Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahja pojan tyttöystävän vanhemmille?

Vierailija
07.12.2020 |

Mietin siis sitä, että olenko ihan moukka jos en osta lahjaa 18v pojan tyttöystävän vanhemmille.
Poika ja tyttöystävä ovat olleet jo pitkästi yli vuoden yhdessä, ja poika toki on usein heillä.
Tyttöystäväkin sanoo että hänen vanhemmat tykkää hirveästi meidän pojasta, mutta olen vähän ihmetellyt miksi eivät koskaan ole ottaneet yhteyttä.
Minä olen ollut se joka on ottanut yhteyttä, kun poika lähti heidän mukana reissuun ja myöskin silloin kun heidän tyttö lähti meidän mukana reissuun. Mun kaveripyynnön fb.ssä äiti poisti.
Mä mielelläni muistaisin heitä, mutta kaipaavatkohan edes sitä?
Muuten en miettisi asiaa, mutta olemme todella pienituloisia, enkä kehtaisi alle 50e lahjaa heille edes antaa. Mutta toisaalta, minkälainen ”etiketti” olis tässä kohtaa?
Eihän he ilmeisesti edes välitä olla tekemisissä, eli onko tämä mun fiilis lahjan antamisesta vaan joku viimeinen yritys..?
Pojalle ja tyttöystävälleen olen kyllä antamassa lahjoja, yhteisenkin.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukukka riittää.

Vierailija
2/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa outoa että poisti kaveripyyntösi. En ostaisi mitään tuossa tilanteessa tai sitten pieni joulukukka/ suklaarasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen perusteella, en ostaisi mitään lahjaa. Eivät vaikuta mitenkään kiinnostuneelta nämä vanhemmat. Sinä ap olet kumminkin erittäin huomaavainen henkilö.

Vierailija
4/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikoinaan menimme naimisiin, niin sen jälkeen vanhempanne laittoivat toisilleen joulukortit. Muuten eivät olleet tekemisissä, elleivät kohdanneet jossain tilaisuudessa.

Mikäli vanhemmilla on jotain yhteistä pariskunnan vanhemmuuden ohella, niin ymmärrän että voivat kaveerata. Muuten en ymmärrä miksi olla yhteyksissä.

Vierailija
5/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole toistenne kanssa tekemisissä, niin minusta lahjaa ei tarvita. Tekemisissä oleminen on minusta sitä, että olette tavanneet toisenne kerran, pari tämän vuoden aikana. Ei sitä, että olet laittanut jonkun yksittäisen viestin.

Vierailija
6/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aikoinaan menimme naimisiin, niin sen jälkeen vanhempanne laittoivat toisilleen joulukortit. Muuten eivät olleet tekemisissä, elleivät kohdanneet jossain tilaisuudessa.

Mikäli vanhemmilla on jotain yhteistä pariskunnan vanhemmuuden ohella, niin ymmärrän että voivat kaveerata. Muuten en ymmärrä miksi olla yhteyksissä.

No kyllä mä ihmettelin että mulle ei tullut mitään viestiä kun silloin vielä alaikäisen pojan halusivat mukaan Ruotsiin. Siihen tarvitsi kuitenkin lupalapun.

Samoin ihmettelin että ei mitään yhteydenottoa, kun silloin 16-vuotias tyttö lähti meidän mukaan kesälomalla. Kyllä mua ainakin kiinnostais edes vähän puhua vanhempien kanssa, jos mun saman ikäinen tyttö olis johonkin lähdössä.

Vierailija
7/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa outoa että poisti kaveripyyntösi. En ostaisi mitään tuossa tilanteessa tai sitten pieni joulukukka/ suklaarasia.

Mä ensin mietin että joko kunnon lahja tai ei mitään, mutta ehkä voisin tehdä kompromissin ja muistaa edes pienesti :)

Vierailija
8/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahjaa. Eivät halua olla tekemisissä. Tuo facepyynnön poisto on selvä merkki.

Vierailija
9/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen perusteella, en ostaisi mitään lahjaa. Eivät vaikuta mitenkään kiinnostuneelta nämä vanhemmat. Sinä ap olet kumminkin erittäin huomaavainen henkilö.

Kiitos :) taidat itsekin olla huomaavainen :)

Kiinnostuksen vähyyttä olen hiukan ihmetellyt, mutta ehkä silti pienesti muistan. Aivan ihana tyttö heillä ainakin on!

Vierailija
10/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laittaa vähiä rahoja noin omituisiin ihmisiin, edes sitä paria euroa. Sinähän et tule niiltä mitään saamaan, joten miksi sun pitäisi niitä nöyristellä jonkun lahjan kanssa?

Vierailija
11/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihana tyttö heillä ainakin on!

Anna sitten lahja tytölle vanhempien sijaan. Ei kuitenkaan mikään kallis lahja.

Vierailija
12/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä ihmettelin että mulle ei tullut mitään viestiä kun silloin vielä alaikäisen pojan halusivat mukaan Ruotsiin. Siihen tarvitsi kuitenkin lupalapun.

Samoin ihmettelin että ei mitään yhteydenottoa, kun silloin 16-vuotias tyttö lähti meidän mukaan kesälomalla. Kyllä mua ainakin kiinnostais edes vähän puhua vanhempien kanssa, jos mun saman ikäinen tyttö olis johonkin lähdössä.

Toki tässä on eroa puhutaanko lapsista vai aikuisista, jotka saattavat jo asua omissa kodeissaan. 

Vierailija
13/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustellessani tuon ikäisenä ei vanhempani olleet yhteyksissä poikakaverini vanhempiin vaikka poikakaveristani pitivätkin. Muistaakseni kerran tavattiin kaikki yhdessä. Ei todellakaan mitään lahjoja osteltu. Vanhemmat olivat ihan erilaisia, joten ymmärsin hyvin ettei ollut mitään tarvetta pitää yhteyksiä. 

Vierailija
14/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihana tyttö heillä ainakin on!

Anna sitten lahja tytölle vanhempien sijaan. Ei kuitenkaan mikään kallis lahja.

Hän saa kyllä vähintään yhteisen vähän arvokkaamman lahjan jonka varmasti mieluusti pojan kanssa jakavat :) olen muitakin ideoita pyöritellyt mielessä, raha tietysti rajoittaa, mutta muutakin mielelläni antaisin.

Ehkä leffaliput, ehkä kotoilusukat ja herkkuja, katsovat kuitenkin vaan Netflixiä :D

Vierailija
15/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostuksen vähyyttä olen hiukan ihmetellyt, mutta ehkä silti pienesti muistan. Aivan ihana tyttö heillä ainakin on!

Nuorilla saattaa seurustelukumppanit vaihdella, joten miksi vanhempien tulisi olla kavereita? Alaikäisten kohdalla ymmärrän yhteydenbotot, jos lapsi lähdössä reissuun seurustelukumppanin perheen kanssa. 

Vierailija
16/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole nyt liioittelua ostaa lahjoja heille, jos tosiaan ette ole tekemisissä. Heille tulisi vain kiusaantunut ja vaivaantunut olo vastavuoroisuudesta. Todennäköisesti ajattelevat, ettei nuori rakkaus pitkään kestä kuitenkaan, joten sen takia eivät jaksa lähempää tuttavuutta. 

Vierailija
17/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustellessani tuon ikäisenä ei vanhempani olleet yhteyksissä poikakaverini vanhempiin vaikka poikakaveristani pitivätkin. Muistaakseni kerran tavattiin kaikki yhdessä. Ei todellakaan mitään lahjoja osteltu. Vanhemmat olivat ihan erilaisia, joten ymmärsin hyvin ettei ollut mitään tarvetta pitää yhteyksiä. 

Toisaalta ymmärrän hyvin tämän, mutta mua ihmetytti ettei edes reissuun lähtiessä mitään.

Kyse oli kuitenkin alaikäisistä.

Ja siis tämän pohjalta nyt mietin että hankinko lahjan, kaivataanko sitä edes jne.

Vierailija
18/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antamisen ilosta voisin antaa lahjan enkä välittäisi kenenkään mielipiteistä, heittäköön lahjan vaikka roskiin väliäkö sillä? Konvehtirasia, kynttilä, villasukat, jotain käyttötavaraa, kukka, kuivakakku ihan mitä vain ☺️❤️

Vierailija
19/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla saattaa seurustelukumppanit vaihdella, joten miksi vanhempien tulisi olla kavereita? Alaikäisten kohdalla ymmärrän yhteydenbotot, jos lapsi lähdössä reissuun seurustelukumppanin perheen kanssa. 

Kavereita ei tarvitsekaan olla.

Mutta ihmetytti tosiaan juuri se ettei edes matkoille lähdössä heistä kuulunut mitään.

Ja tämän pohjalta nyt mietin mikä olisi nyt oikea tapa toimia.

Vierailija
20/72 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska vasta seurustelevat. Tytölle voit antaa vaikka 50 lahjakortin kauppakeskukseen.