Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unohtakaa hedelmöityshoidot!

Vierailija
22.04.2014 |

Minullakin on 40 v tuttuja jotka haluavat lapsia "kohta, ei ihan vielä". Olen pahoillani heidän takiaan, koska tiedän mikä helvetti lapsettomuushoitorumba on. Se ei ole mitään apteekin hyllyltä shoppailua, että koeputkessa simsalabim hedelmöitetään ja toivottuna päivänä alkio siirretään kohtuun vauvaksi kasvamaan. Lapsettomuushoidot ovat oikeasti lottoamista todella suurilla henkisillä ja rahallisilla panoksilla.

Olen saanut kolme lasta: ensimmäiset, kaksoset 33 vuotiaana pitkien hedelmällisyyshoitojen tuloksena (hinta kela-korvausten jälkeenkin vielä noin 15 000e) sitten muutamia vuosia myöhemmin saimme onneksi vielä kolmannen lapsen, myös hedelmällisyyshoitojen ansiosta. Olen lapsistamme jumalattoman onnellinen.

Minulla on aika paljon oikeaa tietoa hoitojen onnistumistodennäköisyydestä ja kuten klinikkamme lääkäri kertoi: 34 vuoden iän jälkeen naisen hedelmällisyys romahtaa, elinkelpoisten munasolujen määrä / kk romahtaa, oikeasti. Eli tuossa 40v kieppeillä useimmilla naisila ei ole munasarjoissaan yhtään elinkelpoiseksi kehittyvää munasolua joka voisi edes hedelmöittyä. Tämän lisäksi, vaikka niin onnellisesti kävisikin, edessä on vielä monta estettä ennenkuin solu alkaa jakautua, kiinnittyy kohtuun (joka on juuri oikeantasoisessa hormonitilassa) jne.

Oikeasti, älkää tuudittautuko noihin julkkisten vauvauutisiin: "Viisikymppinen tähti se-ja-se sai kaksoset". Nelikymppinen synnyttämätön nainen ei hyvin todennäköisesti pääse koskaan synnyttämään. Lisääntymislääketiede on lapsen kengissä, raskaaksi tulemisesta tai siitä miksi se ei joillain onnistu vaikka siittiöt priimoja olisikin, ei tiedetä tarkasti. Hoidot klinikoilla etenevät kokeile ja jos ei onnistu niin kokeile jotain muuta -periaatteella.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sä jauhat tästä lapsiasiasta koko ajan? vaihda jo levyä.

Vierailija
2/2 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisääntymislääketiede on lapsen kengissä" - miksi ihmeessä se siellä on? Ja mitä tehdään, jos lapsi haluaa ne kengät jalkaan?

Fakta on se, että todella moni 40+ nainen tuli tälläkin viikolla raskaaksi sekä hoidoilla että niitä ilman. Ihan huolimatta siitä, että kengät olisi jo käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi