' menee jo liian pitkälle. ite jättäisin tommoset häät kokonaan väliin.
Ja pakko sanoa, että en ymmärrä, miksi ne vauvat on joku poikkeus. Jos on lapsettomat juhlat, ne on lapsettomat. Vähän törkeetä sanoa, että sun vauva voi tulla, sun 1,5 vuotias ei. Ja mikä ikä on vauvan raja? Joku imettää vielä 2-vuotiastakin, onko se silloin vauva?
Mitenkä niin lapsinho? Joo, ei ole pakko mennä, jos ei osaa kunnioittaa juhlaparin toivomuksia.
Kyllä se on mun mielestä täysin eri asia onko lapsi vauva (sylivauva) vai kävelevä tenava. Vauva ehkä pääasiassa nukkuu ja toivottavasti ei turhia itkeskele häissä, mutta auta armias jos on joku 2v muksu mikä juoksee pää kolmantena jalkana pitkin juhlapaikkaa ja heiluu ja pyörii ympäriinsä!! Kyllä mä antaisin vauvojen tulla häihin, mutta selvästi jo liikkuvat lapset kotiin, jos lapsettomat häät on kyseessä.
Itse pidän kyllä lapsista, mutta ymmärrän kyllä lapsettomatkin häät jos niin toivotaan. Lapset häissä eivät haittaa siihen asti kunhan osaavat käyttäytyä, mutta siinä vaiheessa en lapsista pidä jos ne vaan juoksevat kuin villieläimet paikasta toiseen eivätkä vanhemmat saa lapsiaan ojennukseen tai eivät viitsi niitä ojentaa.
Muistan itse pienenä miten kivaa oli häissä, lapset tanssivat ja leikkivät yhdessä, vähän juoksenneltiinkin. Kaikki aikuiset olivat ystävällisiä ja sai pitää hienoa mekkoa. Kakusta sai parhaat palat ja keittiössä käytiin kurkkimassa jos saa jotain extra- kivaa. Oli ihanaa kun morsian purjehti ohitse upeassa puvussaan ja vaihtoi muutaman sanan meidän wannabe-prinsessojen kanssa. Surullista että häistä on tulossa vain aikuisten juhla. Tuntuu olevan muoti-ilmiö nuo lapsettomat häät. Hävetkää! Kaiken ikäiset mahtuvat kyllä juhliin. Kohta joku järjestänee häät ilman vanhuksia, kun niistä on niin paljon vaivaa.