Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en menisi lapsettomiin häihin

Vierailija
24.04.2014 |

voisin mennä ilman lapsia omasta halustani, mutta jos kutsussa sanotaan, että minun lapseni eivät ole tervetulleita, jätän väliin. Turha odotella myöskään lahjaa tms.

Yleensäkin saan kutsuja yleensä suht läheisten ihmisten häihin, ja he tietysti tuntevat myös lapseni, ja olisi aika loukkaavaa että osa perhettä ei saisi tulla. Silloin kun kutsu tulee vieraalta, esim. miehen työkaverilta, ei lapsia oleta mukaan muutenkaan, mutta pitäisin silti loukkaavana jos lukisi että ei lapsia. Jos lukee että mieheni + vaimo, se on ok.

Lapsettomat häät kuulostavat joko järkyttävän ankeilta ja jäykiltä, tai joltain keskenkasvuiselta ryyppymeinigiltä, eikä kumpikaan kiinnosta.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 04:55"]

Me palkataan meidän häihin 12 mies ja nais stripparia. Pidimme ihan aiheellisena kertoa kutsussa, että ei mielellään lapsia mukaan.

[/quote]

Mulle ihan sama onko häissä lapsia vai ei, itse olen aika haluton menemään häihin yleensäkään. Mutta mitähän meidän mummu ja pappa olisivat tästä tykänneet? Meilä ainakin olisi pitänyt jättää kaikki vanhatkin ihmiset kutsumatta. Sekä muutama muu, aika paljon tulee mieleen tyyppejä, jotka eivät olisi tykänneet. Esim. mun uskovainen veljeni olisi saanut jäädä pois, jos tuollaista olisi järjestetty.

Vierailija
22/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 järjesti omat häät vain lähipiirille, mummo ja pappa olivat kaukaisimmat, jotka kutsuttiin. Ei edes kavereita. Ei haluttu ryyppyjuhlia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 04:15"]

voisin mennä ilman lapsia omasta halustani, mutta jos kutsussa sanotaan, että minun lapseni eivät ole tervetulleita, jätän väliin. Turha odotella myöskään lahjaa tms.

Yleensäkin saan kutsuja yleensä suht läheisten ihmisten häihin, ja he tietysti tuntevat myös lapseni, ja olisi aika loukkaavaa että osa perhettä ei saisi tulla. Silloin kun kutsu tulee vieraalta, esim. miehen työkaverilta, ei lapsia oleta mukaan muutenkaan, mutta pitäisin silti loukkaavana jos lukisi että ei lapsia. Jos lukee että mieheni + vaimo, se on ok.

Lapsettomat häät kuulostavat joko järkyttävän ankeilta ja jäykiltä, tai joltain keskenkasvuiselta ryyppymeinigiltä, eikä kumpikaan kiinnosta.

[/quote]

Kellähän on taas tylsää, kun nämä samat hääprovot taas roikkuu täällä. Ja oikeasti joskus mietin, miten näitä samoja ketjuja jaksetaan jauhaa sivutolkulla.

SEKTIO ei ole synnytys, hei ja jokainen pystyy imettämään jos vain haluaa

Vierailija
24/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 04:39"]

Kyllä se vaan niin on, että juhlien järjestäjä päättää ketkä kutsutaan. Se on eri asia, jos et halua mennä lapsettomiin juhliin - sitten vain jätät yksinkertaisesti menemättä - mutta on ihan naurettavaa loukkantua tuollaisesta asiasta. Tungetko koko perheesi mukaan myös lastesi kaverisynttäreille jne. sillä onhan se nyt törkeää kutsua vain osa perheestä? 

[/quote]

Eikö kukaan keksi edes mitään uutta vastattavaa näihin. Samat jankutukset kuukaudesta toiseen samoihin aloituksiin.

pikkuisen mammat yritystä edes

Vierailija
25/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 06:33"]

En minäkään. Tosin en menisi vapaaehtoisestikkaan yksin.

Lapset on häiden henkireikä ja piristys!

[/quote]

No ootpas sitten ollut tylsissä häissä, jos lasten läsnäolo on niissä ollut parasta...Mites hautajaiset? Ihan ookoo että jotkut kakarat huutaa ja kirkuu, juoksee kirkon käytävällä kun pappi siunaa vainajaa? Ai niin mutta eihän lapsille saa kertoa kuolemasta, nehän saattaa saada traumoja.

Vierailija
26/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ettet tule.

Vierailija
27/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riippuisi aika paljon tilanteesta. Meille ei ole se lapsenhoidon järjestäminen mitenkään yksinkertaista, lapsia ei noin vain jätetä hoitoon, vaan pitäisi hieman järjestellä. Vauvaa en jättäisi hoitoon, joten jos vauva-aikana saisin kutsun lapsettomiin häihin, jättäisin automaattisesti tulematta. Mutta ei mulle se häiden lapsettomuus ole mikään kynnyskysymys, oletan, että linjanveto johtuu siitä, että tilaisuus on yksinkertaisesti luonteeltaan sellainen, ettei se oikein sovellu lapsille. Mua kyllä houkuttelee enemmän sellaiset häät, joihin kaikki ovat tervetulleita, ihan siitä syystä, että on mukavaa nähdä kavereiden ja sukulaisten jälkikasvua, varsinkin sellaisten, joita tapaa harvoin.

Vierailija
28/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas menen häihin paljon todennäköisemmin, jos tiedän, ettei sinne ole kutsuttu lapsia. Lapset eivät tuo mitään lisäarvoa koko juhlaan, mutta häiriötä heistä voi olla.

Vierailija
29/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas menen häihin paljon todennäköisemmin, jos tiedän, ettei sinne ole kutsuttu lapsia. Lapset eivät tuo mitään lisäarvoa koko juhlaan, mutta häiriötä heistä voi olla.

Vierailija
30/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia pilaamaan Morsiamen Prinsessahäitä, tai toisia, tai kolmansia, tai.......

Vierailija
31/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 07:58"]

[/quote]

Mun on tähän ihan pakko sanoa, että mä vierastan sitä ajatusta, että lapsista on häiriötä. Joo, ymmärrän toisaalta, mitä sillä tarkoitetaan, mutta toisaalta ajatus siitä, että juhlat menevät pilalle siitä, että lapset ovat lapsia, tuntuu hieman oudolta. Se pilalle meneminen ja häiriintyminen tapahtuu kuitenkin aikuisten ihmisten pään sisällä, ja minusta aikuisten ihmisten pitäisi tajuta, etteivät lapset kykene samanlaiseen itsehillintään kuin aikuiset. Totta kai käytöstapoja pitää vaatia ikätason mukaan, mutta minusta aikuisilta ihmisiltä voi samalla tavalla vaatia kärsivällisyyttä.

Olen itse muuttanut maalle (todelliselle maaseudulla syrjäkylälle), ja olen todennut, että täällä lapset ovat jotenkin luontevammin osa yhteisöä kuin kaupungissa. Ihmiset ovat kiinnostuneita toisten lapsista, etenkin vanhemmat ihmiset, ja lasten aiheuttamaan normaaliin meluun (tarkoitan nyt siis todellakin normaalin ikätasoisen käytökseen kuuluvaa meluamista, en mitään häiriköintiä) suhtaudutaan ymmärtäväisemmin. Täällä ajatus lapsettomista häistä voisi monelle olla aika outo, koska lapset nähdään osana sukua tmv. siinä missä vanhemmatkin.

Mun tarkoituksena ei nyt ole teilata sun mielipidettä tai riidellä, eikä kertoa, että lapsettomat häät ovat suolesta ja saatanasta. Voisin itsekin osallistua ihan hyvillä mielin lapsettomiin häihin tilanteen salliessa. Pohdin tätä lasten häiritsevyyttä enemmän yhteiskunnallisena ilmiönä. Mä näen sen tietynlaisena yhteisöllisyyden puutteena.

Vierailija
32/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#29 vielä... Nyt kun luen viestiäni uudelleen, se tuntuu paljon hyökkäävämmältä kuin tarkoitus oli. Korostan vielä, että mun ei ollut tarkoitus mitenkään hyökätä sun mielipidettäsi kohtaan, kirjoittaja nro 27! Kyllä mä tosiaan ymmärrän sen, miten lapset voivat häiritä, en pidä sua mitenkään huonompana ihmisenä mielipiteesi takia. Siulla on oikeus siun tunteisiin!

Vierailija
33/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en menisi minäkään. En halua mihinkään aikuisten ryyppy /pönötysbileisiin.

Vierailija
34/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole menemättä, helppoa.

Vierailija
35/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset häissä on ok, mutta mikä menee mammoihin kun ei tajua lähteä kotiin vaan ne lapsoset kirmaa juhlissa vielä yölläkin? Tästä syystä Kannatan lapsettomia juhlia.

Vierailija
36/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 04:26"]Niin, no hääthän ei ole sinua varten, eikä lapsiasi varten. Maailmassa kun on paikkoja, mihin lapsia ei haluta ja juhlia, jotka eivät sovellu edes lapsille. Mistä voit tietää mitä juhlissa on? Kunnioita hääparia,  HEIDÄN juhla, ei sinun lastesi. Miten voitkin olla noin itsekäs?

[/quote]

Asian ytimeen!! Olen samaa mieltä!!

