Mitä kassaneiti päättelee ihmisten ostoksista?
Miettiiko kassaneiti "toi on pihi" jos joku ostaa -30% laputettuja tuotteita? Miten ylipainoisten ostokset eroavat hoikkien ostoksista? Ostaako ylipainoiset enemmän herkkuja kuten sipsejä, karkkia, jäätelöä yms. vai ostavatko he enemmän hiilihydraattipitoisia elintarvikkeita kuten leipää ja pullaa?
Kommentit (87)
Sitä että montako tuntia vielä ennen kuin pääsee pois
Korkeintaan sen panee merkille, jos joku ostaa jotain sellaista, mitä itsekin tekisi sillä hetkellä mieli tai jonka ostamista on jonkun aikaa suunnitellut.
Minä mietin seuraavaa tenttiä ja paljonko on vielä lukematta
Kassaherrat ne yleensä arvostelevat ostoksia. Neidit ovat mukavampia.
Ei mitään. Ei kiinnosta. Tärkeintä löytää ne -30% laput, kun ei kukaan asiakas niistä tietenkään vahingossakaan mainitse.
Ravintoterapiasta laskuttaisin kyllä jo erikseen.
ainoat asiakkaat joiden touhuja mietin oli ne jotka tuli kassalle jonkun viisi kertaa, kun oli jotkut kananmunat alennuksessa ja rajoitus että vaan kaksi pakettia per asiakas. Jotkut sitten ravasi hakemassa niitä kananmunia vaikka kuinka monta kertaa. Että ihan oikeesti, paljonko niitä munia nyt voi normaali ihminen mättää ja minkä kokoiset varastot niillä on niille.
Vierailija kirjoitti:
ainoat asiakkaat joiden touhuja mietin oli ne jotka tuli kassalle jonkun viisi kertaa, kun oli jotkut kananmunat alennuksessa ja rajoitus että vaan kaksi pakettia per asiakas. Jotkut sitten ravasi hakemassa niitä kananmunia vaikka kuinka monta kertaa. Että ihan oikeesti, paljonko niitä munia nyt voi normaali ihminen mättää ja minkä kokoiset varastot niillä on niille.
Mä taas seuraan huvittuneena asiakkaita, jotka eroaa siellä kassahihnan alussa, mutta päättääkin palata yhteiseen talouteen kassahihnan lopussa, kun ovat saaneet ostettua tuplamäärän tarjoustuotteita PER TALOUS.
Ihmettelen aina erästä homssuista pariskuntaa, jolla on kuitenkin on aina tosi hienostuneet ja kalliit ostokset.
Joskus kun olen hövelillä päällä, säälin tupakan ostajia. Niillä menee ihan hirveitä summia siihen riippuvuuteen.
Mikä ihmeen kassaneiti?
Se on myyjä.
Jos Sijaltainen nousisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina erästä homssuista pariskuntaa, jolla on kuitenkin on aina tosi hienostuneet ja kalliit ostokset.
Minä tunnen yhden puliukon näköisen äijän jolla on oikeasti rahaa niin ettei paskalle taivu.
Joskus huvitun siitä kuinka yhden vakkaripariskunnan mies ostaa aina pelkkää kaljaa, tupakkaa, iltalehden ja joskus jotain makkaraa jos tulee kauppaan yksin, mutta vaimonsa kanssa asioidessaan ostaa paljon vihanneksia ja hedelmiä ja muutenkin tosi terveellistä ruokaa. Mietin, mahtaako rouva tietää tämän miehen omista kauppareissuista lainkaan.
Kyllähän niistä jotain voi päätellä, ostokset on pitkälti ostajan näköiset ja ostoksistaan hullu tunnetaan. :)
Muuten ei kiinnosta, mutta nuori asiakas ja hirveet määrät halvinta olutta ja röökiä herättää mielenkinnon. Periaatteessa trokaajille ei saisi myydä.
Mistä asiakas päättelee kassahenkilön siviilisäädyn?
Vierailija kirjoitti:
Sitä että montako tuntia vielä ennen kuin pääsee pois
Tämä! Olen kassaneiti, ja vihaan työtäni. Vuoron alusta alkaen mietin taukoja ja kotiin pääsyä. En kiinnitä huomiota asiakkaisiin.
Olen kuin robotti.
Mutta rakastan palkkapäivää ja henkilökunta-alennuksia.
Silloin kun tuotteiden punalaputtaminen alkoi, tunsin tarvetta selittää kassalla että viimeisen päiväyksen maksa, kylkisiivut ja broilerinsiivet tulee koirille. Ilmeestä huomasin, että selitys vain pahensi asiaa tai ei kiinnostanut pätkääkään.
Ei mitään. Ei sitä kiinnosta satojen asiakkaiden ostokset, mitä päivässä kassan ohi menee.