Mikä on mielestäsi runsasta sipsien syöntiä?
Minua hirvitti, kun yksi tuttu kertoi VÄHENTÄNEENSÄ sipsien syöntiä kahteen pussiin viikonlopussa. (Joka halvatun vkl).
Itse syön hyvä jos 4-5 pussia VUODESSA.
Kommentit (42)
Mut itte menee n. 2 pss viikossaa ja vähentää pitäis ja paljon, suvussa, nyt viimeisimpänä äidillä todettu sepelvaltimotauti...
Muuten olen kyllä herkkujen ystävä :)
En tarkoita nyt sitä kuinka usein, vaan kuinka paljon kerrallaan. En ole koskaan saattanut syödä kuin max puoli pussia kerrallaan, ja silloinkin on tullut todella huono olo.
Mutta olet varmaan alle 30-vuotias... Odotahan kun ikää tulee, kyllä sipsit näkyvät kropassasi jos jatkat mässäilyä! Tuossa iässä vielä pysyy hoikkana vain kun herää ja hengittää, vaikka syö mitä tahansa.
Vuosia kun kertyy, hoikkuuden eteen on tehtävä töitäkin.
ja ne jakaa äiti ja neljä lasta. Lauantai on meidän perheessä se herkkupäivä. Niin karkkien, sipsien kuin limujenkin kohdalla. Mielestäni puolipussia viikossa on ok yhdelle ihmiselle.
Olen jo 30 v. ja jo lukioiässä söin sipsipussin viikossa. Nykyään siis vielä enemmän.. Enkä syö koko pussia kerralla, mutta loput seuraavana päivänä! Tietenkään aineenvaihdunta ei ole enää sama kuin parikymppisenä, mutta kompensoin liikunnalla.
OK! Ite painoin 30-vuotiaaksi asti 56kg (olen 174cm) ja sitten parissa vuodessa, aivan samalla liikunnalla ja samalla ruokavaliolla paino pompsahti 68 kiloon!!! Ja tämä tarina on tosi ;)
Painonnousu ei johdu synnytyksistä tai ruokavalion muutoksista, vaan omasta mielestäni vain ja ainoastaan iästä. Toivotaan sinulle parempaa aineenvaihduntaa kolmenkympin rajapyykin saavutettuasi :)
Tommonen iso sipsipussi sisältää saman verran energiaa kuin 6 mäkkärin juustohampurilaista. Tai 23 omenaa. Tai reilu pussillinen makaronia. Onko viisasta syödä pussillinen makaronia kuukaudessa? Ei varmaankaan ole.
Itse olen syönyt sipsejä viimeksi toukokuussa. Joten pussi puolessa vuodessa sopii meikäläiselle. Makeaa menee kyllä sipsienkin sijaan!
sipsi on ihanaa. lähdenkin heti kauppaan
Oleellistahan ei ole se, onko kaverisi kaksi sipsipussia viikossa paljon vai vähän. Oleellista on se, jos hän on tyytyväinen saatuaan sen vähenemään niihin lukemiin! Kannusta kaveria!
Mä olen ollut juuri sellainen, joka on syönyt sipsejä kymmenen pussia viikossa pahimpina ahmimiskausina. Nykyisin syön ehkä kerran kuussa, vaikka luvan olen itselleni antanut kertaan viikossa, kun syömiset on muuten pysyneet hallinnassa. Kaikki on suhteellista.
No siis ite syön joskus kerran viikonlopussa, joskus menee kauemminkin etten syö ollenkaan. Joskus taas pari kertaa viikossa
Sipseissä on muuten suolaa prosentteina yhtä paljon kuin vähänkin suolaisemmissa leivissä. Siis leivissä ilman mitään päällisiä. Hui kauhistus, älkää syökö leipää, kun siinä on niin paljon suolaa!
Mä tykkään sipseistä, mutta en niitä juuri koskaan. Mies joskus tuo kotiin, ja silloin hän ja lapset syövät suurimman osan. Mä syön noin kourallisen kerralla ehkä kerran kuussa. Itse ostan lähinnä johonkin juhliin tms.
Mä en sipsejä syö kauheesti koska sillon kun tulee ostettua ( =kun mies ostaa), se katoaa saman päivän aikana.. :/ ei siis ole kauheen fiksua ostella niitä..
Jos syön sipsiä, syön ehkä kerran kahdessa kuussa puolikkaan pussin tai 1/3. Kerran viikossa 1 pudsi tuntuu hirveältä määrältä, joten 2 vielä kauheemmalta. Kerran viikossa puol pussia menisi vielä kohtuuden rajoissa, mutta itselläni ei tee mieli edes niin usein.
Joten vastaukseni kohtuusipsittelyyn on yksi pussi kuussa!