Vierailija
37/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 08:10"]

Mun on tähän ihan pakko sanoa, että mä vierastan sitä ajatusta, että lapsista on häiriötä. Joo, ymmärrän toisaalta, mitä sillä tarkoitetaan, mutta toisaalta ajatus siitä, että juhlat menevät pilalle siitä, että lapset ovat lapsia, tuntuu hieman oudolta. Se pilalle meneminen ja häiriintyminen tapahtuu kuitenkin aikuisten ihmisten pään sisällä

[/quote]

Aika outo kommentti. Totta kai kokemus häiriöstä syntyy ihmisen mielessä. Aivan samalla lailla jos juhlissa on kiroileva juoppo, siitä häiriintyminen tapahtuu "pään sisällä". Ja ymmärtäkäämme kaikki tätä juoppoa, sillä hän toimii noin vain humalan vuoksi. Ei häneltä voi edellyttää samanlaista käytöstä kuin selvältä ihmiseltä. Just joo.

Standardeja ei aseteta lasten ehdoilla. Jos lapset eivät osaa käyttäytyä juhlan vaatimalla tavalla, heitä ei pidä tuoda sen enempää lapsettomiin kuin lapsellisiinkaan juhliin.

Vierailija
38/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaveripiirissä lapsettomia häitä on viime aikoina ollut ihan siitä syystä, että tilat eivät kertakaikkiaan anna myöden lapsille, joita on suurimmalle osalle kavereista siunaantunut 2-3 kpl per perhe. Siitä tulee ihan tolkuton määrä ihmisiä, joille pitää varata juhlatilasta paikka! Ei ole ihan helppo juttu ainakaan täällä pk-seudulla. Tänä kesänä muutama itsekin jo "lapsellinen" kaveripariskunta menee naimisiin, käytännön syistä juhlat vain aikuisille.

On ollut mukavaa olla häissä lasten kanssa ja on tärkeää, että näkevät suuria juhlia ja oppivat niissä käyttäytymään, ovat luonteva osa juhlaa. Mutta kyllä minusta on mukava välillä juhlia ihan aikuisten keskenkin. Usein ns. lapsettomissa häissä ruokaan on panostettu enemmän, on ollut pöytiintarjoilu jne. ja se on ollut ainakin itselleni ihanaa luksusta.

Ehkä tosiaan on parempi, että ap jää pois juhlista, jos elämä ottaa noin koville. ;-D

Vierailija
39/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 05:00"]Joo, tuskin itsekään menisin tuollaisiin, vaikka itselläni ei vielä omia lapsia olekaan. Tosin en osaa kuvitellakaan, että kukaan minun sukulaiseni tai ystäväni pitäisi tuollaisia häitä. Millaisia nuo ihmiset ovat, jotka tahtovat "lapsettomat häät"? Kenties näitä "veloja" eli vapaaehtoisesti lapsettomia? No, facebookin perusteella pari entistä koulukaveria voisi olla tällaisia eli eletään vielä 3-kymppisenä jotain teinigoottiburleskielämää ja ollaan allergisia lapsille.

PS. Tiedän kyllä, että tämä kommentti saa alapeukkuja, kun palsta on just täynnä näitä ikuista teini-ikää eläviä veloja, joilla ei ole muutakaan tekemistä.

[/quote]

Just. On näitä neroja joka lähtöön. Häät on parin päivä, ja lapset ei huomiota meidän häissä vie asian ytimestä. Siskon lapsi onkin jo 12 eli osais käyttäytyä. Mutta kun en haluan muiden meluavia lapsia sinne niin ei heidän lapsi tule.

Vierailija
40/67 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 05:00"]Joo, tuskin itsekään menisin tuollaisiin, vaikka itselläni ei vielä omia lapsia olekaan. Tosin en osaa kuvitellakaan, että kukaan minun sukulaiseni tai ystäväni pitäisi tuollaisia häitä. Millaisia nuo ihmiset ovat, jotka tahtovat "lapsettomat häät"? Kenties näitä "veloja" eli vapaaehtoisesti lapsettomia? No, facebookin perusteella pari entistä koulukaveria voisi olla tällaisia eli eletään vielä 3-kymppisenä jotain teinigoottiburleskielämää ja ollaan allergisia lapsille.

PS. Tiedän kyllä, että tämä kommentti saa alapeukkuja, kun palsta on just täynnä näitä ikuista teini-ikää eläviä veloja, joilla ei ole muutakaan tekemistä.

[/quote]

Just. On näitä neroja joka lähtöön. Häät on parin päivä, ja lapset ei huomiota meidän häissä vie asian ytimestä. Siskon lapsi onkin jo 12 eli osais käyttäytyä. Mutta kun en haluan muiden meluavia lapsia sinne niin ei heidän lapsi tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi