Lottovoittajan piheys!!
Ystäväni voitti alkuvuodesta lotossa huikeasti rahaa. Summaa hän ei ole kertonut mutta se mikä kertoo minulle jotain on että hän osti Bulevardilta itselleen 3h keittiön, teetti remontin asuntoon. Osti Alfa Romeon mistä ikänsä haaveillut, aiemmin hänellä oli Fiat. Hän on vaatimattomista olosuhteista. Asui aiemmin kaupungin asunnossa ja jakoi vuosia postia. Kesällä kun korona tilanne oli vähän helpompi niin hän pyysi minua lähtemään kanssaan Tallinnaan. Hän sanoi että päiväristeilyn tarjoaa ja antaa minulle 20e shoppailurahaa. Olen yliopisto opiskelija ja minulla ei ylimääräistä rahaa ole. Olemme tunteneet 20 vuotta. Otin evääksi juustonäkkäreitä pieneen olka kylmälaukkuun. Tiedän että ystäväni on kovin pihi, en halunnut ostaa laivalla mitään sillä 20 eurolla. Laivalla hän joi baarissa lonkeroa useamman tuopin. Ei tarjonnut mitään. Join siis vettä. Mentiin maihin ja ystäväni halusi että ehdottomasti olen hänen kanssaan kokoajan koska hän ei osaa kuin Suomea. Sitten hänelle tuli jano ja piti päästä ravintolaan lonkerolle. Kysyin Viru keskuksessa että kävisin kurkkaamassa Mohito liikkeessä mitä siellä on kun oli ale aika. Sinähän lupasit olla kokoajan minun kanssani. Okei. Niinpä reissu päättyi illalla ja minulla oli kakskymppinen, loukkaantunut lottovoittaja kun edes ehdotin että kävisin kurkkaamassa alea. Hän on 45v ja lopetti työt, hän tekee kuulemma hyväntekeväisyyttä. Kysyin millaista. Käy vanhojen postilaisten luona ja vie kahvipullat heille. Kahvit saa tarjota se kenen luo hän menee. Reissun jälkeen hän ei ole pitänyt yhteyttä, aiemmin ennen lottovoittoa hän piti lähes päivittäin yhteyttä. Tykkäsi kun leivoin niin tein enemmän jotta vien hänellekkin. Täytyy sanoa että tällä lottoivoittajalla pissat nousseet päähän. Olin alkuunsa onnellinen hänen puolestaan, mutta käytöksensä muuttumisen myötä ihmettelen miten muuttui. Hänen ei olisi tarvinnut antaa sitä 20e se tuntui loukkaukselta. Se oli vielä hiluina mitkä hän tiputti käsiini. Meillä ei ole koskaan ollut mitään kilpailua tai erimielisyyksiä. Mitäpä mieltä AV palsta tästä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäinen yliopisto-opiskelija ap on, jos lottovoittaja oli 45v ja he ovat tunteneet toisensa 20-vuotta? Koittakaa keksiä parempia tarinoita, koska nämä epämääräisyydet saavat epäilemään kaikkea jopa sitä lottovoittoa.
Olen elänyt hänen naapuristossaan ja kyllä hän on reippaasti minua vanhempi. Minänen jaksaisi keksiä juttuja tänne, tämä on nyt ollut kesästä saakka mielessäni, piti päästä johonkin tyhjentämään mielestäni ja kuulla muiden mielipiteitä. Nämä en usko jutut ja Ap syyllistämiset on näköjään palsta vajakkien vakio kiusaamista, ohi aiheen. Tämä oli sitten tälläisille ihmisille viimeinen kannanotto ja seuraavat ingnooraan. Luen vain asialliset aiheeseen liittyvät kommentit. Kysyin jotain, luen kysymykseeni vastaukset!
Vierailija kirjoitti:
Koet olevasi oikeutettu hänen masseihina?
Hyvää osviittaa suomalaisille "köyhille" jotka luulevat että varakkaat ostelevat turhuuksia jatkuvasti. Muuten ne ei ehkä olisikaan varakkaita.
No mikä olisi ollut se shoppailurahasumma, joka olisi tehnyt ap:n tyytyväiseksi? Satanen? Tonni? Kymppitonni? Sata tonnia? Olisiko lottovoittajan pitänyt ostaa risteilylaiva, niin kaikki olisi ollut ilmaista ap:lle? Kyseinen lottovoittaja on todella fiksu, kun ei jakele rahojaan ympäriinsä ennen kuin tietää, ketkä pysyvät hänen ystävinään ja ketkä vain alkavat kerjäämään rahaa. Tosin siinä hän mokasi, kun paljasti jotain voitostaan ap:lle.
Ystäväsi on varmaan hämillään, eikä osaa oikein toimia tilanteessa, jossa hänellä on yhtäkkiä paljon rahaa. Varmaan aika monen pää menee tuosta sekaisin. Lisäksi hän voi pelätä myös sitä, että ystävät haluavat käyttää häntä jotenkin hyväkseen, ja suhde ystäviin muuttuu oudoksi, eikä pysy luontevana.
Siitä huolimatta ystäväsi teki mielestäni väärin, ja reissu ei ollut varmaan mitenkään rentouttava kummallekaan osapuolelle. Hän olisi voinut hyvin tarjota kaiken, kun varmaan kuitenkin tietää rahatilanteesi. Ei olisi paljoa tuohon edes mennyt rahaa.
Harmillista. Ehkä ajan kanssa ystäväsi jotenkin tokenee, ja käytös palautuu normaaliksi. Tai sitten ei.
Ap. Laita se 20 e kirjekuoreen ja pudota postiluukusta. Terveisin risteilykaverisi. Unohdin antaa rahasi takaisin, että olepa hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäinen yliopisto-opiskelija ap on, jos lottovoittaja oli 45v ja he ovat tunteneet toisensa 20-vuotta? Koittakaa keksiä parempia tarinoita, koska nämä epämääräisyydet saavat epäilemään kaikkea jopa sitä lottovoittoa.
Opiskelija voi olla vaikka 7-kymppinen. Etkö sitä tiedä?
Provolta juttu kuulostaa, mutta ei tuon yksityiskohdan takia.
Mä voitin reippaan rahasumman rahapelissä muutamia vuosia sitten. Vain aviomieheni tietää.
Asuntoa ei vaihdettu, eikä autoja osteltu. Reissussa käytiin parit kerrat. Kämppä sisustettiin kyllä uusiksi sisustussuunnitteljan avulla. Tuli paremmin meidän näköinen ja säilytystilaa sokkonurkkiin. Eli ei mennyt pröystäilyksi.
Enkä aio asiaa paljastaa, koska se toisi pummit esille paremmin.
Uusi vassariprovo sen korvikkeeksi, kun ei pääse tänään telomaan poliisihevosia. Voimia.
Siis hän maksoi sun risteily ja antoi sulle 20e ja sinä jaksat nalkuttaa, että hän söi puolet sun juustonaksuista?
Vierailija kirjoitti:
Mä voitin reippaan rahasumman rahapelissä muutamia vuosia sitten. Vain aviomieheni tietää.
Asuntoa ei vaihdettu, eikä autoja osteltu. Reissussa käytiin parit kerrat. Kämppä sisustettiin kyllä uusiksi sisustussuunnitteljan avulla. Tuli paremmin meidän näköinen ja säilytystilaa sokkonurkkiin. Eli ei mennyt pröystäilyksi.
Enkä aio asiaa paljastaa, koska se toisi pummit esille paremmin.
En minäkään kertoisi. Lapselleni lahjoittaisin tai maksaisin asuntolainan, muuten en hiiskuisi kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koet olevasi oikeutettu hänen masseihina?
Hyvää osviittaa suomalaisille "köyhille" jotka luulevat että varakkaat ostelevat turhuuksia jatkuvasti. Muuten ne ei ehkä olisikaan varakkaita.
Onhan se ihan eri asia olla "varakas" joka ei ostele turhuuksia, kuin lottovoittaja joka on saanut ihan ilmaiseksi miljoonia eikä edes satasta raaski antaa köyhälle ystävälle vaikka itse on ostanut ylihintaisen asunnon ja auton. Tämä henkilö ei olisikaan muuten varakas, kuin onnenkantamoisen kautta.
Vierailija kirjoitti:
No mikä olisi ollut se shoppailurahasumma, joka olisi tehnyt ap:n tyytyväiseksi? Satanen? Tonni? Kymppitonni? Sata tonnia? Olisiko lottovoittajan pitänyt ostaa risteilylaiva, niin kaikki olisi ollut ilmaista ap:lle? Kyseinen lottovoittaja on todella fiksu, kun ei jakele rahojaan ympäriinsä ennen kuin tietää, ketkä pysyvät hänen ystävinään ja ketkä vain alkavat kerjäämään rahaa. Tosin siinä hän mokasi, kun paljasti jotain voitostaan ap:lle.
Ei todellakaan ole fiksu, on ostanut ylihinnoitellut asunnon ja auton, käyttänyt satoja tuhansia euroja ihan turhaan, ihan vaan koska voi. Kyllä satasen tai tonnin ihan hyvin olisi voinut köyhälle ystävälle antaa, ei se olisi tuntunut missään, kuitenkin hänen kanssaan oli lähtenyt reissuun jossa oli tarkoitus pitää hauskaa, tosin nyt ei ollut hauskaa kuin lottovoittajalla joka söi puolet köyhän eväsnäkkäreistä. Ei ap mitään kerjännyt, vaan oli pettynyt että lottovoittaja käytti häntä lähinnä hyväksi, ap ei saanut reissulla edes käydä liikkeessä josta olisi edes omilla rahoillaan voinut ostaa itselleen jotain, katseli vierestä kun toinen ryyppäsi ja söi hänen eväsnäkkäreitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt hänen naapuristossaan ja kyllä hän on reippaasti minua vanhempi. Minänen jaksaisi keksiä juttuja tänne, tämä on nyt ollut kesästä saakka mielessäni, piti päästä johonkin tyhjentämään mielestäni ja kuulla muiden mielipiteitä. Nämä en usko jutut ja Ap syyllistämiset on näköjään palsta vajakkien vakio kiusaamista, ohi aiheen. Tämä oli sitten tälläisille ihmisille viimeinen kannanotto ja seuraavat ingnooraan. Luen vain asialliset aiheeseen liittyvät kommentit. Kysyin jotain, luen kysymykseeni vastaukset!
"palsta vajakkien vakio kiusaamista"?
Mikset osaa kirjoittaa yhdyssanoja oikein, kun olet kerran yliopisto-opiskelija? Se saa jutun näyttämään vähän "epä uskottavalta".
Eli sait ilmaisen matkan ja vielä taskurahaa, mutta silti olisit halunnut, että kaverisi olisi tarjonnut? Vaikka kaverisi käytös oli hieman tökeröä niin et kyllä sinäkään ole puhdas pulmunen.