FB-arkikuvahaaste ei ihan toimi...
Siis idea kai oli että laitetaan yksi kuva päivässä ja että kuva kertoo jotain olennaista kyseisen henkilön arjesta. Nyt porukka latoo kuvia kuvien perään ja kaikki on niin hienoja ja fantastisia ja erikoisia että! Missä on kuvat pyykkivuorista, pohjaanpalaneista keitoksista yms? Ihan tyypillistä FB-soopaa.
Kommentit (44)
Just tänään samaa mietin, kun kuvia katsoin. Iloisia käytäviä lapsia,siistejä koteja ym. Todellista arkirealismia.
Entä sitten jos heidän elämänsä on sellaista? Tuskin kukaan teeskentelee tekemisiään. Olen minäkin pikkaisen kateellinen, kun moni mökkeilee pääsiäisen, mutta sitten muistutan itseäni, että en ole mökki-ihminen ja minulla on ollut tosi mukava pääsiäinen kotonakin. Olemme tehneet todella hyvää ruokaa, meillä kävi vieraita kylässä, olemme saunoneet ja laulaneet, lapset ovat leikkineet pihalla koko ajan. Siistiä meillä on ollut koko ajan, koska siivosin hyvin ennen pääsiäistä. Laitoin arkikuvia Facebookiin ja niistä ainakin paistoi ilo. Vessakuviako sinne olisi pitänyt laittaa, että olisi ollut mammoille tarpeeksi likaista touhua?
11: Kyllähän täällä moni kertoo, että heillä on aina siistiä ja yllätysvieraita saa tulla milloin vaan.
Voi kun joku haastaisi mut, laittaisin kuvia miehestäni huutamassa mulle pää punaisena sylki lentäen siitä, miten päin vittua olen hoitanut raha-asiani... tmv.
Muakin ärsyttää noi saatanan glamourarjet. Näkee että on niin lavastettua! Tulee mieleen vaan se äiti netissä-siskonpetisketsi.
Yks mun kaveri postaa tosin joka päivä kuvan sen järjettömän ison tiskivuoden kasvamisprosessista, piristää kivasti noiden kiiltokuvakuvien keskellä :D
Pakkohan sinne oli jotain muuta laittaa kuin se, että olen viisi päivää istunut av:lla provoilemassa. Sori jos meni vähän överiksi. :/
Ei meillä ainakaan kotona ole mitään pyykkivuoria tai muutenkaan paskaa nurkat täynnä, ja meillä on lähes joka päivä jotain tekemistä, ainakin jos on hyvä ilma, koska ollaan todella liikkuvainen perhe eikä kökötetä porukalla sohvalla 24/7. Mutta jos tämän viikon aikana osuu joku lökömpi hetki, voin hyvinkin laittaa sen mun arkikuvien joukkoon. Mun mielestä on ollut mielenkiintoista katsella millaista elämää ihmiset elävät :)
Jaa, mä sain haasteen ja ajattelin laittaa seuraavalta 5 päivältä kuvat. Niihin kuuluu töitä, ulkomaan matka, kampaaja ja illallinen. Ihan arkea siis. Voin mä toki pyykkikoristakin kuvan ottaa, mut en tiedä, mitä iloa siitä kellekään on. Mun arki on tämmöstä. Sori.
Ikävä tuottaa pettymys, mutta meillä ei ole mitään pyykkivuoria eikä pohjaan palaneita ruokia. Töissä en viitsi kuvata, ja töitä seuraa vapaa-aika, jolloin kai yleensä tehdään jotakin kivaa ja mukavaa.
Meillä on ollut kuvissa siistiä. Mutta niin on kyllä lähestulkoon aina muutoinkin. Ilmeisesti tää tulee jollekin yllätyksenä ettei kaikilla ole tosiaan tiskivuoret kasvamassa tms :D
Haasteesta tuntuu muutenkin olevan nyt monta versiota liikkeellä. Itse olen törmännyt siihen että yksi kuva arjesta, yksi kuva arjen haastavasta tilanteesta ja sitten tuohon jossa selitetään koko päivän telemiset tarkalleen ja monen kuvan kanssa.
Mä olen ehtinyt laittaa kuvan nyt pörrömatolle lentäneestä paprika- ja tillimaustepussista (jep, molemmat lens kun niin lennokkaan ARJEKKAASTI kokkailin ruokaa, mihin kumpaakaan maustetta ei edes tullut), aamukaljasta toissapäivän krapuloissa (miltä aamu teillä näyttää?), isosta pölypallosta vessan takimmaisessa nurkassa ja mun lihavasta aamumahasta kun tuli edellisenä iltana (a.k.a. eilen) syötyä vähän liikaa karitsanjämiä pääsiäisaterialta. Että glamour sen verran huipussaan täällä.
Mutku vain juhlissa saa olla kivaa!!!!1 Arjen pitää olla paskassa rämpimistä!!!
Ps. Sen sijaan että istutte koneella katkeroitumassa, tehkää jotain kivaa!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:38"]
Yks mun kaveri postaa tosin joka päivä kuvan sen järjettömän ison tiskivuoden kasvamisprosessista, piristää kivasti noiden kiiltokuvakuvien keskellä :D
[/quote]
Eikö vielä hauskempaa olisi, jos keräisit tiskivuoren omaan keittiöösi? Voisit vaikka kokeilla, miltä se näyttää kuukauden päästä.
Mun tuttavapiirissä tuohon tuntuu osallistuvan ne, jotka muutenkin kuvaavat jokaisen kahvikupillisensa faceen. Mielenkiintoista!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:54"]
Mun tuttavapiirissä tuohon tuntuu osallistuvan ne, jotka muutenkin kuvaavat jokaisen kahvikupillisensa faceen. Mielenkiintoista!
[/quote]
Mielenkiintoista. Mun tuttavapiirissä on aktivoitunut moni hiljaisempikin (Facessa siis) tyyppi.
Jotkut luulevat, että kaikki avioliitot ovat onnettomia, lapset kiukuttelevia hirviöitä ja arki kaaosta.
Mä tykkään! Sais olla aina näitä haasteita, musta on kivempi kattoa kuvia kuin lukea päivityksiä, on ollut pyykkivuorista, sotkusta kuvia yms.
Mun kaveripiirissä kuvat on onnrkdi olleet just sitä mitä meidän arjet on oikeastikin. Itselläni pääsykoekirja + kaakaokuppi, koiralenkki, Harry Potter leffoja, makkara paistumassa nuotiolla ja Harry Potter aiheinen villasukka puikoilla.
Mulla on muutama ihan arkikuvia. Sitten on yksi, joka laittaa hienoja ruokia, mutta hän tekee ihan oikeasti erikoisia ruokia koko ajan. Se on hänelle arkea. Mutta sitten on kyllä näitä, että on varta vasten tehty kulissit, se ei varmaan ollut ihan idea. Arki on arkea. Arkijuustosta on osa tehnyt Välimeren goudaa.