*** Jouluntähtien viikko 32 ***
[b]Tässä pinossa kirjoittelevat ne, joilla on laskettu aika joulukuussa 2008 (tai niillä main :) ).[/b]
30.11. fatmama, minihattis
1.12. Villa2, Kantrimaria, pikku-puhi, vanilja
2.12. Antonin_äiti, -nappi, soffio, elizabetha, Pinkkinen
3.12. ..titta.., Unicorny09, -Hanne-, ninnu-81
4.12. Ineli, Eriskummallinen, lintu-75
5.12. tirpunen, Lokavaavi
6.12. petite-te, Pennyx, Kapa, pikkupiru, -hilleri-, Heissu
7.12. tyhjäsyli, pikku-puhi
8.12. Mamoska, marssilainen, Emmizle, Lanttu08, 010308 , Dentaurus, s@s@, Birtzu75
9.12. siisa, karoliima
10.12. Pulmu79, s@s@, Vilhelmiinanen, taikatoive, Juuso Petteri
11.12. Anemos, -höyhen-
12.12. mannerto, ViolaK, Rintin
13.12. jet-haikara, eppuliini_, jepuli, Mauste
14.12. Pyykkivuori, 4.x, -Menninkäinen-
15.12. Sahpa, Hera-79, tiar84, Ylläripylläri
16.12.
17.12. Laskiaispulla, Werde, -Kivi-
18.12. kiviir, Empsku88, tiinax6, haa2, Pisteilijä74
19.12. siise
20.12. Myrre, joll@, .:Naranja:.
21.12.armi
22.12. Myrtti-, Miilukka
23.12. Gnatte, Viola, Nektariina
24.12. angorainen, HaHa78, lilla79, Savannia-79
25.12. Stiin@, Leppis_78, Katanen, Säteilijä
26.12. Canttarelli, 3mami, Kranttu83, Katinka83
27.12. Anneiki, Lorindol, Karssuli, Zebra
28.12.
29.12. karits@, Rusina80
30.12. Riemu
31.12.
9.1.Nudivas
Kommentit (49)
Kerro lisää siitä Fexin rautatuotteesta,mistä saa,mitä maksaa,mitkä on vaikuttavat aineet?
Kiitos kovin!
JA VOIMIA SULLE LEPOON!Toivotaan että supistukset laantuvat ja pikkuhijaa saat alkaa elää normaalisti!
Petite-te ja seiska rv 23+0 edelleen
Jee- onkin ihan hienoa huomata että ei ole ainut joka tällä hetkellä rypee vähän maan pinnan alapuolella...paitsi maha jää pinnalle näkyviin :) Jotenkin olen viime päivät ollut erityisen down... jotenkin olokin ollut vähän kuvottava ja tuntuu että mitään ei jaksa tehdä tai saa aikaan. Odotusaika tuntuu pitkältä- ehkä seuraava etappi on tuo äitiyslomalle jääminen.
Jotenkin vielä kohtalo järjestää tyhmiä pieniä vastoinkäymisä- aamulla kun nousin olin menossa suihkuun vaikka oksetti ja sitten mahaani rasvatessani hoksasin tuoksun- tämä ei ole mun voidetta... no olin vahingossa sivellyt mahaani hiushoitoa saman näköisestä purkista...ei kun uudelleen suihkuun... sitten laitoinkin ihan toista voidetta joka kuului saamaani hajuvesi sarjaan- se tuoksui tosi voimakkaasti- ajattelin että siitä sitten tasoittuu... noh...sit mieheni tuli ulkoa sisään ja kyseli mikä ihme täällä haisee... se oli kamala haju eikä tasoittunut... menin kolmannen kerran suihkuun. Plääh! Pikkuhomma mutta ärsyttävä alku synkkään päivään,
Päivän ainut saldo onkin suihkussa käynti :) Joo- mut jotenkin jämähtänyt olo- toivon mukaan tä'mä tästä paranee. Mietimme juuri että kun tänne maalle vuosi sitten muutimme olemmeko liian kaukana entisistä ystävistä- tuntuu että talon remppakin loppumatonta. Ensi viikolla töihin- normaali rytmi voi piristää.
En kyllä oikeasti toivo kenellekään alakuloa vaikka helpottaahan se lukea että muilla samat fiilikset. Voimia ja jaksamista kaikille kanssasisarille!
22+0
heipsuli.
En kyllä yhtään ihmettele että täällä monella alakulo vaivaa. Itsellä sama "vaiva".
Ilmat ovat tosi masentavia, johtunee varmaan osittain siitä ja osittain raskauden tuomaa lievää alakuloisuutta. Mutta koittakaamme sinnitellä vain eteenpäin :)
SIISALLE jaksamisia kipujen kanssa.
Ja SOFFIOLLE toivotaan ettei tulisi mitään ongelmia. Koita vain tehdä niinkuin lääkäri määrää.
Täälläkin vauvan liikkeet tuntuvat jo selvästi vatsan päältä. Ja kaveri tekee kyllä välillä ihan mielttömiä voltteja. En kyllä sen kummemmin ole ajatellut missä asennoissa siellä häärää, varmaan minuutin välein eri asennossa ;)
Itsellä ollut pidemmän aikaa vaivana tämän odotuksen aikana RYTMIHÄIRIÖT, nehän ovat aika tyypillisiä odotusaikana. Mutta kun niitä tuntuu olevan ihan taukoamatta. Ovat sellaisia että tuntuvat, muttei tunnu kuitenkaan erityisen pahalta.
ONKO KUKAAN MUU KÄRSINYT RYTMIHÄIRIÖISTÄ??
Mulla kans alkaa taas hb putoilla, pari kk:ta sitten oli 126, viime kerralla neuvolatäti ei sitä katsonutkaan. Lähtö hb oli vajaa 140.
Edellisessä raskaudessa tippui 99, sitten vasta neuvolassa suosittelivat rautaa.
Käytin sellaista pahan makuista litkua, piti maistua mustaherukka mehulle, mutta maistui kyllä ihan muulle, en muista nimeä, oli joku vaikea saksalainen nimi, ihan apteekista saatava nestemäinen rauta neste, joka imeytyy hyvin, ja on vatsaystävällinen.
Minulle ei tullut siitä ainakaan vatsanväänteintä, niinkuin kaikista tableista tuppas tulla.
Kannattaa PETITEn (meniköhän nimi oikein) sitäkin kysellä.
Toinen nestemäinen hyvä rautavalmiste, mitä minulta löytyy kaapista on FERROFORTE B. En muista onko ostettu luontaistuote kaupasta vaiko apteeksista.
Tämän odotuksen aikana kun vatsa ei ole sietänyt oikein mitään, niin en ole rautavalmisteita uskaltanut vielä kokeilla.
Satunnaisessa käytössä on multitabs raskaus, mutta siitä ei kyllä saa tarpeeksi rautaa, jos hb on jo alhainen.
PETITELLE kiitokset lohdutuksen sanoista, jospa mullakin vielä istukka tosiaan siirtyisi - toivontaan!
Löytyykö muuten jostain vielä lista, mistä näkee mihin meistä kukakin on menossa synnyttämään ym..?
Siise
rv.21+2
Eikös se meidän la lista ole tuossa pinon alussa kun taas synnärit erillisessä esittelypinossa?!?
Siise;mulla on ollut käytössä juuri ferroforttea ja grauterblutsaftia(saksalais tuote jonka mainitsit)Siksipä kyselen vielä muita vatsaystävällisiä tuotteita,kun nuo ei näytä niin tehoavan tälläkertaa.
Vaikka aamulla ekana otan tyhjään vatsaan appelsiinimehun kera ja sitten vasta pesen hampaat,petaan sängyt ym,eli 30 min päästä vasta hiukan syön...
Niin ja toi multitabsin raskausvalmiste siihen päälle säännöllisesti.
Petite-te ja seiska rv 23+1
PETITE-TE, Fexin on ihan apteekin rautalääke. En muista enää yhtään mitä maksoi, mutta ainakin pakkauskokoja on useita. Tuoteselosteenkin olen lykännyt roskiin, mutta purkin kyljessä oli seuraavanlainen seloste: "Fexin on tarkoitettu raudanpuutteen ja rauraudanpuuteanemian hoitoon sekä raudanpuutteen ennaltaehkäisyyn raskauden aikana ja verenluovuttajilla. 1 tabl: Ferros.glucon.resp.ferrum (Fe2+) 80,5mg, natrium 227mg, sorbitol, aroma et constit qs." Ovat siis poretabletteja ja annostus hempparista riippuen 1-2 tbl päivässä tyhjään mahaan. Itse olen ottanut 1tbl ja sillä hb oli noussut 12 "pykälää" neljään viikkoon. Tuo tyhjään mahaan ottaminen on tietysti aika haasteellista ;) Yritin ottaa jossain vaiheesa yötä vasten, mutta närästi niin hirveästi, että nyt otan aamiaisen ja lounaan välillä.
SIISE, rytmihäiriöt ovat tuttu vaiva täälläkin. Esikoiselta vaiva paheni loppua kohti, nyt ei ole vielä juurikaan ollut, kuin satunnaisia muljahteluita varsinkin nukkumaan mennessä. Käsittääkseni aika moni odottaja niistä jossain vaiheessa kärsii. Nyrkkisääntönä voinee pitää, että levossa tulevat muljahdukset ovat yleensä niitä vaarattomia.
Onko kukaan muuten aikeissa vuokrata sitä Vaavi-ensisänkyä? Kokemuksia ennestään? Luulen, että me sen otamme neljäksi kuukaudeksi. Pinnasänky on nii-in valtava vastasyntyneelle ja vie turhaan tilaa pienestä makkaristamme. Esikoinen nukkui ekat kuukaudet pakkauksen laatikossa, mutta nyt emme ole pakkausta ottamassa. Nettisivuilla tuo vuokrasänky ainakin vaikutti ihan passelilta.
soffio 23+5, taas yhden päivän verran edistytty :)
[b]30.11.[/b] fatmama * Länsi-Uusimaa *
minihattis * PHKS *
[b]1.12.[/b] Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *
Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *
pikku-puhi *
vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *
[b]2.12.[/b] Antonin_äiti Helsinki, KOS *
-nappi * - *
soffio *
elizabetha *
Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *
[b]3.12.[/b] ..titta.. * Tampere, TAYS *
Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *
-Hanne- * Helsinki, KOS *
ninnu-81 * Helsinki, KOS *
[b]4.12.[/b] Ineli * Tampere, TAYS *
Eriskummallinen * Helsinki, NKL *
lintu-75 * Satakunta, SATKS *
[b]5.12.[/b] Juuso Petteri * Lahti, PHKS *
tirpunen * Satakunta, SATKS *
Lokavaavi *
[b]6.12.[/b] petite-te * Turun seutu, TYKS *
Pennyx * KSKS *
Kapa * Etelä-Savo, MKS *
pikkupiru * Tampere, TAYS *
-hilleri- *
Heissu * Helsinki, KOS *
010308 * Kempele, OYS *
[b]7.12.[/b] tyhjäsyli * pk-seutu *
[b]8.12.[/b] Mamoska * Helsinki, KOS *
marssilainen * Espoo, JS *
Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *
Lanttu08 * Oulu, OYS *
Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *
s@s@ * Helsinki, NKL *
Birtzu75 *
[b]9.12.[/b] siisa * Päijät-Häme, PHKS *
karoliima * Kokkola, K-PKS *
[b]10.12.[/b] Pulmu79 * HYS *
Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *
taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *
[b]11.12.[/b] Anemos * ULKOMAILLA *
-höyhen- * - *
[b]12.12.[/b] mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *
ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *
Rintin * Suomussalmi, KAKS *
[b]13.12.[/b] jet-haikara * Länsi-Uusimaa *
eppuliini_ * Oulu, OYS *
jepuli * Tampere, TAYS *
Mauste * Tampere, TAYS *
[b]14.12.[/b] Pyykkivuori * K-SKS *
4.x * pk-seutu, JS *
-Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *
[b]15.12.[/b] Sahpa * Lahti, PHKS *
Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *
tiar84 *
[b]16.12.[/b] Ylläripylläri * pk-seutu *
[b]17.12.[/b] Laskiaispulla * Tampere, TAYS *
Werde * pk-seutu, KOS *
-Kivi- * - *
[b]18.12.[/b] kiviir * Oulu, OYS *
Empsku88 * Vammala, VAS *
tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *
haa2 * Pirkanmaa, TAYS *
[b]20.12.[/b] siise * Etelä-Suomi, HYS *
Myrre * Espoo, JS *
joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
.:Naranja:. * Lieto, TYKS *
[b]21.12.[/b] armi *
[b]22.12.[/b] Myrtti- * Hyvinkää, HYS *
Miilukka * Tampere, TAYS *
[b]23.12.[/b] Gnatte * Helsinki, NKL *
Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *
Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
[b]24.12.[/b] angorainen * Laukaa, K-SKS *
HaHa78 * Tampere, TAYS *
lilla79 * Orimattila, PHKS *
Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *
[b]25.12.[/b] Stiin@ * Pohjanmaa *
Leppis_78 * Satakunta, SATKS *
Katanen * Seinäjoki, SeKs *
Säteilijä *
[b]26.12.[/b] Canttarelli *
3mami * Turku, TYKS *
Kranttu83 * Etelä-Suomi *
Katinka83 *
[b]27.12.[/b] Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *
Lorindol * pk-seutu, NKL *
Karssuli * Vantaa, KOS/H *
Zebra * Helsinki, KOS *
[b]29.12.[/b] karits@ * TYKS *
Rusina80 * Vaasa, VKS *
[b]30.12.[/b] Riemu * Pirkanmaa, TAYS *
[b]9.1.[/b] Nudivas * TAYS *
Tuollasen kyhäsin tähän aamuun. SIitä näkyy nyt laskettujen aikojen lisäks mahd. paikkakunta ja sairaala :) Ajattelin, että se on pikkasen tarkempi kuin toi edellinen. Siihen voi sitten lisätä jotakin vielä, jos siltä tuntuu :) Nyt en jaksanut laittaa kuin nuo :) Jos on virheitä, ne voi toki korjata! Niin, ja kaikilta en löytänyt sitä "täyttä" esittelyä, eli osan "aktiivistenkin" kirjottelijoiden tiedot puuttuu, kuten -kivi- sinun... :) Että ei ole tietoista syrjintää, en vain löytänyt esittelyäsi! :D
Masulla ja minulla kaikki hyvin, ei valittamista :) Pieni möyhentää pesässään ja minä iloitsen :) Iltavuoro kutsuu taas yhdeltä... Siihen tässä tarvii taas alkaa valmistautua. Hyh. Mutta tämän illan jälkeen on enää yksi amauvuoro ja kolme yötä - ja sitten LOMA!!! :D Ihanaa!
Hyvää sunnuntaita kaikille <3
.:Naranja:. & Pikkuinen 21+1
Minulla tuollaisia rytmihäiriöitä oli ennen raskautta, aloittaessani pitkän tauon jälkeen fyysisesti melko raskaan työn. Tarpeeksi pitkillä yöunilla, kahvin juonnin vähentämisellä ja hierojalla käynneillä ne meni kuitenkin ohi. Nyt odotusaikana on pari kertaa tuntunut pieni muljahdus rinnassa, juuri nukkumaan mennessä. Toivon, että jäisi tuollaisiin yksittäisiin muljahduksiin, koska nuo ovat minusta todella epämukavia, vaikkakin harmittomia.
010308 ja rv 23+1
Kirjoitin tänne äsken pitkät tarinat ja sitten bittiavaruus oli ne näköjään niellyt :(
SIISA, minulta otettiin parvovasta-aineet alkuraskauden aikana. Vastausten saamiseen meni pari viikkoa ja ilmeni, että olen sairastanut sen joskus. Puhu siis asiasta neuvolassa, niin pääset kokeisiin ja sitten tarvittaessa seurantoihin. Muistaakseni reilu kolmannes 80- ja 90-luvuilla koulunsa käyneistä on sen sairastanut ja kuten Petite-te mainitsi, ei pitäisi hurjan helposti tarttua sikiöön.
KAPA, täällä on tosiaan surkea päivähoitotilanne :( Lomautuksiakin syksyllä edessä ja rahat vedetty tiukkaakin niukemmalle. Itsekin aion selvittää kerhot. Pari avointa päiväkotia toimii kaupungin alueella ja sitten yksi perhekerho. Jälkimmäinen tosian taitaa olla auki vain parina aamuna viikossa. Minun pitää myös soitella arkena päivähoidon ohjaajalle ja kysyä, josko lapsi saisi jatkaa hoidossa, vaikka jouduinkin sairauslomalle ja olen kotilevossa. Jos saisi edes parina päivänä viikossa käydä. Harmittaa, kun lapsi kärsii nyt minun supistuksistani :(
Jouduin siis tosiaan työvuorosta päivystykseen ja sitä tietä saikulle. Supistukset kävivät ihan sietämättömiksi etenkin rasituksessa. Lääkäri totesi, että kohdunkaula on pehmennyt ja lyhentynyt, joten edessä lepoa, lepoa ja lepoa. Pakolliset saan liikkua ja siinäpä se. oman mausteensa tuo vielä osittain etinen istukka joka ei liiemmin pitäne noista napakoista supistuksista :( Nyt sitten vain toivotaan, että päästään edes vähän turvallisemmille viikoille. Muuten kaikki oli kunnossa. Sikiö liikkuu niin että varmasti näkyy ja tuntuu. Jopa hemppari oli noussut, kiitos sen hirveän makuisen Fexinin. Niin ja sf mitta oli huimat 23cm :)
PETITE-Te, vinkiksi muuten sulle tuo Fexin-rautalääke. Minusta ei käy mahaan ihan niin pahasti kuin tabletit ja imeytyy varmemmin.
Tsempit kaikille alakulosta ja parisuhdepohdinnoista kärsiville! Minä täällä jännään , lisääntyykö täällä miehen oma-aloitteisuus vai riitely aiheesta kotityöt... Nyt ainakin tietää, etten minä todellakaan saa tehdä mitään raskasta.
Jees, sohva kutsuu taas...
Mukavaa viikonvaihdetta!
Soffio 23+4