Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän asian tajusin vasta aikuisena

Vierailija
06.12.2020 |

Onko teillä muilla juttuja, jotka olette tajunneet vasta aikuisena ja samalla huomanneet, että kaikki muut ovat tienneet asian jo vaikka kuinka kauan? Kenties niin noloja juttuja, että jos kerrotte siitä kenellekään, reaktio on yleensä "MITEN sä muka et ole tiennyt tästä"?

Mulle selvisi vasta joskus yli 30-vuotiaana, että kuituja saa myös keitetyistä ja muulla tapaa kypsennetyistä vihanneksista. Jostain syystä olin jämähtänyt luulemaan, että kuitua saa vain raaoista vihanneksista.

Ystävälläni vastaava nolous oli se, että hän luuli, että poika ja tyttö voivat olla identtiset kaksoset.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluta rahat itseesi, älä turhaan tavaraan.

Vierailija
2/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä perinteinen että eriväriset paprikat eivät ole eri lajikkeita vaan sama mutta eri kypsyyden vaiheessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä perinteinen että eriväriset paprikat eivät ole eri lajikkeita vaan sama mutta eri kypsyyden vaiheessa

Mulle selvisi vasta äskettäin, jostain lehtijutusta, että mustia oliiveja ei kasva erikseen missään ja olen 50 täyttänyt. Häpeähymiö, mutta olen nyt tietsikalla, joten tästä en sellaista saa. 

Vierailija
4/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaanko edes tunnustaa, että tuo klassikon tieto oli minulle uutta, vaikka ikääkin on jo yli 40 vuotta...

T. Yksi Tietämätön Maisteri

Vierailija
5/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selvisi vasta nelikymppisenä mitä lesbot touhuavat sängyssä.

Vierailija
6/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle selvisi vasta äskettäin, jostain lehtijutusta, että mustia oliiveja ei kasva erikseen missään ja olen 50 täyttänyt. Häpeähymiö, mutta olen nyt tietsikalla, joten tästä en sellaista saa. 

Esim. kalamata on erillinen tumma oliivilajike, mutta ne "mustat" on tosiaan vaan värjätty.

Vierailija
7/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä laitaoikeiston levittämä valhe. Che Guevara ei ollut psykopaattitappaja.

Vierailija
8/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. kalamata on erillinen tumma oliivilajike, mutta ne "mustat" on tosiaan vaan värjätty.

Tämä minäkään en tiennyt. 45v

Vierailija
9/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinat eivät osaa viittomakieltä. Jopa yliopistolla tätä pidettiin 90-luvun alussa totena!

Vierailija
10/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mutta mulle selvisi vasta 35-vuotiaana, että monella ihmisellä on yhtä huono tai jopa huonompi itsetunto kuin mulla, ja moni yrittää polkea toisia alemmas tunteakseen itsensä paremmaksi. Opin siis vasta tuolloin, että mulla on ihan samanlainen oikeus olla ja elää kuin muillakin. Tuntui oudolta, ja siltä että olis ehkä pitänyt ymmärtää jo _vähän_ aiemmin...

Vierailija
11/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella vanha kun tajusin, miten tamponia kuuluu käyttää

Vierailija
12/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain netissä luin, että oliivilajikkeita on joku määrä, muttei ihan kauheasti (?40). Liekö lopuilla paljon eroja?

Vierailija
13/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie luulin 25v asti et kuituja saa leivästä eikä mistää muusta. Oli noloa ku sain tietää totuuden ku olin aikani tingannu et miks syön nii paljon paahtoleipää..

Vierailija
14/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hoksasin" vasta aikuisena, miten polkupyörää käytetään. Lapsena se tuntui yrityksistä huolimatta liian monimutkaiselta.

Vierailija
15/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aina sanotaan, että hedelmän/vihannesten kuoressa on paljon vitamiinejä/hivenaineita, että älä kuori... Loppujen lopuksi määrät ovat äärimmäisen pieniä, ja kuorimattomuus ei sinua pelasta.

Vierailija
16/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuidut ovat myös hiilihydraatteja!

Vierailija
17/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aina sanotaan, että hedelmän/vihannesten kuoressa on paljon vitamiinejä/hivenaineita, että älä kuori... Loppujen lopuksi määrät ovat äärimmäisen pieniä, ja kuorimattomuus ei sinua pelasta.

Onko tosiaan näin? Olen koko ikäni syönyt perunat ja omenat sun muut ihan vain tämän tiedonjyvän vuoksi!

Vierailija
18/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan näin? Olen koko ikäni syönyt perunat ja omenat sun muut ihan vain tämän tiedonjyvän vuoksi!

Kyllä. Tämän tiedon sain muistaakseni aluksi jostain Adam Ragusean Youtube-videosta (kannattaa katsoa).

Vierailija
19/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen yhtä arvokas kuin ne koulun pimut, jotka oli niin olevinaan ja joiden itsetunto oli ylikorostunut. Olen nykyään kauniimpi kuin yksikään niistä ja tulen vielä olemaan menestyneempi kuin kukaan heistä.

Vierailija
20/87 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahoja ei käytetä mihinkään. Ne kerätään jälkikäteen, ja vaan lakkaavat olemasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi