Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahja pojan tyttöystävän vanhemmille?

Vierailija
07.12.2020 |

Mietin siis sitä, että olenko ihan moukka jos en osta lahjaa 18v pojan tyttöystävän vanhemmille.
Poika ja tyttöystävä ovat olleet jo pitkästi yli vuoden yhdessä, ja poika toki on usein heillä.
Tyttöystäväkin sanoo että hänen vanhemmat tykkää hirveästi meidän pojasta, mutta olen vähän ihmetellyt miksi eivät koskaan ole ottaneet yhteyttä.
Minä olen ollut se joka on ottanut yhteyttä, kun poika lähti heidän mukana reissuun ja myöskin silloin kun heidän tyttö lähti meidän mukana reissuun. Mun kaveripyynnön fb.ssä äiti poisti.
Mä mielelläni muistaisin heitä, mutta kaipaavatkohan edes sitä?
Muuten en miettisi asiaa, mutta olemme todella pienituloisia, enkä kehtaisi alle 50e lahjaa heille edes antaa. Mutta toisaalta, minkälainen ”etiketti” olis tässä kohtaa?
Eihän he ilmeisesti edes välitä olla tekemisissä, eli onko tämä mun fiilis lahjan antamisesta vaan joku viimeinen yritys..?
Pojalle ja tyttöystävälleen olen kyllä antamassa lahjoja, yhteisenkin.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole nyt liioittelua ostaa lahjoja heille, jos tosiaan ette ole tekemisissä. Heille tulisi vain kiusaantunut ja vaivaantunut olo vastavuoroisuudesta. Todennäköisesti ajattelevat, ettei nuori rakkaus pitkään kestä kuitenkaan, joten sen takia eivät jaksa lähempää tuttavuutta. [/

Ehkä sitten on liioittelua.

Mutta mun mielestä he on ilmeisesti ottaneet mun pojan elämäänsä mielellään ja mä tunsin että halusin muistaa heitä. Ehkä oli sitten hölmö ajatus.

Vierailija
22/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi ostaa jokin lahja? Varsinkin, kun eivät halua olla tekemisissä. Ja ettehän te vanhemmat seurustele keskenänne vaan teidän aikuiset lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahjoja.. miksi kummassa pitäisi lahjoilla edes muistaa seurustelukumppanin vanhempia ellei se tule luonnollisesti? Puolison kanssa yhdessä jo 20v ja vanhempamme eivät harrasta lahjojenvaihtoa vaikka tapaavat ja ovat ystävystyneet vuosien varrella.

Vierailija
24/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi ostaa jokin lahja? Varsinkin, kun eivät halua olla tekemisissä. Ja ettehän te vanhemmat seurustele keskenänne vaan teidän aikuiset lapset.

Mun mielestä olis eri asia jos olisi 2kymppisistä kyse.

Poika täytti juuri sen 18v, tyttö on nuorempi, kumpikin asuvat kotona.

Mä olin kiitollinen että tykkäävät ilmeisesti että poika voi olla heilläkin.

Selkeästi siis tyhmä ajatus.

Vierailija
25/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki mitään. Viestisi perusteella saan vaikutelman, että tykkäät joulusta ja lahjojen antamisesta, mutta aiheutat vaan todella kiusallisen tilanteen, jos rupeat jotain hankkimaan sinulle ihan tuntemattomille ihmisille.

Myös tytön lahjat pitäisin hyvin maltillisina, ellei hän sitten ole teillä jouluaattona, kun muutkin perheessä avaavat lahjat. Silloin voit laittaa muutaman pienen paketin.

Ja toki voit kysyä pojaltasi, onko hän ajatellut viedä joulutervehdystä tytön vanhemmille, kun kerran viettää siellä niin paljon aikaansa. Mutta sen lahjan pitää nimenomaan tulla pojaltasi, ei sinulta. Ja esim kukka riittää.

Vierailija
26/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostuksen vähyyttä olen hiukan ihmetellyt, mutta ehkä silti pienesti muistan. Aivan ihana tyttö heillä ainakin on!

Nuorilla saattaa seurustelukumppanit vaihdella, joten miksi vanhempien tulisi olla kavereita? Alaikäisten kohdalla ymmärrän yhteydenbotot, jos lapsi lähdössä reissuun seurustelukumppanin perheen kanssa. 

Kavereita ei tarvitsekaan olla.

Mutta ihmetytti tosiaan juuri se ettei edes matkoille lähdössä heistä kuulunut mitään.

Ja tämän pohjalta nyt mietin mikä olisi nyt oikea tapa toimia.

No jos heistä ei kuulunut edes matkoille lähdössä, niin vielä vähemmän miettisin lahjan ostamista. 

Vierailija
27/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niistä yhteisistä matkoista ole jo pari vuotta, jos olivat silloin 16 ja nyt 18? Miten nyt vasta aloit pohtimaan lahjoja? Jos tytön vanhemmat eivät ole ottaneet yhteyttä kahden vuoden aikana, niin on aika selvää, että eivät halua olla tekemisissä. Ja se heille suotakoon.

Vierailija
28/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kummallista että edes harkitset lahjoja heille. Kortti riittää tai max hyvin pieni joulusuklaa. Osta ne lahjat rakkaillesi.

Vierailija
29/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hanki mitään. Viestisi perusteella saan vaikutelman, että tykkäät joulusta ja lahjojen antamisesta, mutta aiheutat vaan todella kiusallisen tilanteen, jos rupeat jotain hankkimaan sinulle ihan tuntemattomille ihmisille.

Myös tytön lahjat pitäisin hyvin maltillisina, ellei hän sitten ole teillä jouluaattona, kun muutkin perheessä avaavat lahjat. Silloin voit laittaa muutaman pienen paketin.

Ja toki voit kysyä pojaltasi, onko hän ajatellut viedä joulutervehdystä tytön vanhemmille, kun kerran viettää siellä niin paljon aikaansa. Mutta sen lahjan pitää nimenomaan tulla pojaltasi, ei sinulta. Ja esim kukka riittää.

Itseasiassa päinvastoin.

En nimenomaan vain joulun takia haluaisi muistaa heitä vaan ihan muutenkin.

Okei, minä olen siis se idiootti joka vain kiitollisuuttaan mietti tällaista ventovieraista, jotka ovat avosylin ottaneet vastaan tyttärensä poikaystävän.

Olinpa tyhmä, pitäisikö tässä sitten ajatella että paskat heistä, eihän tuo kestä ja muuta negatiivista??

Hyvää joulumieltä vaan teillekin.

Vierailija
30/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo sanoikin, niin lahjan ostaminen ja antaminen kuuluu pojallesi, ei sinulle. Jos poikasi viettää siellä paljon aikaa, niin ois ihan kohteliasta viedä esim. joulukukka. Samoin jos tyttö on paljon teillä, niin hän voisi antaa teille jonkin pienen lahjan. Mutta teidän vanhempien ei tarvitse lahjoa toisianne.

Vierailija
31/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös niistä yhteisistä matkoista ole jo pari vuotta, jos olivat silloin 16 ja nyt 18? Miten nyt vasta aloit pohtimaan lahjoja? Jos tytön vanhemmat eivät ole ottaneet yhteyttä kahden vuoden aikana, niin on aika selvää, että eivät halua olla tekemisissä. Ja se heille suotakoon.

Ei ole. Lue uudestaan. Eivät edes ole saman ikäisiä.

Vierailija
32/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä ollaan polin ja toisinjouluna pienesi muistettu toisiamme. Joko suklaata, joulukahva tai - teetä. Viimeksi sain ihanaa itstehtyä viikunahilloa

Vierailija
33/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt jaksa marttyroida. Ei ne tytön vanhemmarkaan sulle kiitollisuuttaan mitään lahjoja jakele, miksi sinun siis pitäisi niin tehdä? Siitä tulee vaan kiusallista niille, kun sulla on niille lahja ja niillä ei ole sulle mitään. Lisäksi tuo Facebookhommma osoitti, ettei niitä kiinnosta sinä ja sun lahjat. Suotta siis tuhlaat rahojasi.

Vierailija
34/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyvin pientä

Vierailija
35/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjotko useinkin ihmisiä kiitollisuuttasi?

Vierailija
36/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin antaa nuorten mukaan joulukukat vietäväksi tyttäreni poikaystävän kotiin. Ovat seurustelleet muutaman vuoden ja molemmat nuoret asuvat omillaan (ovat aika jomman kumman kotona, mutta yhdessä eivät asu). Mutta toki paljon meillä ja pojan vanhemmillakin kun nuoria vielä ovat.

Vierailija
37/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin antaa nuorten mukaan joulukukat vietäväksi tyttäreni poikaystävän kotiin. Ovat seurustelleet muutaman vuoden ja molemmat nuoret asuvat omillaan (ovat aika jomman kumman kotona, mutta yhdessä eivät asu). Mutta toki paljon meillä ja pojan vanhemmillakin kun nuoria vielä ovat.

Sen verran lisään että emme ole ns perhetuttuja, mutta ollaan oltu puolin ja toisin nuorten lakkiaisissa. Eli toki siis vähän tunnetaan.

Vierailija
38/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat alkoivat muistaa poikaystäväni vanhempia siinä vaiheessa, kun aloin viettää joulun aikaa siellä, ehkä joskus lukion jälkeen. Sitä ennen vein itse vanhemmille pienen muistamisen kynttilän, tulppaanikimpun tms. Nykyään vaihtavat joulutervehdyksenä kukat, kun pitävät niistä.

Vierailija
39/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jaksa marttyroida. Ei ne tytön vanhemmarkaan sulle kiitollisuuttaan mitään lahjoja jakele, miksi sinun siis pitäisi niin tehdä? Siitä tulee vaan kiusallista niille, kun sulla on niille lahja ja niillä ei ole sulle mitään. Lisäksi tuo Facebookhommma osoitti, ettei niitä kiinnosta sinä ja sun lahjat. Suotta siis tuhlaat rahojasi.

Ei jakele enkä sitä edes odota.

Ihan rehellisesti olisin jotenkin ajatellut muistaa.

Musta on oikeasti aika ihmeellistä tällainen.

Mä halusin muistaa ja se ois kuulema kiusallista. Ok, yritän vähän imeä teistä tuota negatiivisuutta ja välinpitämättömyyttä.

Vierailija
40/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi voi antaa lahjan sanoen, että tämä on meidän perheeltä. Poika antaa lähinnä lahjan, mutta te olette mukana myös ajatuksessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi