Mulla 370e tilillä.
Käyttö tilillä nyt ton verran, meitä yksi lapsi ja 2 aikuista. Palkka tulee 15 pv ja lapsilisä kuunlopussa. Tilasin myös itselleni meandin kietaisumekon, en tiedä pitääkö se maksaa tässä vai ens kuussa...
Hirveesti tekis nyt mieli jotain kukkia pihalle ostaa:) kehtaako tosta budjetista?
Ollaan vielä vappuna lähdössä miehen kanssa juhlimaan, että sekin tietty maksaa..
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 13:41"]??
Minulla on käyttötilillä 1200e, seuraava äitiyspäiväraha tulee tulee 19.5., enkä viitsi ostaa mitään ylimääräistä, ettei mene liian tiukille. Ja perheessämme on myös toinen elättäjä 3500e nettotuloilla.
[/quote] sulla on hyvin asiat! :) osaat kuluttaa järkevämmin kuin minä.
Hah. Mulla palkka kun tulee, niin laskujen ja pakollisten kulujen maksut kun hoitaa niin tilillä on satanen. Yhtä taiteilua on tämä elämä. Väsyttää ja vituttaa.
Mulla 17 euroa. Lisää tulee kesäkuun lopussa. Olen kotihoidon tuella, mutta kun mies pitää tässä loput isyysvapaastaan, hän saa isyysrahaa ja minä en saa sinä aikana mitään, koska kahta tukea ei makseta päällekkäin. Olemme siis täysin miehen isyyskorvauksen varassa, ja se maksetaan toukokuun 21. päivä. Miehen tilillä on nyt reilu satanen. Onneksi minulla oli säästöjä niin, että sain laitettua lainatilille huhti- ja toukokuun summan.
En tajua miten joku uskaltaa elää noin kädestä suuhun jos ei ole pakko. Ja ei ole pakko, jos niitä rahoja pistelee kietaisumekkoihin ja kukkiin. Säästä itsellesi edes 500e puskuri sinne käyttelytilille, niin ei tarvitse miettiä kaataako mekko talouden.
2 hlö taloudessa (minä ja mies), molemmat kokopäivätöissä. Seuraava palkka ens kuun 15., rahaa jäljellä laskujen yms. jälkeen n. 300e :(
Meillä on nyt hyvä kuukausi, mulla on vielä 15€ tilillä ja lapsilisät rapsahtaa perjantaina. Yleensä ollaan oltu tässä vaiheessa jo viikko ilman rahaa :)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 13:58"]En tajua miten joku uskaltaa elää noin kädestä suuhun jos ei ole pakko. Ja ei ole pakko, jos niitä rahoja pistelee kietaisumekkoihin ja kukkiin. Säästä itsellesi edes 500e puskuri sinne käyttelytilille, niin ei tarvitse miettiä kaataako mekko talouden.
[/quote] en elä kädestä suuhun. Laitan säästöön joka kk 700. Mutta ne on säästöjä, ei niihin kosketa...
Mulla on käyttötilillä hiukan yli 67 000€ , seuraava tilipäivä 25.4. Mitä sitten? Kaikkiko tänne kirjoittelee tilitietojansa? Miksi?
Lapsilisä tulee tän viikon perjantaina...nyt ollaa jo keskiviikossa,ei oo pitkä aika.
Mullapas on tilillä 50e.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:12"]
Mulla on käyttötilillä hiukan yli 67 000€ , seuraava tilipäivä 25.4. Mitä sitten? Kaikkiko tänne kirjoittelee tilitietojansa? Miksi?
[/quote]
Eikö ole vähän typerää pitää tuollaista summaa käyttötilillä?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:14"]
Lapsilisä tulee tän viikon perjantaina...nyt ollaa jo keskiviikossa,ei oo pitkä aika.
Mullapas on tilillä 50e.
[/quote]
Senki porvari!
Mulla oli vielä tänä aamuna 50€, mut sit mentiin kirppikselle pojan kanssa.... No nyt enää 10€ :D
No kannattaisi olla siellä käyttelytilillä sen verran ylimääräistä ettei tarvitse pohtia tuollaista, tai sitten olet ostamatta niitä turhuuksia tässä kuussa, kun käteisvarat on vähissä. Tai sitten kosket niihin säästöihin jos ruokarahat loppuu. Vaikea ymmärtää tuollaisia itseaiheutettuja ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:11"]
en elä kädestä suuhun. Laitan säästöön joka kk 700. Mutta ne on säästöjä, ei niihin kosketa...
[/quote]
Kaikilla ei ole niin suuria tuloja, että voisi laittaa joka kuukausi 700 euroa säästöön. Tai sitten on suuret tulot mutta on myös suuret menot, koska on paljon lapsia ja/tai kallis asunto(laina).
Meillä on hyvät tulot, mutta silti ne rahat vaan aina katoavat johonkin. Lainoihin toki iso osa, perheen harrastukset maksavat myös turhan paljon. Mutta kyllä joka kuukausi hämmästelen, miksei taaskaan ole tilillä euroakaan ja palkka tulee vasta 2 viikon päästä.
Meilläkään ei varmaan tulojen puolesta monen mielestä pitäisi olla ongelmia. Mutta aina ne rahat vaan ovat lopussa. Paljon asuntolainaa ja kalliit harrastukset. Siinä se yhtälö varmaan on ...
Me olemme aivan tavallinen keskituloinen, asuntovelkainen lapsiperhe. Käyttötileillä tällä hetkellä reilut 9450 euroa, helposti rahaksi muutettavissa sijoituksissa n. 12000. Tilillä oleville rahoille on käyttötarkoitus olemassa ja sijoitusten tuotto on selvästi korkeampi kuin asuntolainan korko.
Kylläpä täällä ollaan tunareita rahankäytön suhteen. Säästämisen lähtökohta on, että säästettävä raha siirtyy palkasta sivuun heti palkkapäivänä. Loput rahat sitten käytetään, miten käytetään. Oma elintaso täytyy mitoittaa tulojen mukaan. Edullisempi auto, vähemmän lapsia, pienempi asuntolaina jne.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:57"]
Mää oon opiskelija ja luulin olevani köyhä, mutta mullahan on enemmän rahaa kuin sulla! On se kyllä kumma, että työssäkäyvällä ihmisellä hupenee rahat noin täysin kuukaudessa.
[/quote]
Ei ne tulot vaan menot. Jos on pieni palkka, josta joutuu elättämään muutaman lapsen ja maksamaan vuokraa muustakin kuin opiskelija-asunnosta, voi ihan hyvin olla, että kuun lopussa tili näyttää nollaa.
[/quote]
Kukaan ei Suomessa "joudu elättämään muutamaa lasta". Lasten hankkiminen on täysin vapaaehtoista. Itse olen lapseton, ja vaatimattomastakin palkasta riittää kivasti sekä säästöön että kulutukseen. Lapsi voi kuitenkin elämänsä aikana maksaa vanhemmalle helposti 150 000 euroa!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 13:41"]??
Minulla on käyttötilillä 1200e, seuraava äitiyspäiväraha tulee tulee 19.5., enkä viitsi ostaa mitään ylimääräistä, ettei mene liian tiukille. Ja perheessämme on myös toinen elättäjä 3500e nettotuloilla.
[/quote] sulla on hyvin asiat! :) osaat kuluttaa järkevämmin kuin minä.