Tajusin tänää, että olisi todella paljon rikkaampi jos en olisi laittanut rahoja alkoholiin ja tupakkaan.
Kela on maksanut asumiseni viimisen 20 vuotta, pieniosa jää vain itselle. Autoa ei ole, maksan käytännössä vain puhelinlaskun, sähkön ja kotivakuutuksen. Näitäkään kaikkia ei tule kuukausittain.
Eli miltein kaikki rahoistani jää syömiseen ja omaan käyttöön. Syön vähän ja halvasti joten kaikki loput ovat menneet viinaan ja tupakkaan.
Jos olisin elänyt näin, mutta säästänyt tuon kaiken olisin aika varakas :(
Kommentit (54)
Vaurauden määrä on vakio. Jos rahat eivät mene alkoholiin ja tupakkaan, ne menevät johonkin muuhun.
"Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannaaaaaabiksen jatkuvakin suurkäyttö."
Vierailija kirjoitti:
Vaurauden määrä on vakio. Jos rahat eivät mene alkoholiin ja tupakkaan, ne menevät johonkin muuhun.
Ja sitten kun ihminen on saatu alkoholisoitettua 10 - 15 vuoden aikana, omaisuudet menevät kurkusta alas huumekauppiaiden kassaan. Viidennes alkoholin kokeilijoista tuhoutuu lailliseen huumeeseensa.
En ole koskaan tupakoinut, mutta kun lopetin alkoholin juomisen niin rahaa alkoi oikeastaan kulumaan paljon enemmän kun korvasin sen juomisnautinnon tilaamalla kotiin lähes joka ilta jotain noutomättöä. Jotain mielihyvää oli pakko saada jostain, ja kun ei saanut alkoholista niin mättöruuasta sit. Itse en koskaan osannut tehdä niin hyvää että se olisi yhtään nautinnollista. Jos en olisi ruokaa mättänyt, niin johonkin muuhun se raha olisi mennyt.
Olisit vielä rikkaampi jos olisit asunut teltassa ja syönyt pelkästään nuotiolla keitettyä kaurapuuroa.
Ihmisen haluama nautinnon määrä ja rahan kuluminen on aina vakio. Jos lopetat viinan ja tupakan niin alat esim shoppailemaan kaikkea turhaa sillä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen haluama nautinnon määrä ja rahan kuluminen on aina vakio. Jos lopetat viinan ja tupakan niin alat esim shoppailemaan kaikkea turhaa sillä rahalla.
Aiemmin pelkästään koviin huumeisiin menneillä rahoilla voi tosiaan ostaa monenlaista. Harva tosin pääsee eroon, koska alkoholin ja tupakan aiheuttama riippuvuus on todella voimakas.
Tajusin just äsken että jos en säästäisi rahaa ja joisin enemmän olisi elämäni paljon rikkaampi :D
Vierailija kirjoitti:
Tajusin just äsken että jos en säästäisi rahaa ja joisin enemmän olisi elämäni paljon rikkaampi :D
Anna mennä vaan. Sitä sinulta toivotaankin. Mitä enemmän juot, sen enemmän tappavan huumeen kauppiaat ja valmistajat tienaavat, ja kun tulet riippuvaiseksi, sinultakin menee kaikki.
Yli 50 000 on ollut jo rahaa muuhun kuin tupakkaan.
Meil kuluu punkkua ni tilataan saksasta 5 litran pakkauksia 10eurolla. Siihen muutama euro pakkausta kohden kotiintuontipalkkaa ni ei tule kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Meil kuluu punkkua ni tilataan saksasta 5 litran pakkauksia 10eurolla. Siihen muutama euro pakkausta kohden kotiintuontipalkkaa ni ei tule kalliiksi.
Hyvää alkoholismia. Aiotko olla elossa vielä kymmenen vuoden päästä?
Jos joku huume tappaisi yhtä monta ihmistä päivittäin mitä alkoholi ja aiheuttaisi yhtä paljon väkivaltaa, puhuttaisiin supervaarallisesti huumeesta. Miksi lailliseksi on valittu tappavin ja vaarallisin aine?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää alkoholismia. Aiotko olla elossa vielä kymmenen vuoden päästä?
Kovimmat alkoholinistit tilaa kamaa ulkomailta ja sitten tulevaisuudessa maksattavat alkoholista johtuvat sairautensa Suomen veronmaksajilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lailliseksi on valittu tappavin ja vaarallisin aine?
Alkoholihuumeella pidetään ihmiset tyhminä ja helpommin hallittavina. Maksavat itse suuri summia huumeorjuutuksestaan, monet hengellään.
Juu, minä olisin rikas jos en asuisi yksin 120 neliön talossa, jos minulla ei olisi kahta autoa, 19 merkkilaukkua, koruja vakuutusarvoltaan 687000 euroa jne.
Olen 69 -vuotias, mihin minun pitää säästää. Elämä on tässä ja nyt.
Vierailija kirjoitti:
Juu, minä olisin rikas jos en asuisi yksin 120 neliön talossa, jos minulla ei olisi kahta autoa, 19 merkkilaukkua, koruja vakuutusarvoltaan 687000 euroa jne.
Olen 69 -vuotias, mihin minun pitää säästää. Elämä on tässä ja nyt.
kannattaa ruveta juopottelemaan.
vielä ehdit päästä eroon suuresta osasta omaisuuttasi alkoholin avulla, vaikka varallisuutta onkin toki enemmän mitä ehdit juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä video. Ottaen huomioon, että Pellonpää kuoli alkoholiin.
Vaikea sanoa, mutta suurin osa ihmisistä kuitenkin käyttää erilaisia päihteitä. Kai ne jotain tarkoitusta palvelevat. Absolutistitkin narkkaavat omaa erinomaisuuttaan kuin jotain huumetta.