Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko naisen ruuanlaittotaito vielä 2010-luvulla tärkeää??

Vierailija
22.04.2014 |

En tykkää laittaa ruokaa eikä se haittaa minua, osaan tehdä salaatin itselleni tai hakea jotain noutoruokaa eikä miehellekään ole koskaan ollut mikään ongelma. Aina on osannut grillille mennä jos on nälkä ja itse osaa myös ruokansa laittaa. Nyt poikani uusi tyttöystävä on kyläillessään halunnut kokkailla ja miehet kehuu kilpaa hänen tuotoksiaan. Nyt mies on minulta ruvennut vaatimaan samaa, en minä ole mikään kodinhengetär ja luulin että tässä mennään ajassa eteenpäin eikä jonnekin 50-luvulle. Ärsyttää jo katsella kun suvun miehet kilpaa kehuvat niitä ruokia.

Laittakoon miniä omassa kodissaan mitä huvittaa mutta minun kotiini ei tarvi tulla esittämään yhtään mitään.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruuanlaittotaito ei ole koskaan ollut sukupuoleen sidottua. Sekä äitini että isäni laittoivat ruokaa kotona, minä ja mieheni rakastamme ruuanlaittoa ja ystävien kestitsemistä ja lapsemme samoin. Nyt jo aikuiset tyttäret ja poika osaavat tehdä ihan mitä herkkuja vaan.

Kaikille meille on kunnia asia tehdä ja syödä hyvälaatuista itsetehtyä ruokaa. Alakoululainen kuopuskin osaa perusteet erittäin hyvin, leipoo ja maistaa mielellään kaikkea mitä tarjolla on.

Vierailija
22/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi kun meillä mamma tuo rasiassa oven taakse ruuat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 13:31"]

En tykkää laittaa ruokaa eikä se haittaa minua, osaan tehdä salaatin itselleni tai hakea jotain noutoruokaa eikä miehellekään ole koskaan ollut mikään ongelma. Aina on osannut grillille mennä jos on nälkä ja itse osaa myös ruokansa laittaa. Nyt poikani uusi tyttöystävä on kyläillessään halunnut kokkailla ja miehet kehuu kilpaa hänen tuotoksiaan. Nyt mies on minulta ruvennut vaatimaan samaa, en minä ole mikään kodinhengetär ja luulin että tässä mennään ajassa eteenpäin eikä jonnekin 50-luvulle. Ärsyttää jo katsella kun suvun miehet kilpaa kehuvat niitä ruokia.

Laittakoon miniä omassa kodissaan mitä huvittaa mutta minun kotiini ei tarvi tulla esittämään yhtään mitään.

[/quote]

Ai sua hävettää kun miniä onkin miehesi silmissä pätevämpi ja parempi kuin sinä - ja vielä syystä:) Pojallasi on käynyt tuuri, tosin varmaan etsikin tuollaista naista kun kotona ei koskaan kunnon ruokaa ole saanut...

Vierailija
24/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai naisen pitää osata laittaa ruokaa. Ja miehenkin.

Vierailija
25/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vain ja ainoastaan katkera ja kateellinen. Syöttänyt pojalleen ja miehelleen grillimössöä ja haluaa tehdä selväksi miehelleen, tässä perheessä toimitaan ainoastaan ja vain näin.

Mielestäni 2010-luvun perheessä äidin EI tarvitse olla se kokki, mutta ap on kyllä näköjään torpannut ajatuksen myös miehensä ruuanlaitosta. Tuskin on noin katkeralle akalle tullut edes mieleen ehdottaa miehelleen, josko hän valmistaisi perheelle ateriat?

Eli kukahan tässä on vanhoillinen? Ap, joka ei anna muulle perheelle edes mahdollisuuttakunnon ruokaan vaikka ei itse osaa mitään.

Ei ihme, että poika ja mies on  nyt hyvillään.

Vierailija
26/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tärkeää. Itse en laita ruokaa, muuta kuin satunnaisesti pakon edessä jotain yksinkertaista. Meillä ruoanlaitosta vastaa mieheni. Tunnen muitakin vastaavia pareja. Kumma homma, että aloittaja on saanut noin paljon paheksuntaa. Mitä jos perheessä olisi mies, joka ei laita kuin salaatteja, tulisiko noin monta alapeukkua?

Vierailija
27/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun täytyy kokata jos haluan syödä jotain syömäkelpoista. Miehen kotona ei syöty kuin valmisruokia, joten mies on joutunut nyt opettelemaan ihan perusjuttujakin. Toisaalta mä nyt tykkäänkin laittaa ruokaa ja mies maksaa enemmän laskuja.

Vierailija
28/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 13:31"]En tykkää laittaa ruokaa eikä se haittaa minua, osaan tehdä salaatin itselleni tai hakea jotain noutoruokaa eikä miehellekään ole koskaan ollut mikään ongelma. Aina on osannut grillille mennä jos on nälkä ja itse osaa myös ruokansa laittaa. Nyt poikani uusi tyttöystävä on kyläillessään halunnut kokkailla ja miehet kehuu kilpaa hänen tuotoksiaan. Nyt mies on minulta ruvennut vaatimaan samaa, en minä ole mikään kodinhengetär ja luulin että tässä mennään ajassa eteenpäin eikä jonnekin 50-luvulle. Ärsyttää jo katsella kun suvun miehet kilpaa kehuvat niitä ruokia.

[/quote]

Olen mies ja osaan itse tehdä ruokani. Kuitenkin on hyvin tärkeää, että vaimoni osaa tehdä ruokaa, sillä ravintola, grilliruoka ja valmisruuat ovat kalliita ja epäterveellisiä, enkä halua elää sellaisilla, tai että muksu eläisi sellaisilla. Vaimoni osaa tehdä ruokaa ja se ruoka on todella hyvää, johtuu ehkä siitä, että vaimoni on ammattikokki. Sitä en tosin tiennyt seurustelun alkoaikoina, että hän on kokki. Minulle on aina ollut tärkeää että myös nainen osaa tehdä ruokaa, jos ei osaisi, niin en häntä puolisokseni valitsisi.

Vierailija
29/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 13:59"]No ei tarvi enää nykyaikana kun kaupat on hyviä pakasteita ja noutoruokaa täynnä. Minä käytän aikani ihan omiin harrasteisiini enkä todellakaan jaksa ruveta yhtään ketään passaamaan, poikani olen aikanani ruokkinut enimmäkseen eineksillä. Minun itsetuntooni se ei vaikuta, mutta miksi minun ukkoni on nyt ruvennut minulta vaatimaan samaa? En jaksa vaan oman kattoni alla kuunnella semmoista.

ap

[/quote]

Köyhät syövät valmisruokia ja lihovat. Sivistyneet ja kouluja käyneet ymmärtävät yhteyden terveyden ja tuoreiden hedelmien, vihannesten, kasviksien sekä itsetehdyn kotiruuan välillä. Itsetehty ruoka on terveellisempää ja parempaa kuin mikään valmisruoka/pikaruoka/noutoruoka/ravintolaruoka. Eineksien syönti ei ole terveellistä. Kun syöt ja syötät kaikennäköistä valmisruokaa itsellesi ja perheellesi päivittäin, varmistat sillä perheellenne rasvamaksan, verenpainetaudin, korkean kolesterolin, sokeritaudin ja monien muiden sairauden riskin, sekä sen etteivät tule elämään kauaa. Poikasikin varmaan kiittää sinua, epäterveellisestä ravinnosta ja siitä, että hänen sisuskalunsa on 80-vuotiaan tasolla noiden valmisruokien takia.

Vierailija
30/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoisin näin neljän lapsen äitinä että on, mehän oltaisi muuten kuoltu nälkään jo ajat sitten.

Sen verran olen feministi että aikuisille miehille en mistään hinnasta alkaisi kokata, aikuiset ruokkikoon itsensä.

Teitkö sä pojallesi ruokaa kun oli pieni?

Vierailija
31/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen aikoo 2010-luvullakin syödä, niin kait se on tärkeää. Ihan samalla tavalla kuin miehellekin?

Vierailija
32/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen opettanut poikaani ruokaa laittamaan, ja onneksi on ihan innostunut asiasta. Minusta jokaisen tulee osata laittaa ruokaa. Mieheni kokkaa ihan tasapuolisesti, joten hyvin onnistuu ruuanlaitto.

Vierailija
33/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä arkinen ruuanlaittotaito on sukupuoleen katsomatta itsenäisen aikuisen yksi tärkeimmistä perustaidoista. Jokaisen olisi kyettävä jo aivokapasiteetin puolesta oppimaan, miten erilaiset raaka-aineet valmistuu.

Vierailija
34/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, on se tärkeätä. Myös miehen osata. Roskaruan syöminen on epäterveellistä. JA se onsitäpaitsi pahaa.

Älä ole kateellinen miniällesi. Anna kokata ja nauti. Koita kohottaa itsetuntoasi, ettei toisen kehuttu taito ole uhka sinulle.

Vierailija
35/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ruuanlaitosta. Se on mulle harrastus. Kun on hyvät raaka-aineet mistä laittaa. Rakastan laittaa kauniisti ruokia esille ja tarjoilla. Mielestäni perheen tulee syödä yhdessä:)

Vierailija
36/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Ota poikasi naisystävän ruoanlaittotaito tervetulleena asiana. Siis silloin kun hän on teillä käymässä, saatte kotitekoista ruokaa. Sehän on aivan ihanaa. Älä ajattele, että hän tulee pätemään taitavuudellaan. Ja tottahan poikasi naisystävä haluaakin tehdä hyvän vaikutuksen. Hänelle ei  varmaan pälkähdä päähän, että taitavuus olisikin miinusta! Nyt muutat asennetta. Kiitä naisystävää ja kerro, että teidän keittiössä saa touhuta mitä vain. 

Vierailija
37/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se ei ole tärkeää, mutta anna tyttöystävän

touhuta, jos haluaa, kivaahan se on!

Eihän miehen tuon perusteella sinulta pidä mitään vaatia, yhtä hyvinhän hän voisi tehdä itse.

Minä en tee ruokaa, mies tekee, on aina tehnyt, meillä ruoat. Ja olen 52-vuotias, oltu yhdessä kohta 30 vuotta, lapset nuoria aikuisia. Hyvin on pärjätty:)

Vierailija
38/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se tyttöystävä varmaan esitä siellä sinun keittiössäsi yhtään mitään. Jos kerran laittaa hyvää ruokaa, niin hän luultavasti pitää ruuanlaitosta ja laittaa ruokaa samalla tavalla kotonaankin.

Vierailija
39/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jokaisen aikuisen pitää osata kokata. :P

Meillä minä laitan ruuat lähes aina koska tykkään ruuanlaitosta, mutta mieskin selviää hommasta hyvin jos en ole kotona yms. Mulla toi ruuanlaitto on vähän sellainen "hemmottelujuttu" tykkään tehdä miehelleni sapuskaa :) Mies sitten hemmottelee mua esim. Niskahieronnalla yms.

Lapset olen opettanut myös kokkaamaan, tärkeä arjen taitohan se on..

Vierailija
40/45 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kokata, äläkä nipota. Mutta kiellä miestäsi vaatimasta sitä sinulta. Kokatkoot miehesi ja poikasi itse. Ovathan hekin aikuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi