Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaisiko sinulle kumppaniksi henkilö, jolla luottotiedot menneet?

Vierailija
07.12.2020 |

Mulle olis iso turn off

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedot voivat mennä hyvin helposti. Minua ei haittaisi jos itse maksaisi kuitenkin laskunsa.

No ei ne kyllä kovin helposti mene. Pitää olla aika isoja ongelmia

Terveyden menettäminen on yksi syy. Toki jo ongelmana isompi kuin luottotietojen menetys.

Tuet laahaa tässä byrokraattisessa maassa kuukausia jäljessä, ei voi tietää, ellei ole itse kokenut.

Tämäkin on toki totta. Toisaalta tätä varten on ne puskurit ja säästöt. Itselleni ne on itsestään selvät asiat joten omalle kumppanilleni pitäisi myös olla.

Vierailija
82/85 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kun on talous vakaa, omistusasunto ja säästöjä, niin kovin erilaisia oltaisiin sen suhteen. Luottotiedottoman kanssa haluamani elämäntyyli voisi olla vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot voi mennä esim jos oma yritys ajautuu konkurssiin. Tai jos puoliso kuolee eikä saa yksin asuntolainaa maksettua / myytyä taloa. Tai jos nuoruuden hölmöydessä suostuu takaamaan läheisen lainan. Jonkin tällaisen syyn voisin hyväksyä, olettaen että henkilö olisi tästä oppinut ja nykyisin tarkka rahan kanssa. Kaikki kuitenkin tekevät elämässä virhearvioita.

Jos taas luottotiedot olisi menneet pelkkää välinpitämättömyyttä ja elämää rahoitettu kulutusluotoilla yms niin sitten en seurustelisi. Haaveilen myös yhteisestä omistusasunnosta joten tietysti harmittaisi ettei kumppani voisi pitkään aikaan saada lainaa.

Vierailija
84/85 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Olen aika huono kestämään stressiä. Pyrin siihen, että elämäni on mukavaa ja stressitöntä. Jos kumppanillani olisi rahahuolia, stressaisin niistä itsekin aivan liikaa.

Minun on kauhean vaikea kuvitella, miten tavallisella, tasapainoisella ihmisellä voisi mennä luottotiedot. Mielenterveysvaivat ovat asia erikseen, mutta en huolisi kumppanikseni sellaistakaan. Tämä siksi, että lähipiirissäni on muutama mielenterveysvaivainen, ja jo pelkkä heidän kaverinaan oleminen kuormittaa välillä.

Yleensä tietysti ei mene, mutta kaikenlaista voi tapahtua. Joskus perintöveroasioita googlaillessa törmäsin tapaukseen, jossa opiskelija oli perinyt kiinteistön ulkomailta, ja oli sen vuoksi joutunut ulosottoon. Hän ei voinut kyseisen maan lain mukaan myydä kiinteistöä ennen perintöveron maksamista, mihin hänellä ei ollut varaa. No, tällainen toki on äärimmäisen harvinaista, mutta esimerkki vaan tilanteesta, että ilman omaa syytään ja omia valintojaan voi joutua jopa ulosottoon ja menettää luottotiedot. Toinen vaihtoehto voisi tietysti olla vaikka koronatilanteen vuoksi konkurssiin mennyt yritys.

Vierailija
85/85 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Olen aika huono kestämään stressiä. Pyrin siihen, että elämäni on mukavaa ja stressitöntä. Jos kumppanillani olisi rahahuolia, stressaisin niistä itsekin aivan liikaa.

Minun on kauhean vaikea kuvitella, miten tavallisella, tasapainoisella ihmisellä voisi mennä luottotiedot. Mielenterveysvaivat ovat asia erikseen, mutta en huolisi kumppanikseni sellaistakaan. Tämä siksi, että lähipiirissäni on muutama mielenterveysvaivainen, ja jo pelkkä heidän kaverinaan oleminen kuormittaa välillä.

Yleensä tietysti ei mene, mutta kaikenlaista voi tapahtua. Joskus perintöveroasioita googlaillessa törmäsin tapaukseen, jossa opiskelija oli perinyt kiinteistön ulkomailta, ja oli sen vuoksi joutunut ulosottoon. Hän ei voinut kyseisen maan lain mukaan myydä kiinteistöä ennen perintöveron maksamista, mihin hänellä ei ollut varaa. No, tällainen toki on äärimmäisen harvinaista, mutta esimerkki vaan tilanteesta, että ilman omaa syytään ja omia valintojaan voi joutua jopa ulosottoon ja menettää luottotiedot. Toinen vaihtoehto voisi tietysti olla vaikka koronatilanteen vuoksi konkurssiin mennyt yritys.

Perinnöstä voi kieltäytyä. Ei kannata ottaa perintöä vastaan jos sen johdosta joutuisi ongelmiin. Sen lisäksi pankista saa lainaa verojen maksuun. Arvokas kiinteistö kelpaa lainan vakuudeksi. Ei ole mitään syytä ajautua luottotiedottomaksi perinnön takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi