Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi lihoa pari kiloa joulun aikana? Sehän tarkoittaisi 14 000 ylimääräistä kaloria!

Vierailija
07.12.2020 |

7000 kcal ylimääräistä on yksi kilo lisää.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 149 cm ja kokoa 34 oleva keski-ikäinen nainen laihdun aina jouluna. Lanttulaatikko, joka on tehty kermaan ja voihin on niin tuhtia syötävää etten pysty syömään kuin 2-3 haarukallista. Alkuruokana on graavilohta, katkarapukananmunia, lämminsavulohta ja vihersalaattia , näitä syön n 2 dl -3 dl yhteensä, ruokajuomana kylmä kivennäisvesi, pääruokaa eli kinkkua ja keitinperunaa jaksan 1 dl. Tämän jälkeen olen niin täysi, etten jaksa kuin kuuman kahvin jälkiruoaksi.

Jouluruoat ovat täyttäviä. En jaksa syödä niitä niin että saisin kalorit täyteen. Siksi laihdun aina jouluisin.

Joulupäivällisen jälkeen en pysty koko päivänä enää syömään mitään. Kaikki makea vaan yököttää, kun vatsa on niin täysi.

Jouluruoat ovat liian tuhtia syötävää, pieni ruokaiselle.

Vierailija
42/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä16 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en y4mmärrä miten se onnistuu, kun jouluruoka ei kovin epäterveellistä ole. Kasvissoseita, rosolleja ja kinkkua kylkeen. Käytän arkenakin voita ja kermaa ruuanlaitossa, syön lihaa ja kasviksia. "Jouluherkut" on se kurkkuun takertuva kuiva joulutorttu, joita tulee syötyä aivan maksimissaan 2. Suklaat maistuu kaikki samalle, eli ei kiitos.

Tässä tällaisen pieniruokaisen aaton lista:

- aamulla ruisleipäsiivu kinkulla ja juustolla, maitokahvi 144 kcal

- lounasaikaan pieni annos riisipuuroa rusinasopalla, 2 itsetehtyä torttua, maitokahvi 820 kcal

- iltapäivällä 1,5 dl terästetty glögi, 1 piparkakku, 1 minipipari homejuustolla, muutama pähkinä/rusina/manteli, 2 konvehtia 345 kcal

- päivällinen

2 minibliniä

siianmäti 1 tl, sipuli, smetana 1 tl

kylmäsavulohiherkku

graavilohi pari diivua

lämminsavulohi 100g

1 peruna

2 siivua saaristolaisleipää voilla

2 siivua kinkkua

1 dl lientä

uunijuureksia 150g

1 dl lanttulaatikkoa

1 rkl porkkanalaatikkoa

1 lasi valko- ja punaviiniä, 1 snapsi

juustokakkua

kahvi ja jälkiruokaviini 4 cl

illalla 100g suklaata ja 50g pähkinöitä

yhteensä 3247 kcal!

Eli hyvin varovasti laskien 4600 kcal ilman mässäilyä!

Hmm, mun normaali päivä sisältää 5000 kcal.. Sitten kun silloin tällöin jätän Herkut pois, niin se on 3000 kcal päivässä.

N 98kiloa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja 7000 kcal tulee muutamasta superhampurilaisesta.

Eihän se toki kaikki heti ja hetkessä pysyvästi vyötärölle siirry.

Suurimmat hampparit ovat tyypillisesti luokkaa 600-700 kcal. Siis nyt puhutaan megakerroshampurilaisista tms.

Vierailija
44/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettomasti hieman ylimääräisiä annoksia erityisesti suolan ja hiilihydraattien muodossa ja alkoholia ruokajuomaksi. Enimmäkseen nesteturvotusta. Lähtee kyllä, kun keventää pyhien jälkeen. Kuten sanonta kuuluu, tärkeää ei ole se mitä yö joulun ja uudenvuoden välissä, vaan mitä syö uudenvuoden ja joulun välissä.

45/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä16 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en y4mmärrä miten se onnistuu, kun jouluruoka ei kovin epäterveellistä ole. Kasvissoseita, rosolleja ja kinkkua kylkeen. Käytän arkenakin voita ja kermaa ruuanlaitossa, syön lihaa ja kasviksia. "Jouluherkut" on se kurkkuun takertuva kuiva joulutorttu, joita tulee syötyä aivan maksimissaan 2. Suklaat maistuu kaikki samalle, eli ei kiitos.

- lounasaikaan pieni annos riisipuuroa rusinasopalla, 2 itsetehtyä torttua, maitokahvi 820 kcal

- iltapäivällä 1,5 dl terästetty glögi, 1 piparkakku, 1 minipipari homejuustolla, muutama pähkinä/rusina/manteli, 2 konvehtia 345 kcal

- päivällinen

2 minibliniä

kylmäsavulohiherkku

graavilohi pari diivua

lämminsavulohi 100g

1 peruna

2 siivua kinkkua

1 dl lientä

uunijuureksia 150g

1 dl lanttulaatikkoa

1 rkl porkkanalaatikkoa

juustokakkua

yhteensä 3247 kcal!

Hmm, mun normaali päivä sisältää 5000 kcal.. Sitten kun silloin tällöin jätän Herkut pois, niin se on 3000 kcal päivässä.

N 98kiloa

No mulla on 1500 kcal. Vain toinen meistä on ja pysyy normaalipainoisena

Vierailija
46/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä16 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä16 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- päivällinen

2 minibliniä

kylmäsavulohiherkku

graavilohi pari diivua

lämminsavulohi 100g

1 peruna

2 siivua kinkkua

1 dl lientä

uunijuureksia 150g

1 dl lanttulaatikkoa

1 rkl porkkanalaatikkoa

juustokakkua

yhteensä 3247 kcal!

N 98kiloa

No mulla on 1500 kcal. Vain toinen meistä on ja pysyy normaalipainoisena

Mulla on nousukausi.

N 98kiloa

Vierailija
47/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja 7000 kcal tulee muutamasta superhampurilaisesta.

Eihän se toki kaikki heti ja hetkessä pysyvästi vyötärölle siirry.

Suurimmat hampparit ovat tyypillisesti luokkaa 600-700 kcal. Siis nyt puhutaan megakerroshampurilaisista tms.

Hesen Megahampurilainen on about 1100kcal. Mcdonaldsin tämänhetkinen kampanjabörsä 800kcal ja rapiat. Tupla-QP on vain 700kcal ja rapiat, koska siinä ei ole majoneesia. En raaski edes arvailla paljon tuossa lähigrillin jättiburgerissa on kaloreita, kun siihen verrattuna Hesen Mega tuntuu lähinnä alkupalalta.

Vierailija
48/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi härregood sun kanssa.Mitäs se sua kiinnostaa,miten kukakin lihoo.Oletkos joku kaloriapoliisi vai??? Minä ainakin aion nauttia kaikista jouluherkuista runsain mitoin.Joulu ja juhlat yleensäkin on nautintojen aikaa.Puputa sinä rauhassa vaan salaatinlehteä ja soijanakkeja joulunakin.

Vierailija
49/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä16 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- päivällinen

2 minibliniä

kylmäsavulohiherkku

graavilohi pari diivua

lämminsavulohi 100g

1 peruna

2 siivua kinkkua

1 dl lientä

uunijuureksia 150g

1 dl lanttulaatikkoa

1 rkl porkkanalaatikkoa

juustokakkua

yhteensä 3247 kcal!

Miten niin ilman mässäilyä? Olihan tossa mässäilyä vaikka kuinka.

Vierailija
50/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulusuklaista ja joululaatikoista saa hetkessä tuhansia kaloreita.

No ne laatikot on kyllä kevyimmästä päästä jouluruokaa: valmistustavasta vähän riippuen keskimääri sellainen 90-120 kcal/100 g. Että niitä saa kyllä aika ataumuksella vedellä, jos laatikoilla aikoo itsensä lihottaa. Kyllä se energia taitaa tulla niistä leivonnaisista, sukalaista, pähkinöistä, jälkiruoista, vihreistä kuulista, juustoista, alkoholista, glögistä ja siitä, että syödään monta sorttia alkupalaa, pääruokaa, jälkiruokaa ja kahvierkkua sekä napostellaan jatkuvasti ja tätä monta päivää putkeen. Jos vielä aloittaa joulunvieton hyvissä ajoin ja jatkaa väliäpäivät ja uuden vuodenkin aatonkin samaa rataa, niin eipä tuo 14000 kcal ekstraa mikään mahdottomuus ole.

51/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä16 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- päivällinen

2 minibliniä

kylmäsavulohiherkku

graavilohi pari diivua

lämminsavulohi 100g

1 peruna

2 siivua kinkkua

1 dl lientä

uunijuureksia 150g

1 dl lanttulaatikkoa

1 rkl porkkanalaatikkoa

juustokakkua

yhteensä 3247 kcal!

Miten niin ilman mässäilyä? Olihan tossa mässäilyä vaikka kuinka.

Toki kokonaismäärä on suuri (kerran vuodessa) mutta jos katsoit niin yhtä ruoka-ainetta kohti vähäinen:

teelusikallinen, ruokalusikallinen, desi, paperinohuita kinkkusiivuja, 2 itsetehtyä torttua mitkä on kaloreiltaan vähemmän kuin kaupan jne. Uunijuurekset meni yläkanttiin mutta jos maistan kaikkea makeaa niin 100g tulee äkkiä.

Hyvin harva syö noin vähän jouluna

Vierailija
52/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laskeeko joku h*lvetti kaloreita jouluna!? Olen hoikka, normaalipainossa eikä tosiaan kiinnosta mitkään joulun kalorit ja pikku turvotukset, jotka lähtee parin viikon sisällä pois. Kyllä jouluna vedän suklaata kaksin käsin ja santsaan kunnolla laatikoita ja kinkkua. Ihan parasta! Sitten on hetken kunnon ähky ja pöhöttynyt olo, mutta jaksaa illalla vielä juoda punkkua ja syödä juustoja pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
53/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaliarkena mun paino pysyy samassa sen kummemmin syömisiä tarkkailematta, mutta juuri jouluna tai vaikka mökkiviikonloppuna painoa kertyy aina sen 2-3 kiloa ja tippuu sitten itsekseen pois, kun arki taas alkaa. Olen ajatellut, että se on ihan normaalia.

Vierailija
54/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis laskeeko joku h*lvetti kaloreita jouluna!? Olen hoikka, normaalipainossa eikä tosiaan kiinnosta mitkään joulun kalorit ja pikku turvotukset, jotka lähtee parin viikon sisällä pois. Kyllä jouluna vedän suklaata kaksin käsin ja santsaan kunnolla laatikoita ja kinkkua. Ihan parasta! Sitten on hetken kunnon ähky ja pöhöttynyt olo, mutta jaksaa illalla vielä juoda punkkua ja syödä juustoja pitkän kaavan mukaan.

Sama. Normaalipainoinen/hoikka olen minäkin, ja olen jo aloittanut joulusta nauttimisen glühwenin, joulutorttujen, stollenin ja pipareiden muodossa ja aion nauttia myös ihan täysillä joulupöydän ruokaisista antimista hyvän oluen ja viinin kera, sekä syödä konvehteja ja vihreitä kuulia ihan miettimättä ja laskematta, montako kaloria syön. Tosin en minä niitä kaloreita muutenkaan laske tai mieti, vaan pyrin vain syömään terveellisesti ja säännöllisesti arjessa, niin ei tarvitse sitten juhlahetkinä miettiä, ottaako tapaninpäivänäkin vielä kaikkia kolmea laatikkoa tai santsikierroksen lohta tai mätiä tai voiko Maija-tädin synttäreillä syödä kakkua.

Vierailija
55/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Normaalipainoinen/hoikka olen minäkin, ja olen jo aloittanut joulusta nauttimisen glühwenin, joulutorttujen, stollenin ja pipareiden muodossa ja aion nauttia myös ihan täysillä joulupöydän ruokaisista antimista hyvän oluen ja viinin kera, sekä syödä konvehteja ja vihreitä kuulia ihan miettimättä ja laskematta, montako kaloria syön. Tosin en minä niitä kaloreita muutenkaan laske tai mieti, vaan pyrin vain syömään terveellisesti ja säännöllisesti arjessa, niin ei tarvitse sitten juhlahetkinä miettiä, ottaako tapaninpäivänäkin vielä kaikkia kolmea laatikkoa tai santsikierroksen lohta tai mätiä tai voiko Maija-tädin synttäreillä syödä kakkua.

