Itsenäisyyspäivän menunne?
Meillä savulohi, muusi, keitetyt pavut, tartarkastike, appelsiinisalaatti, limppua , suklaata ja juustoja.
Kommentit (70)
Kaurapuuro suolalla, paketti kananuudeleita ja kermatoffeeta.
Hyvää itsenäisyyspäivää!
Vierailija kirjoitti:
Hirvipaistia, itse tehtyä perunamuusia, ruusukaalia, porkkanaa, puolukkahilloa. Kotikaljaa.
Hirvipaistia täälläkin mies tuolla laittelee, kermaperunat on uunissa. Jälkkäriksi joulutorttuja voitaikinasta, keksilajitelma. Vihreä salaatti tietysti.
Pidän itsenäisyyspäivän coctail-kutsut tänä vuonna hyvässä seurassa eli yksin. Tarjolla ruisnappeja kahdella eri tuorejuusto-yrtti-kasvistäytteellä, omar-täytettyjä pipareita sekä vuohenjuusto-hunaja-pähkinätäytteisiä torttuja. Lisäksi mehuglögiä.
Leikkelepöytä: viittä eri lajia juustoja, parmankinkkua, oliiveja, kirsikkatomaatteja, kurkkua, kolmea lajia maksapatéeta ja tuoretta patonkia. Niillä pitäisi selvitä. Niin ja shampanjaa, mutta ensin paikallisen Suomen suurlähetystön virtuaalipippalot.
Minä ajattelin vetäistä tuossa kokkikartanon tätien lämmöllä tekemän lohikeiton ja ruokajuomaksi olen valinnut sen perinteisen todella kuivan kotimaisen valkoviinin. Ai niin, viherpiipertäjät, napostelen sopan kanssa tietysti lähiruokana yhden isohkon kotimaisen tomaatin hauskasti lohkottuna. Naminami!
Uunissa paahdettuja juureksia kasviksia (peruna, porkkana, lanttu, punajuuri, sipuli, paprika), broilerin fileitä bearnaisekastikkeella, vihersalaattia ja suklaamuoussekakkua jälkiruoaksi...
Suomalaista perinneruokaa, eli kebabbia ranskalaisilla. Ei jaksanu väsäillä karjalanpaisteja tai muuta, niin mentiin näin helpolla.
Hyvää itsenäisyyspäivää kuitenkin Suomelle ja suomalaisille!
Uunilohta, lohkoperunoita, suppilovahveromuhennosta ja halloumisalaattia. Mustikka-valkosuklaakakkua ja joulutorttuja. Kuohuviini
Muusia nakkikastikkeella söin päivemmällä. Nyt napostelen leipää juustolla kylmän maidon kera. Illaksi taidan tehdä vielä pannukakun...
Vierailija kirjoitti:
Leipäjonosta hain nötköttiä ja makaroonia
Kuka keskustalainen tätä alapeukutti?
Kuka kateellinen ilonpilaaja käy täällä systemaattisesti alapeukuttamassa kaikki?!?
Hyvää itsenäisyyspäivää
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/hope-auttaa-vahavaraisia-perheita/
Persikkakanaa, uunijuurekset ja lonkoperunat. Raskarastetta. Leipää ja levitettä.
Jälkiruokana piparijuustokakkua.