minkä ikäsenä joit itsesi kunnolla humalaan ensinmäistä kertaa?
?
Kommentit (50)
Ei ole tapahtunut ja tuskinpa koskaan tapahtuukaan. Olen 34 nyt ja alkoholia olen käyttänyt aina korkeintaan pari annosta kerrallaan. En ole tullut siitä oikeastaan edes hiprakkaan.
17 olin täyttänyt kesällä, pitkin syksyä käynyt baareissa ja opetellut juomaan hillitysti bisseä ja varmaan jotain ofeliaakin omissa porukoissa. Taisi olla sitten uudenvuodenbailut missä sokka suunnittelematta ja yllättäen irtosi.
13v., juomana 0,75l Alkon omenaviini 12% ja 2,5dl (? ) kossu RAAKANA,josta annoin desisen kaverille. Voin kertoa, että viinin jälkeen hävisi muisti lähes kokonaan. Kossun ollessa vuorossa se ei maistunu miltään!! No, oksensin koko ajan ja kaatuilin, poliisiautolla kotiin ja 1,5v. aresti viikonloppujen osalta. En päässyt edes pariksi tunniksi nuorisotalon diskoon arestiaikana ja viikolla vain naapuriin kaverille. Tulipahan koettu koko show
16-vuotiaana. Maistellut olin ennen sitä, mutta kunnolla humalaan vasta tuolloin. 3 pulloa siideriä (0,33) riitti saamaan jalat alta :-D
Onko muita 70 tai 80 - luvulla syntyneitä, jotka muistelee omaa nuoruuttaan ja vertaa nykypäivän samanikäisiin nuoriin.. Niin tuleeko olo, että olisi itse ollut jotenkin kypsempi silloin? Itselleni nimittäin tulee, tuntuu että nykyaikana nuoret (etenkin pojat) ovat jotenkin nuoremman näköisiäkin kuin ennen... Vai kuvitteleeko sitä vain?
Tuttavapiirissäni on paljon perheitä joissa nuoria, mutta yksikään ei juo alkoholia tai vietä aikaansa kaupungilla hengaillen.. Minun nuoruudessani monet aloittivat juomisen ja kaupungilla liikkumisen jo 12-vuotiaana..
18, omilla rahoilla ja omilla henkkareilla