Sitten kun on kuudenkymmenen ei enää onnistukaan noin helposti tuo normaalipainossa pysyminen. Tai pysyy, mutta pienikin poikkeama saa painon nousemaan joko pysyvästi tai nesteen kertymisenä. Eikä ole mukavaa viettää sitten paria viikkoa tiukennetulla ruokavaliolla saadakseen ne pari kiloa pois. Mieluummin syö aina yhtä kevyesti. Olen kaloritietoinen mutta seurannut syömisiäni vasta muutaman vuoden, en koe sitä ongelmana vaan tiedostamisena.

Syön kaikkea, herkuttelenkin mutta en voi tehdä sitä rajattomasti kuten vielä 5v sitten. Kerran kuukaudessa syömme ystävien kanssa pitkän kaavan mukaan eikä silloin todellakaan lasketa kaloreja. Kotona on helpompi syödä terveellisesti ja kevyesti. 

Vierailija
56/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun on kuudenkymmenen ei enää onnistukaan noin helposti tuo normaalipainossa pysyminen. Tai pysyy, mutta pienikin poikkeama saa painon nousemaan joko pysyvästi tai nesteen kertymisenä. Eikä ole mukavaa viettää sitten paria viikkoa tiukennetulla ruokavaliolla saadakseen ne pari kiloa pois. Mieluummin syö aina yhtä kevyesti. Olen kaloritietoinen mutta seurannut syömisiäni vasta muutaman vuoden, en koe sitä ongelmana vaan tiedostamisena.

Syön kaikkea, herkuttelenkin mutta en voi tehdä sitä rajattomasti kuten vielä 5v sitten. Kerran kuukaudessa syömme ystävien kanssa pitkän kaavan mukaan eikä silloin todellakaan lasketa kaloreja. Kotona on helpompi syödä terveellisesti ja kevyesti. 

No, olen 45 ja tähän asti on onnistunut. Luotan siihen, että osaan tarvittaessa pienentään annoskokoa, jos housunkaulus alkaa kiristää vanhetessa. On tähänkin mennessä toiminut, joten en usko, että jatkossa jotenkin yht'äkkiä lakkaisin tajuamasta, että syöminen pitää suhteuttaa kulutukseen. Se onnistuu ihan ilman laskemista, jos syö terveellisesti -vähentää vain hieman määriä.

Vierailija
57/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen suomalainen ahmija-mamma ,eikun siis kilppari vaivaa ja muut puutokset,  vetäsee parin kilon kalorit päivässä helposti jos haluaa.

Vierailija
58/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän kirjoitti joku, joka syö lastensa tähteet. Kyllä, kaiken eturuoista jälkiruokiin. Miten sellaisissa perheissä mahdetaan jouluna selvitä?

Eturuoka :D

Tähteiden syöminen on kyllä aivan käsittämätön tapa. Mitä nyt lapsiperheissä vieraillut niin 1-5 -vuotiaat sotkevat ruokansa aina epämääräiseksi mössöksi joka käy välillä suussa, sitten lattialla ja toisinaan kaivetaan nenää ja jatketaan ruokailua sormin. Jonka jälkeen äiti tulee ja syö lautasen tyhjäksi. En tiedä onko asia eri jos kyseessä on oma lapsi, mutta en kyllä vapaaehtoisesti koskisi kenenkään jätteisiin.

Vierailija
59/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella helposti. Suklaata, torttuja, viiniä, glögiä, ruokaa mielin määrin, 2000 ylimääräistä kaloria hujahtaa hetkessä per päivä. Ei tee edes vaikeeta.

Vierailija
60/63 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutortuista ja suklaasta tulee äkkiä kaloreita yli kulutuksen jos ei rajoita korkeintaan vain pariin konvehtiin ja yhteen torttuun per päivä ja syö muuten kevyesti. Itse tykkään noista ja riisipuuroakin menee kiisselin kanssa. Muista jouluruuista en oikein välitä peruna- ja porkkanalaatikkoa lukuunottamatta, joten ei ole niiden suhteen tullut vedettyä överiksi. Helposti saattaa tulla kuitenkin se pari kiloa, mutta ne on enimmäkseen nesteitä, jotka lähtevät aina äkkiä pois.