Tori.fi ja tinkiminen
Onko normaalikäytäntö, että tori-kaupanteossa tingitään? Mä asetin hinnan omasta mielestäni ihan kohdalleen ja silti tulee pelkkiä tarjouksia, tosi isojakin tinkimisyrityksiä. Onko tämä siis pelin henki? Pitää vissiin nostaa hintaa että on se tinkimisvara sitten siinä jos tinkiminen on vakiotapa toimia
Kommentit (66)
Ei kannata nostaa hintaa, koska se karkoittaa asialliset ostajat, jotka eivät halua tinkiä.
Vastaat vaan niille tinkijöille, että myyt vain ilmoituksen hinnalla. Töykeimmille tinkijöille ei kannata vastata ollenkaan.
On normaalia. Kyllä mä annan alennusta ja tilanteesta johtuen. Varsinkin jos tuote hintava niin alennusta kannattaa antaa tai jos kysyntää on vähän.
Ei tinkaajille olekaan mikään pakko myydä eikä varaajille jotka sit kehtaavat tingata vielä paikan päällä. Oikea ostaja kyllä ilmaantuu jos hinta on valmiiksi sopiva, voi vain mennä viikkojakin.
Torissa on muutama hyeena jotka ovat heti varaamassa kaikki vähänkään arvokkaat tavarat annetaan osastolta. Itse en näistä em. syistä varaa kenellekään enää mitään enkä anna tinkaajille yhtään alennusta.
Korkeintaan määräalennus jos ostaa useamman kohteen tai noutaa itse. Tämä on helppo tapa, mikäli hinta on ilmoitettu postikuluineen.
Vierailija kirjoitti:
On normaalia. Kyllä mä annan alennusta ja tilanteesta johtuen. Varsinkin jos tuote hintava niin alennusta kannattaa antaa tai jos kysyntää on vähän.
No alennusta kannattaa antaa, jos on ihan hirveä rahapula. Muuten kannattaa odotella ostajaa sillä kohtuuhinnalla.
Minulla on joidenkin tavaroiden kanssa mennyt vuosikin, että ovat lopulta menneet kaupaksi pyytämälläni hinnalla. Onhan niistä tarjottu ihan pilkkahintoja matkan varrella.
Minusta on hyvä, jos tingitään sellaisista tuotteista, jotka ovat olleet jo pitkään myynnissä, eipähän tarvitse ainakaan roskiin heittää. Torissahan on kauheasti tavaraa, jotka ei kelpaa kenellekään.
Eihän niihin tinkimisyrityksiin ole edes pakko vastata, joten ei niistä haittaa pitäisi olla.
Minä tingin lähes aina. Kuuluu kirppis kulttuuriin. Oletan että myyjä tulee vastaan jollain tavalla tai sitten ei. En tosin tarjoa mitään älytöntä hintaa, mutta pieni prosentti aina. Ei siitä kannata loukkaantua ja kaupat tulee tai ei. Matka jatkuu.
Kiitos! Vahvistitte ajatukseni :). Kallis tuote ollut myynnissä viikon ja herättänyt paljon kiinnostusta. 6 yhteydenottoa joista 4 miehiltä (kaikki tinkivät) ja 2 naisilta (toinen heitti törkytarjouksen). Yhden miehen kanssa sovittiin jo kaupat ja noutoaikakin, mutta hän perui kaupat seuraavana päivänä.
Vain yksi (nainen) ei lähtenyt tinkimiskulmalla etenemään, joten toivottavasti päästäisiin hänen kanssaan kauppoihin.
Tuntuu torikauppa kyllä kokopäivätyöltä!
ap
Myös myyjä voi yrittää nostattaa hintaa.
On ihan normaalia.
Mielestäni myyjänä asiaa kannattaa ajatella niin että aluksi ei tingi. Mutta jos kukaan ei tunnu ostavan pyydettyyn hintaan, niin sitten voi ottaa korkeimman tarjouksen tehneeseen tinkijään yhteyttä ja päästä tavarasta eroon.
Jos on ollut pitkään myynnissä, niin usein pyydän alenusta, koska hinta tuntuu olleen aluperinkin liian korkea ja voihan siihen ilmoitukseen aina laittaa "hinta tiukka" tmsp.
Vierailija kirjoitti:
Eihän niihin tinkimisyrityksiin ole edes pakko vastata, joten ei niistä haittaa pitäisi olla.
Jotenkin tuntuu tylyltä olla vastaamatta mitään. Ei ole mun tapa toimia yhtään :). Taidan olla liian vanha ja hyväkäytöksinen Toriin :D
ap
En vastaa tinkaajille yhtään mitään ja varaaja tyypeille sanon suoraan, että ensimmäinen joka lyö rahat kouraan vie mennessään. Turha selvän asian kanssa on pelleillä. Akkojen touhua sellanen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata nostaa hintaa, koska se karkoittaa asialliset ostajat, jotka eivät halua tinkiä.
Vastaat vaan niille tinkijöille, että myyt vain ilmoituksen hinnalla. Töykeimmille tinkijöille ei kannata vastata ollenkaan.
Miks pitäis vastata tinkaajille mitään? Eiköhän ne ymmärrä sanomattakin.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla sitten olis tavaralle hintaa?
Hulluhan sellainen on jos ei puolta maksa mitä pyydetään..
Tuolla periaatteella voi hinnoitella ihan miten huvittaa koska ostaha sanelee hinnan..oot sinä ja yks hölmö nainen..en muuta sano.
Vierailija kirjoitti:
Ei tinkaajille olekaan mikään pakko myydä eikä varaajille jotka sit kehtaavat tingata vielä paikan päällä. Oikea ostaja kyllä ilmaantuu jos hinta on valmiiksi sopiva, voi vain mennä viikkojakin.
Torissa on muutama hyeena jotka ovat heti varaamassa kaikki vähänkään arvokkaat tavarat annetaan osastolta. Itse en näistä em. syistä varaa kenellekään enää mitään enkä anna tinkaajille yhtään alennusta.
Just näin. Ja yleensä ne kaikkein röyhkeimmät yritykset tulee enkuksi eli muilta kuin kantasuomalaisilta. Joskus tekee mieli vastata, että ei tää ole mikään sossu, mene muualle kerjäämään. Itse yleensä haistatan perseet härskeimmille tinkaajille, vaikka savolaisena tietysti ymmärrän maltillisen tinkimisen ja teen sitä itsekin. Jos hinta on vaikka 10 euroa, on ihan ok tarjota 8, mutta 5 on jo vittuilua.
En myy torilla tai muuallakaan yhtään mitään. Ei jaksa sitä pelleilyä. Just polttelin menemään kolme jätesäkillistä lasten viimevuotisia talvivaatteita, oli haalaria,takkia, toppahousua,villapaitoja,talvikenkiä ja vaikka mitä. Parempi ne on vain polttaa pois tai nakata roskiin nurkista. Pääsee kerralla eroon eikä tarvitse katsella mitään tinkaaja kerjäläisiä nurkissa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu tylyltä olla vastaamatta mitään. Ei ole mun tapa toimia yhtään :). Taidan olla liian vanha ja hyväkäytöksinen Toriin :D
ap
Höynäytettävä hölmö olet.
up