Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän asian tajusin vasta aikuisena

Vierailija
06.12.2020 |

Onko teillä muilla juttuja, jotka olette tajunneet vasta aikuisena ja samalla huomanneet, että kaikki muut ovat tienneet asian jo vaikka kuinka kauan? Kenties niin noloja juttuja, että jos kerrotte siitä kenellekään, reaktio on yleensä "MITEN sä muka et ole tiennyt tästä"?

Mulle selvisi vasta joskus yli 30-vuotiaana, että kuituja saa myös keitetyistä ja muulla tapaa kypsennetyistä vihanneksista. Jostain syystä olin jämähtänyt luulemaan, että kuitua saa vain raaoista vihanneksista.

Ystävälläni vastaava nolous oli se, että hän luuli, että poika ja tyttö voivat olla identtiset kaksoset.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tosiaan tulee taikaseinästä.

Vierailija
22/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin todella vanha kun tajusin, miten tamponia kuuluu käyttää

Pakko kysyä että miten luulit että tamponia käytetään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä perinteinen että eriväriset paprikat eivät ole eri lajikkeita vaan sama mutta eri kypsyyden vaiheessa

Mulle selvisi vasta äskettäin, jostain lehtijutusta, että mustia oliiveja ei kasva erikseen missään ja olen 50 täyttänyt. Häpeähymiö, mutta olen nyt tietsikalla, joten tästä en sellaista saa. 

Esim. kalamata on erillinen tumma oliivilajike, mutta ne "mustat" on tosiaan vaan värjätty.

No ei. Oliivi on kypsänä musta, ne vihreät ovat raakoja oliiveja.

Vierailija
24/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena (ja vähän pidempäänkin) luulin, että ambulanssit lähtee työkeikalle sairaalasta, kun sinnehän ne myös potilaan haettuaan joka tapauksessa ajaa.

Vierailija
25/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka "arvostaa rehellisyyttä", on heti ensimmäisenä olemassa epärehellisiä, kun rehellisyys uhkaa heitä.

Jos joku kysyy minulta, niin en arvosta rehellisyyttä, ja voin hyvin valehdella sinulla päin näköä, jos siltä tuntuu. Aika harvoin tällaista on silti sattunut.

Vierailija
26/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä perinteinen että eriväriset paprikat eivät ole eri lajikkeita vaan sama mutta eri kypsyyden vaiheessa

Mulle selvisi vasta äskettäin, jostain lehtijutusta, että mustia oliiveja ei kasva erikseen missään ja olen 50 täyttänyt. Häpeähymiö, mutta olen nyt tietsikalla, joten tästä en sellaista saa. 

Esim. kalamata on erillinen tumma oliivilajike, mutta ne "mustat" on tosiaan vaan värjätty.

https://yle.fi/uutiset/3-6446433

Vierailija
27/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on höpötietoa. Itse kasvatan paprikoita ja vihreä muuttuu suoraan punaiseksi, ei siinä keltaista edes häivähdä. Keltainen on oma lajikkeensa. Siis vihreästä keltaiseksi kypsyvä. Vihreä paprika on raaka paprika.

Vierailija
28/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööööööööö?!? Ei. Ne mustat on hapotettu.

Vierailija
29/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sälekaihdin ei ole sädekaihdin

Vierailija
30/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt mikä on lähimaksun raja, 50 e 🙈 (en ole ikinä maksanut lähimaksulla)

Vierailija
31/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusina on viinirypäle

Vierailija
32/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta aikuisena, etteivät vanhempani olleet edes 90-luvun mittakaavassa mitenkään hyviä vanhempia. Nykypäivän mittakaavassa he olisivat aivan katasrofeja. Kulissit oli silloin kunnossa ja ovat edelleen. Samalla kun tajusin tämän niin tajusin myös, että elin ensimmäiset 30+ vuotta vain vanhempieni odotusten ja oletusten mukaan. Opiskelin vain ammattitutkinnon, koska äitini oli koko ikäni muistuttanut minua etten saisi kuvitella itsestäni mitään. Mistään ei olisi saanut olla ylpeä. Isä oli eteinen , joten rakkauden kaipuussa menin naimisiin ensimmäisen miehen kanssa, jolle kelpasin.  Reilu kymmenen vuotta siinä väännettiin, kunnes tajusin, ettei liitosta tulisi mitään. Tajusin siis vasta aikuisena, että elämäni "unelmaelämä" oli vain muiden odotusten mukaan elämistä.

