Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vakava sairaus

Vierailija
22.04.2014 |

Oireita ollut parisen kuukautta varmaan kolmekin jo..

Aluksi oli jatkuva ppäänsärky mikä helpotti kolmen viikon jälkeen tuli parin päivän huimaus joka helpotti onneksi suht nopeasti samaan aikaan meni vesiripulille noin pariksi viikoksi ja silmät alkoivat oireilla mm. Tarkennusvaikeuksia ja niitä on vieläkin esim autoa ajaessa kun katsoo tietä niin silmät tarkentaa ihmeellisesti tuulilasissa oleviin likoihin ym ja aamuisin kestää jonkun aikaa että toinen silmä alkaa toimimaan suht normaalisti eikä ole sumea.

Sitten jalat tuntuvat heikoilta esim kävellessä väsyy luvattoman helposti mutta esim kyykkyjä pystyn tehdä mutta tuo kävely on vaikeaa. Riittää 500m niin jalat maitohapoilla..

Selkä ja niska kipeytyy jalkojen kanssa helposti.

Herään öisin useita kertoja ja aamuyöllä en saa enää unta tai nukun pinta unta ja nään painajaisia vaikka tuntuu että olisi hereillä ja aamuisin ei meinaa jaksaa nousta millään ylös. Aamuisin paikat kipeät ja sormet tönköt ja puristuu öisin nyrkkiin ja usein nimetön ja pikkurilli ja kämmen puutuu.

Noin viikko sitten kurkku alkoi tuntua että oisi jännittynyt joka haittasi hengittämistä. Nyt on kurkku kipeä ja tulee limaa ja hengittäminen edelleen vaikeaa ja puhe puuroilee ja etenkin s kirjain alkanut ihmeelisesti suhista..

Välillä paniikin omaisia tuntemuksia ja vaikea keskittyä mihinkään..

MItä tämä voi olla.. pelottaa niin kovasti ja vauvan kanssa pitää yrittää olla :(

Keuhkojen röngten otettu. Laajat verikokeet. Kilpirauhaskokeet. Pään mri. sydänfilmi.. kaikki kunnossa virtsassa oli leukosyytit ja trombosyytit lievästi koholla mutta viime kokeessa oli vain punasoluja 1kpl mitä tarkoittaneekaa..

Ainoa mitä on todettu että olen stressaantunut.. no kai olen kun on tälläisiä oireita :/ masennuslääkkeitä en ala syömään ennen kuin on varma että kaikki oireet tulevat mukamas pään sisältä..

Itse pelkään/epäilen ms-tautia mutta siihen ei usko muut kuin minä..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö kilpirauhasarvosi itsellesi? Itsellä ollut samantyylistä ongelmaa, mutta kilpirauhasvaivaa mulla. Stressi aiheuttaa tosi pahoja oireita helposti, tiedän kokemuksesta. Jos sulta otettu pään mri se sulkee ms-taudin pois 90 prosenttisesti ja tuskin on sitä! Mutta jos olet kovin stressaantunut näistä oireista oireet vaan pahenee, usko pois.

Vierailija
2/6 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä tosiaan stressin ja ahdistuneisuuden aiheuttamilta paniikkioireilta, kun alkaa olla fyysiset syyt jo pois suljettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:00"]

Kysyitkö kilpirauhasarvosi itsellesi? Itsellä ollut samantyylistä ongelmaa, mutta kilpirauhasvaivaa mulla. Stressi aiheuttaa tosi pahoja oireita helposti, tiedän kokemuksesta. Jos sulta otettu pään mri se sulkee ms-taudin pois 90 prosenttisesti ja tuskin on sitä! Mutta jos olet kovin stressaantunut näistä oireista oireet vaan pahenee, usko pois.

[/quote]

Ms-taudin voi täysin sulkea pois vain ottamalla selkäydinnestenäyte. Pelottavilta tuntuvat neurologiset oireet voivat liittyä myös migreeniin.

Vierailija
4/6 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sjögrenin syndrooma? Krooninen väsymysoireyhtymä? Googlaa. Ihan mahdollista myös, että ovat stressi/paniikkioireita.

Vierailija
5/6 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkivut, niskan jumit ja huimaukset liittyy toisiinsa....=> stressiniskaa.. kun niskan lihakset ovat jumissa se saa aikaan monenlaisia oireita, mm. puutumia käsissä. Itsellä huimasi pari kuukautta putkeen kun niska oli niin jumissa, tuli myös näköhäiriöitä ja kädet yöllä aivan puutuneet. Esim töissä en pystynyt edes kunnolla kirjoittamaan.

Uskon että elät stressikierteessä... sinulle on lähtenyt liikkeelle kierre näistä oireista, tuntuu että uusia tulee kokoajan lisää mutta uskon että olet vain vahvasti stressaantunut. Itse olen kokenut ihan saman elämänvaiheen, samanlaisia tutkimuksia ja oireita. Loppuviimein oireet menivät ohi kun sain stressin pois päänupista vähitellen.

Olet luultavasti käynyt jo neurologilla ja hän on tehnyt sinulle neurologisia testejä ja kun tuo pään mri otettu niin suurella tod näköisyydellä ei ole ms-tautia. Neurologi huomaa ms-taudin monesti jo "kliinisistä" kokeista vastaanotolla, tasapainosta jne. Voithan vielä huolesi helpottamiseksi pyytää esim selkäydinnestepunktiota...se kertoo totuuden viimeistään 100 prosenttisesti.

Kilpirauhasen liika/vajaatoiminta voi myös kaikenlaista aiheuttaa, mutta jos sinulla on ne OK..niin se on varmaankin poissuljettu. Tosin esim terveyskeskuspuolella harva lääkäri osaa tulkita kilpirauhasarvoja, kannattaa pyytää arvot paperille ja kysyä muualta, kuten alan keskustelupalstoilta netistä tai vaikka täältäkin onko arvot oikeasti Ok.

Sinulla on niin paljon testejä jo tehty että uskoisin että jokin vakava sairaus olisi jo löytynyt jos niikseen olisi. Sinulla voi myös olla jotain paniikkihäiriöön liittyviä juttuja, se saa aikaan myös monenlaista oiretta.829

Vierailija
6/6 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, tästä ketjun alotuksesta jo monta vuotta. Mutta ajattelin jospa sinä bongaisit tämän. Mulla vastaavanlaisia oireita ja tutkimukset käynnissä. Selviskö sun oireille syy koskaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme