Itsenäisyyspäivän menunne?
Meillä savulohi, muusi, keitetyt pavut, tartarkastike, appelsiinisalaatti, limppua , suklaata ja juustoja.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin vetäistä tuossa kokkikartanon tätien lämmöllä tekemän lohikeiton ja ruokajuomaksi olen valinnut sen perinteisen todella kuivan kotimaisen valkoviinin. Ai niin, viherpiipertäjät, napostelen sopan kanssa tietysti lähiruokana yhden isohkon kotimaisen tomaatin hauskasti lohkottuna. Naminami!
Mä olen viherpiipertäjä-kasvissyöjä, enkä tajua mitä vikaa on suomalaisessa tomaatissa? Kasvihuone? Mun mielestä paras syödä kotimaista satokausituotteita, sen jälkeen toiseksi paras ihan mitä vaan kotimaisia tuotteita (vaikkakin kasvihuone), ja huonoin valinta ulkomaailta raahatut tuotteet.
Mutta mikä ihme mahtaa olla "perinteinen todella kuiva kotimainen valkoviini"? Ei kai sellaista olekaan, vai onko tuo peitenimi jollekin kiljulle tms?
Perunamuusia, hirvikäristystä ja puolukkahilloa. Jälkiruoaksi lontoonraemunkkeja ja vaniljakahvia sekä lakkasoppaa kermavaahdolla.
Aika monella lohta, kuten meillä. Olemme vähävaraisia, mutta kyllä näihin eväisiin on pari kertaa vuodessa varaa. Perunat ostin, kun Lidlissä olivat alle 50senttiä kilon pussi. Ostin silloin niitä monta. Lohta ostin palan, josta riittää yhdelle aterialle. Aurajuusto, mustapippurijuusto ja levitettävä juusto, appelsiinit, kurkku, salaatti, voileipäkeksejä, limppu ja sulkaat maksoivat meille kolmelle noin 30e. Muusia jää huomiselle aterialle nakkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aika monella lohta, kuten meillä. Olemme vähävaraisia, mutta kyllä näihin eväisiin on pari kertaa vuodessa varaa. Perunat ostin, kun Lidlissä olivat alle 50senttiä kilon pussi. Ostin silloin niitä monta. Lohta ostin palan, josta riittää yhdelle aterialle. Aurajuusto, mustapippurijuusto ja levitettävä juusto, appelsiinit, kurkku, salaatti, voileipäkeksejä, limppu ja sulkaat maksoivat meille kolmelle noin 30e. Muusia jää huomiselle aterialle nakkien kanssa.
Niin ja kivennäisvettä oli jo valmiksi. Lpasi saa limua. Emme käytä alkoa. Ap
Mulla olisi ollut karjalanpaistilihat mutta kun broilerinkovista olisi päiväys mennyt, laitoin ne uunissa. Hyvää sekin oli. Jälkkäriksi kohta teetä ja pari joulupiparia.
Ihmiset kyllä syö paskaruokia. Ite tilasin pizzan joltain ulkomaalaiselta insinööriltä
Just syötiin lohkoperunat ja possun lehtipihvit valkosipulivoilla, illalla juustolautanen ja punaviiniä..
Saarioisen meetvurstipizza ja muna-sillileipää.
Olin leikkauksessa ja mies vastaa ruokatarjoilusta...
Uunilohi, keitetyt perunat, höyrytetyt kasvikset, salaatti
jälkkäriksi mustikka- ja vaniljasorbettia
suklaakonvehteja ja kahvia
Lidlinmargherita pakastepizza maissilla ja aurajuustolla lounaaksi. Päivällisenä knorr linssikeitto mikrotettuna :) Iltapalaksi ruissipsejä, keksejä ja suklaata linnanjuhlia katsellen. Juu panostettiin ruokaan eilen ja tänään mentiin sillä mitä kuivakaapista ja pakastimesta löytyi mahdollisimman nopealla vaivalla.
Kalkkunapihvit, kukkakaali-parsaakaaligratiini, höyrytettyjä vihanneksia, salaattia. Lasillinen roseeviiniä tai suklaaolut fiiliksen mukaan. Vielä ei ollaa ruokailtu. Jälkkäriksi suklaakakkua.
Lounaaksi söimme timjamimaustettuja lohkoperunoita, porsaan ulkofilettä, ruskeaa kastiketta ja salaattia. Päivällisellä makaronilaatikkoa, josta riittää sopivasti myös seuraavalle kolmelle päivälle. Klo 18 nautimme lasilliset alkoholitonta kuohuviiniä.
Kinkkumakaronisalaattia ja jälkiruoaksi kurpitsapiirakkaa kahvin kera.
Koronakriisin keskellä monet vähävaraiset perheet ovat joutuneet entistä tukalampaan tilanteeseen, ja apuakin on ollut paikka paikoin haastavampaa saada. Miten köyhyysrajan alapuolella olevia perheitä voisi nyt auttaa?