Mulla 370e tilillä.
Käyttö tilillä nyt ton verran, meitä yksi lapsi ja 2 aikuista. Palkka tulee 15 pv ja lapsilisä kuunlopussa. Tilasin myös itselleni meandin kietaisumekon, en tiedä pitääkö se maksaa tässä vai ens kuussa...
Hirveesti tekis nyt mieli jotain kukkia pihalle ostaa:) kehtaako tosta budjetista?
Ollaan vielä vappuna lähdössä miehen kanssa juhlimaan, että sekin tietty maksaa..
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:57"]Mää oon opiskelija ja luulin olevani köyhä, mutta mullahan on enemmän rahaa kuin sulla! On se kyllä kumma, että työssäkäyvällä ihmisellä hupenee rahat noin täysin kuukaudessa.
[/quote] mutta sinulla ei varmaan ole 250 000 okt lainaa ja siihen liittyviä menoja? Eikä myöskään lapsen hoitomaksuja... Eikä kahta autoa ja niiden vakuutuksia?
[/quote]
Ei ole ei, kun ei ole niitä tuloja! :D Eli siis elän tulojeni mukaan.
Miten voisi säästää muka näistä tuloista? :
Palkka verojen jälkeen 1450
Vuokra 450
Sähkö n. 40e kolmen kuukauden välein
Puhelinlasku n. 30e
Opintolainan takaisinmaksu 100e
Saunamaksu taloyhtiölle 30e
Koiran ruoat 90e
Luottokortti 0-200e
mulla vaan 0,70e että haistakaa paska :D
Meillä on miehen kanssa yhteisellä tilillä 60€. Lisää rahaa tulee perjantaina kun mies saa palkankorotusrahansa muutamalta kuukaudelta (300€) ja lisäksi tietenkin lapsilisät. Seuraavan kerran tilille napsahtaa opintorahani. Tämä on kyllä jo luksusta, pakko myöntää :) On jotenkin hassua, että miehen palkankorotus, joka on nettona n. 100€/kk, tuottaa näin paljon iloa. Sillä saa jo vaikka mitä luksusta mitä ollaan kaivattu elämältä :)
Mää oon opiskelija ja luulin olevani köyhä, mutta mullahan on enemmän rahaa kuin sulla! On se kyllä kumma, että työssäkäyvällä ihmisellä hupenee rahat noin täysin kuukaudessa.
Mulla joitakin satasia, mutta hain juuri kotihoidontukea (äitiysloma loppui) ja hakemuksen käsittelyyn menee kuukausi ainakin. En siis uskalla käyttää rahaa kun on pakko säästää pahan päivän varalle. Tulee olemaan tosi tiukka seuraava kuukausi.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:57"]
Mää oon opiskelija ja luulin olevani köyhä, mutta mullahan on enemmän rahaa kuin sulla! On se kyllä kumma, että työssäkäyvällä ihmisellä hupenee rahat noin täysin kuukaudessa.
[/quote]
Ei ne tulot vaan menot. Jos on pieni palkka, josta joutuu elättämään muutaman lapsen ja maksamaan vuokraa muustakin kuin opiskelija-asunnosta, voi ihan hyvin olla, että kuun lopussa tili näyttää nollaa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:57"]
[/quote]
Ei ne tulot vaan menot. Jos on pieni palkka, josta joutuu elättämään muutaman lapsen ja maksamaan vuokraa muustakin kuin opiskelija-asunnosta, voi ihan hyvin olla, että kuun lopussa tili näyttää nollaa.
[/quote]
Niinpä, ne menot. Mulle on ainakin opetettu elämään omien varojen mukaan, eikä niiden yli.
35 € tilillä eikä tarvii tässä kuussa ostaa enää muuta kuin ruokaa (ja sitäkin on kaapissa ihan reippaasti). :) Eli hyvin siis. Palkka tulee 30. päivä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:57"]Mää oon opiskelija ja luulin olevani köyhä, mutta mullahan on enemmän rahaa kuin sulla! On se kyllä kumma, että työssäkäyvällä ihmisellä hupenee rahat noin täysin kuukaudessa.
[/quote] mutta sinulla ei varmaan ole 250 000 okt lainaa ja siihen liittyviä menoja? Eikä myöskään lapsen hoitomaksuja... Eikä kahta autoa ja niiden vakuutuksia?
Mulla ja vaimolla on nettotulot yhteensä n. 7500 euroa kuussa. Mutta silti on aina rahat loppu ja luottolyhennysten kanssa ongelmia. Mihin ne rahat katoavat? En tiedä. Oma palkkani katoaa ainakin kokonaan 2 päivässä lainanlyhennyksiin ja laskujen maksuun.
Minulla tilillä noin 550e ja huomenna tulee lapsilisät ja siitä 700e vuokraan. Seuraavan kerran tulee rahaa sitten kuun alusta (ansiosidonnainen) josta sitten taas ostetaan ruokaa, tarvittaessa vaatetta yms. Ja mitä jää + lapsilisät menee vuokraan..
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:11"]
[/quote] en elä kädestä suuhun. Laitan säästöön joka kk 700. Mutta ne on säästöjä, ei niihin kosketa...
[/quote]
Eli hetkinen... Sinulla siis kuitenkin on rahaa, mutta et halua käyttää sitä, mutta haluat silti tietää meiltä, pitäisikö sinun nyt tuhlailla rahaa?
Hiljennypä hetkeksi miettimään, kuinka turha aloituksesi olikaan.