Kelpaisiko sinulle kumppaniksi henkilö, jolla luottotiedot menneet?
Kommentit (85)
Onko muunlaisia miehiä kuin luottotiedottomia?🤔
Kelpaisi kyllä, ja onkin. Tällä hetkellä on tosin velkansa maksanut ja saanut luottotietonsa takaisin.
Olen sellaisen kanssa nyt naimisissa. Aiheuttanut niin ison trauman hänen rahaongelmansa minuun että jos joskus erotaan niin uudessa kumppaniehdokkaassa ei ole kyllä mitään niin pahaa turn offia kuin juurikin luottotiedottomuus
Voisin. Eksällä meni jossain vaiheessa luottotiedot, mutta ei se omaan elämääni paljon vaikuttanut. Ja koska en halua yhteistä omaisuutta enkä halua enää muuttaa yhteen, niin ei luottotietojen puuttuminen mikään ongelma olisi. Aiemmassa suhteessa oli hankalaa kun ei voinut yhdessä hakea vuokraasuntoja, koska toisen luottotiedot olisivat olleet esteenä, joten etsin sitten muka sinkkuna asunnon, johon hän sitten muutti. Ja asuntoa vaihtaessa muka erottiin ja palattiin sitten yhteen. En silti kokenut tätä erityisen häiritsevänä, enkä missään tapauksessa jättäisi kiinnostavaa ihmistä, johon olisin rakastunut, vain sen vuoksi, että joutuu hieman kikkailemaan vuokra-asuntoa etsiessä. No, nykyisin minulla onkin oma asunto, enkä tästä aio mihinkään muuttaa, joten tuokaan ei enää olisi ongelma (niin, ja yhteen en halua muuttaa).
Minua ei kiinnosta kumppanin raha-asiat, vaan kiinnostaa se, miten hyvin sovitaan yhteen ja ollaanko rakastuneita.
Aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa 6 vuotta sitten. Aloin viettämään paljon aikaa hänen luonaan ennen virallista yhteenmuuttoa ja aloin jossain kohtaa ihmettelemään, kun postiluukustaan tippuili silloin tällöin perintäfirmojen kirjeitä. Otin asian puheeksi eikä ensin meinannut myöntää mitään, mutta lopulta sain tiedon hänestä ulos, että velkaa on ulosotossa ja luottotiedot menneet. Häpesi asiaa todella paljon. Noh en antanut asian häiritä, koska mies on hyvä mies muuten. Luottotiedotkin saa takaisin ensi vuonna nyt sitten. Joskus vain asiat menee elämässä niin ja näin erilaisten syiden vuoksi eikä heti tarvitse ihmistä tuomita. Rakastan häntä ja elämämme on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaisi.
Joku pikaromanssi ehkä, jos olisi taitava sängyssä, mutta ei mitään pysyvämpää.
En elätä aikuisia ihmisiä.
"Elätä"?:D Silloin, kun minulla oli huono vaihe elämässäni ja menetin luottotietoni, elätin kyllä silloinkin ihan itse itseni :D Töissäkin olin tuona aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaisi, odotan kumppaniltani vähintään normaalia järkeä. Miksi tyytyä tuohon surkeimpaan prosenttiin?
Kuulostat tosi ihanalta ja ymmärtäväiseltä ihmiseltä!:) Pysy jatkossakin sinkkuna.
Kyllä voisin! Jos olisi joutunut vankilaan rahajuttujen takia, esim. petos: en voisi.
Asiansa hoitava ehkä kelpaisi kevyeen suhteeseen, mutta omaa talouttani en yhdistäisi luottotiedottoman kanssa. Jos yrittäisi lainata minulta/piilottaa varallisuutta, suhde myös loppuisi aika äkkiä.
On kelvannut, mutta kun piittaamattomuuttaan menetti ne kertaalleen, niin horjutti mun taloudellisen turvallisuuden tunteen ja mulla alkoi olla mahdotonta nähdä yhteistä tulevaisuutta.
Nyt en luultavasti enää ryhtyisi. Tai riippuu miten asiaan suhtautuu ja miten hoitaa asiat sekä syystä miksi ne on menneet. Ehkä voisin.
Ei kelpaisi. Jos ei pysty maksujaan hoitamaan, tuskin hänestä olisi muuhunkaan.
Aika monella tuttavanaisellani on omatkin raha-asiat menneet pieleen kun ovat sekaantuneet huonosti raha-asiansa hoitaviin miehiin. Kyllähän se kertoo siitä, että on jostakin syystä elämänhallinnallisia vaikeuksia. Mutta olen silti samoilla linjoilla kuin moni muukin tässä, että se on hyvin tapauskohtaista. Mies voi olla idiootti vaikka kuinka hoitaisikin raha-asiansa hyvin. Jos mies on muuten kunnollinen ja on jo ryhdistäytynyt, sekä oikeaa rakkautta väliltämme löytyy, niin mikä ettei. Aika harvoin kenenkään kanssa kuitenkaan synkkaa kunnolla, niin en halua olla liian julmakaan. Ihmiset tekee virheitä varsinkin nuorena ja niistä saattaa joutua murehtimaan vuosien päästä vielä myöhemminkin, vaikka olisikin jo tehnyt ryhtiliikkeen.
En ryhtyisi suhteeseen. Luottotiedottomuus/velkavankeus ( velallisuus riippuu järkisyistä esim. Auto) jos on tuloihin nähden kallis auto niin rupeaisi suhteeseen. Auto on tuottamaton kuluerä kuukaudessa miksi ostaa esim. Bmw? kun se arvo laskee ku lehmän häntä. Toinen turn offi on pikavipeillä velkaantunut työtön, kun sen saman rahan saa soskusta. Työttömyys yhdistettynä auton omistajuuteen on myös turn offi. Kolmas on vuokravelka. Mikä siinä vuokran maksamisessa on niin vaikeaa? Lista jatkuu loputtomiin, mutta noi nyt päällimmäisenä.
Vähän sama kuin valtio tasolla: antaisitko Italialle tai Espanjalle koronatukipaketin joita eivät koskaan tule maksamaan takaisin.
Naiset on hyviä päättämään muiden raha-asioista.
Paremman puutteessa rattopoikana voisin kelpuuttaa, mutta esim avainta kotiini en luottotiedottomalle antaisi.
Vaikea uskoa, että voisin seurustella luottotiedottoman kanssa. Oltaisiin liian erilaisia. Itse olen ollut aina tarkka rahasta enkä kyllä keksi oikein mitään syytä, miten luottotiedot voisi menettää ilman omaa syytä. Kyllähän konkurssikin on omaa syytä, silloin ei ole osannut arvioida oikein yrityksen kannattavuutta.
Olisi tosi vaikea luottaa sellaiseen ihmiseen. Toki on lieventäviä seikkoja, mutta niiden pitää olla sitten todella painavia.
Mikä olettamus on että luottotiedotonta pitäisi elättää?