Vierailija
33/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain netissä luin, että oliivilajikkeita on joku määrä, muttei ihan kauheasti (?40). Liekö lopuilla paljon eroja?

Oliivilajikkeita on n. 1000. Kuitenkin suurin osa kauppoihin päätyvistä oliivesta edustaa vain alle 140 eri lajiketta -- tämä johtuu siitä että vain 10% oliivituotannosta päätyy syötäviksi oliiveiksi, koska 90% oliiveista tehdään öljyä.

Olen ollut ulkomailla oliivitorilla. Siis torilla myytiin vain oliiveja! Joka kojussa oli eri alueelta olevia oliiveja, jotka olivat usein eri lajiketta, eri väriä ja valmistettu vähän eri tavalla. Mieleen jäi sellaiset vauvan nyrkin kokoiset mustat oliivit.

Vierailija
34/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M35. Luulin aina, että polkupyörän ketjun laittaminen takaisin paikoilleen on joku tosi vaikea homma, johon tarvitaan työkaluja jne. Olen viennyt pyörän pyöräkorjaajalle, kun en osannut laittaa takaisin. 

Kerran sitten katsoin netistä ohjeet miten ne laitetaan takaisin paikoilleen. Ihan naurettavan helppo muutaman sekunnin homma. :D lol

Vierailija
35/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että aikuisetkin ovat oikeasti ihan pihalla siitä keitä ovat ja mitä elämältään haluavat, saatikka että osaisivat toimia niiden asioiden saavuttamiseksi. Melkein kaikki räpiköivät enemmän tai vähemmän ja yrittävät parhaansa, kokevat epäonnistumisia ja epävarmuutta, jotkut tosin sen peittävät älyttömällä itsensä korostamisella.

Nyt kun minulla on lapsia niin ei tulisi mieleenkään esittää olevani jokin viisas auktoriteetti, se että olen noin 30 vuotta heitä vanhempi ei oikeuta neuvomaan heitä yhtään missään. Luultavasti pärjäävät ihan yhtä hyvin kuin muutkin, tekemällä omaa juttuaan.

Vierailija
36/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut mitään elämästä kunnes televisioon ponnahti 21vuotiaana ohjelma ja kuin se alkoi niin siinä sanottiin että tämä on tärkeä opetus elämästä sinulle ja minulle opetettiin kaiken maapallosta ja miten pystyn muistamaan sen tunnin mittaisen minulle tehdyn televisio ohjelman. Muistan kaiken, tiedän paljon mutta en tiedä kaikkea, en ole Jumala enkä halua olla. Siinä siis selitettiin dynaamisesti tunnissa aivan kaiken minun elämästä/elämälleni.

Vierailija
37/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikaloja olen luullut aina sellaisiksi pieniksi kaloiksi, jotka elävät satojen tuhansien kalojen parvissa. Siis tonneittan kalaa. Aikuisena tajusin, että tonnikalat ovat isoja. Jossain ohjelmassa oli tonnikaloja. 

Vierailija
38/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin nuorena, että maailmassa pahuus johtuu ihmisten tietämättömyydestä ja kun tarpeeksi valistetaan, niin ihmiset eivät enää kohtelisi kaltoin muita ihmisiä tai luontoa.

Tajusin aikuisena, että pahuus johtuu ihmisen välinpitämättömyydestä ja joidenkin kohdalla myös aktiivisesta halusta aiheuttaa kärsimystä ja tuhoa ympärilleen. Tiedonpuute on oikeasti vain pienellä murto-osalla syynä.

Tämä ei ehkä ollut sellainen hauska kuriositeetti, mitä ap toivoi. Mutta en keksinyt muutakaan.

Vierailija
39/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha tosiaan tulee taikaseinästä.

Raha on todellakin ihmisen keksintö, ja rahaa pitää tehdä jollain tavoin. Ennen sitä lyötiin kullasta ja hopeasta, yms. Nykyään kuka tahansa voi tehdä oman rahayksikkönsä eli bitcoinin kaltaista kryptovaluuttaa.

Pankit tekevät rahaa nykyisin lainaamalla sitä. Pankin antama lainaraha ei ole oikeasti olemassa missään vaan pankki pistää sun tilille merkinnän +45 000 euroa, se tarkoittaa että maailmaan on luotu just 45 000 euroa lisää.

Vierailija
40/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululaulussa ”Joulupukki suukon sai” joulupukki on perheen isä. Pitkälle aikuisuuteen asti hykertelin laulua kuunnellessa ja toivoin mielessäni ettei isä sais tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi