Moraalinen dilemma. Oppilaan ja opettajan välinen "suhde".
Eräs opettamani nuori herra on koko vuoden flirttaillut minulle melko estotta. Luonnollisesti olen suhtautunut häneen hyvin ammattimaisesti, vaikka sukat on pyörineet jaloissa jo pelkästä ajatuksesta. Pääsiäisenä tapasimme sattumalta ihan toisessa tilanteessa ja hän melko selväsanaisesti ilmaisi olevansa minusta kiinnostunut. Pysyin ammattimaisena. Mutta tunnen häneen todella voimakasta vetoa ja jos antaisin itselleni luvan, niin tuntisin varmaan vielä paljon voimakkaampaakin.
Hän ei ole nykyisessä opinahjossaan enää ensi vuonna ja sain juuri tietää, etten ole minäkään. Periaatteessa mitään ongelmaa ei siis kai olisi. Paitsi se pieni moraalinen. Ja lisäksi hän on julkisuuden henkilön lapsi, joten tulisikohan tästä kaikesta enemmän sotkua, kuin ihanaa.
Melko raastava kielletty rakkaus. Takokaa mun päähän riittävästi järkeä. Tai tunnetta.
Kommentit (32)
söpöjä poikia on maailma täynnä, en lähtis pilaamaan elämääni. varsinkaan jos ei muuta mielessä ku hauskanpito.
mietis ny jos jäbä suuttuu sulle ja tai alkaa vaikka kehuskella kavereilleen...
käytä järkeä.
söpöjä poikia on maailma täynnä, en lähtis pilaamaan elämääni. varsinkaan jos ei muuta mielessä ku hauskanpito.
mietis ny jos jäbä suuttuu sulle ja tai alkaa vaikka kehuskella kavereilleen...
käytä järkeä.
Mitä sitä vatvomaan, annat tussua ja saat vastikkeeksi kullia, ei se sen kummempaa ole. Mitä se tuottaa mahdollisesti jälkeenpäin, so what?
18vee miehet on oikeesti ihania. Herkkiä, helliä rakastajia ja ihana positiivisia! Freesejä! Erilaisia kuin 30v itseään täynnä olevat miehet. Heillä on myös valinnanvaraa joten eivät jää "jumittamaan" suhteeseen niinkuin 30v miehet. Luulisi ettei 18-vuotiailla miehillä kiinnosta 30-vuotiaat mutta yllättävän monella kiinnostaa hyväkroppaiset 30v naiset.
Kyllähän nuo jutut seuraa mukana ja muiden tiedossa kauankin, varsinkinkin jos sinä tai poika on myöhemmin julkkis. Otetaan nyt esimerkiksi eräs kuuluisa...tai en nyt kerrokaan kun toimittajatkaan ei sitä jutuissa kerro, mutta kyllä sen puuman ja (silloin vielä) pojan jutun kaikki paikkakunnalla asuneet tietää...
Mun kaveri on peräti mennyt naimisiin opettajansa kanssa, on niillä lapsiakin jo...
Mä tunnen parikin opettaja-oppilas -paria. Kumpikin on lukiosta lähtenyt. Tosin täytyy sanoa, että kumpikin opettaja oli nuoria sijaisia. Olisiko iät ollut niillä miehillä 22 ja 24 sijaisuuden aikaan. Joka tapauksessa olivat pitkään sijaisena, opiskelivat ko. aineen opettajiksi. Toinen suhde (tämä 22v.) alkoi jo abivuonna, kyseinen tyttö oli vuoden vanhempi kuin muut ja täytti 20. Salasivat kovasti sen silloin, mutta takana kai jo yli 10 vuotta yhteiselämää ja pari pientä lasta. Toinen pari taas aloitti suhteen vasta tuon tytön päästyä ylioppilaaksi ja taisi siinäkin olla joku vaihtarikuvio eli ikää oli vuotta enemmän kuin muilla. Samoin yhdessä vuosia ja heillä yksi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
no olen itsekin ollut koulussa töissä ja vaikka ne 18-v. voi olla hurmaavia ja joskus todella fiksuja ja aikuismaisia, niin eipä silti ole koskaan tullut mieleenkään viritellä mitään romanttista tai seksuaalista suhdetta yhteenkään oppilaaseen. tottakai osasta pitää persoonina enemmän kuin toisista ja joistakin voi tykätä todella paljon, mutta oon suoraan sanoen vähän järkyttynyt jos tuon ikäisten nuorten kanssa työskentelevä ihminen ei muista omaa asemaansa. eri asia sitten jos työskennellään oikeasti aikuisten kanssa.
18-vuotias on aikuinen. Toki opettajan ja oppilaan välinen suhde voi olla monella tapaa problemaattinen asia vaikka oltaisiin samanikäisiäkin.
no olen itsekin ollut koulussa töissä ja vaikka ne 18-v. voi olla hurmaavia ja joskus todella fiksuja ja aikuismaisia, niin eipä silti ole koskaan tullut mieleenkään viritellä mitään romanttista tai seksuaalista suhdetta yhteenkään oppilaaseen. tottakai osasta pitää persoonina enemmän kuin toisista ja joistakin voi tykätä todella paljon, mutta oon suoraan sanoen vähän järkyttynyt jos tuon ikäisten nuorten kanssa työskentelevä ihminen ei muista omaa asemaansa. eri asia sitten jos työskennellään oikeasti aikuisten kanssa.