jättäjän omatunto
hei te jättäjät. tunnetteko te huonoaomaa tuntoa siitä, että jatkatte omaa elämäänne ja huomaatte, että toinen on vieläkin rikki? Itse olen jättäjä, jatkoin elämää uuteen suhteeseen ja toinen on ihan rikki vieläkin. erosta jo yli vuosi.
Kommentit (5)
Miten siitä voisi tuntea huonoa omaatuntoa?
Yleensä on tapan tuntea huonoa omaatuntoa sellaisista asioista joissa on tehnyt väärin. Ei jättäminen ole väärin. Hyvä on eri asia kuin oikea ja huono on eri asia kuin väärä.
En tunne. Yhteiselo oli vaikeaa, hän oli mököttäjä, eikä osannut keskustella asioista, saati katsoa joskus itsekkin peiliin.
Olen helpottunut, kun vihdoin tein pisteen sille suhteelle. Exä oli tosiaan, TODELLA masentuvaisuuteen taipuvainen eroista, mutta ei sen takia voi jäädä suhteeseen, jossa ei tunne oloaan hyväksi. Kieltämättä kyllä pelotti jättää sitä, mutta ihan hyvin tuo on elämässään eteenpäin mennyt kaikesta "angstauksesta" huolimatta. Ja exä antoi kyllä omalla käytöksellään enemmän syitä olla helpottunut, kuin olla pahoillaan.
En todellakaan pode huonoa omaatuntoa! mies juoppo petturi hyväksikäyttäjä... nyt kyllä parkuu ja valittaa. ja pyh! 'sitä saa mitä tilaa, ehkä opit sen sä nyt. Jos kaiken itse pilaa on turha olla pettynyt...'.