Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin läskinä kesä alkaa ahdistaan taas

Vierailija
12.04.2014 |

Minä oon varsinainen jojolaihduttaja, 10-20 kiloa tippuu "helposti" ja fiksuin tavoin, mutta sitten aina käy jotain ja olen lähtölukemissa (n. 100 kg). Taas kesä lähestyy ja ahdistaa, kun ei voikaan hautautua huppareiden yms. alle. Ahdistaa niin, että suunnittelen jo aloittava jonkinlaisen nälkäkuurin, maks 500 kcal/pv tai vaikka joka toinen päivä syömättä ja joka toinen vaikka sen 500 kcal. Ei tämä ole tervettä, tiedostan sen, myöskin sen ettei nykyinen liian usein tapahtuva ahmiminenkaan. Paljon sotkua elämässä mutta kuvittelen, että ihan kohtuullisesti asiat hallinnassa. Tätä läskin elämää ei vaan enää jaksaisi, vie itsetunnon ihan nolliin, tiedän ettei mikään laihuus välttämättä onnea tuo, mutta jotenkin lohduttavaa ajatella niin. Mitä hemmettiä minä teen? Ja kyllä, on psyk.puolen asiakkuus ollut vuosikaudet, ei vaan tunnu toimivan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko liikuntaa? Fyysisen terveyden lisäksi sillä hyviä vaikutuksia ihan psyykkiseen puoleenkin ja sillä saa helposti ajatukset muualle. Ehkä voisit tulevana kesänä ottaa tavoitteeksi vaikka aloittaa jonkun uuden lajin tai tehdä pieniä lenkkejä lähimmällä lenkkipolullasi. Nälkäkuuria en suosittele, koska se vain pahentaa tuota oloasi (jos tunnet itsesi jo valmiiksi surkeaksi noiden kilojen takia, niin nälkä ja heikko-olo ei ainakaan paranna asiaa).

Vierailija
2/3 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapamuutoksella saa pysyviä tuloksia. Ainakin itse olen laihduttanut 1,5v aikana 35kg. Hitaasti mutta varmasti. Alkanut syömään ruokaympyrän mukaan, enemmän aamu ja aamupäivä painotteisesti ja siten vähentynyt syöminen iltapuolelta. Iltaisin olen mennyt aiemmin nukkumaan tai siivonnut yms ja vähentänyt telkkarin katsomista, koska se on minulle se pahin syöpöttelyn aiheuttaja. Liikuntaa olen lisännyt myös huomattavasti ja pikkuhiljaa senkin tuonut mukaan kuvioihin (ylipainoisena kun ei ihan nivelet kestä samaa kuin hoikempana).

Välillä on tullut pieniä pausseja laihduttamisessa, mutta olen taas aloittanut uudestaan. Paino ei ole missään välissä päässyt nousemaan vaan jäänyt vain junnaamaan paikoilleen. Aina kun mahtuu jälleen uusia pienempiä kokoja päälle motivoituu. :D

Vielä olisi tarkoituksena saada pari kiloa kesään mennessä pois ja nyt olenkin kokeillut tuota 5+2 dieettiä, että saisin nopeasti putoamaan. Kokeilun perusteella voin sanoa, ettei tunnu ihan terveeltä dieetiltä pidemmän päälle. Siitä voi hakea motivaatiota, mutta en laihduttaisi sillä tavalla kuukausia, vaikka olenkin monilta kuullut sen toimivan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suotta hautaudut huppareihin ja häpeät itseäsi koska harvemmin ihmisiä toisten läskit jaksaa kiinnostaa, pilaat vaan oman ilosi sillä jos mietit tuommoisia <3