Liian halpa kihlasormus???
Menin kihloihin kaksi kuukautta sitten. Olen ihastellut sormustani kovasti koska mieheni valitsi sen itsenäisesti. Löysin sormuksen takuukuitin meiltä kotoa ja jotenkin petyin. Tiedän, kamalaa. Sormus oli maksanut pari euroa vaille 3000€ ja olin jotenkin kuvitellut sen olevan yli 5000€ sormus. Miten pääsen mielipahasta ylitse? Harmittaa vaikka tiedän että on ihan tyhmää ajatella näin.
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 13:56"]Menin kihloihin kaksi kuukautta sitten. Olen ihastellut sormustani kovasti koska mieheni valitsi sen itsenäisesti. Löysin sormuksen takuukuitin meiltä kotoa ja jotenkin petyin. Tiedän, kamalaa. Sormus oli maksanut pari euroa vaille 3000€ ja olin jotenkin kuvitellut sen olevan yli 5000€ sormus. Miten pääsen mielipahasta ylitse? Harmittaa vaikka tiedän että on ihan tyhmää ajatella näin.
[/quote]
Ei jumalauta mikä ämmä! Meidän hopeiset kihlasormukset maksoivat jopa 50€ kpl, joka oli jo tajuton hinta sormuksesta. Kultaiset vihkisormuksemme olivat noin 200€ kpl ja sekin oli sairas hinta sormuksesta. Vaimo kuitenkin tykkäsi ja myös valkkasi mahdollisimman halvat, ihan siltäkin varalta, jos sattuisivat häviämään, niin ei sit harmittaisi. Ei tulisi mieleenkään tuhlata helyihin tuhansia euroja. Eli ole ny jumalauta onnellinen jos miehesi tuhlasi noinkin paljon sormukseesi, joka on vaan kihlasormus.
Siinä summassa oli yks nolla liikaa.
kai tiedät että mitä mitä nuukempi mies noissa sitä nuukempia nainen näissä ;)
Olenpa tyytyväinen, ettet ole mun kihlattu. Sulle ei varmaan mikään riitä ikinä.
Ps. Minkähintainen kihlasormus miehelläsi on ja kumpi sen osti?
Ootko jo laskenut hääbudjettia, pääsettekö naimisiin alta sadan tonnin?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:08"]
Ikää 27. Ja joo on tää varmasti monien teidän mielestä hauskaa kommenteista päätellen mutta ettekö muka ikinä ole itse olleet pettyneitä esim lahjaan joka on ollut vähäpätöisempi kuin mitä olitte toivoneet?? Ap.
[/quote]
Pointti lienee, että 3000e on poikkeuksellisen iso hinta kihlasormukselle. Sun reaktio on vähän sama, kuin jos joku itkisi kun lapsensa sai mummolta kivan synttärilahjan, mutta osoittautui, että se maksoi VAIN 200e.
Onneksi rakkautta ei mitata sormuksen arvolla tai koolla. Jos ET ole sormukseen tyytyväinen ja loukkaannut siitä niin mitä pitäisi ajatella suhteestanne ja sen kestävyydestä? Eikö parempi katsoa peiliin tai sanoa suoraan että et rakasta tarpeeksi?
Jestas mikä halpa krääsä toi sormus sulla, huhhuh. Vähintää 100 000€ pitää olla hintaa, siis miten kehtaat kulkea missään tollanen sormessa?
Kaikkihan on hyvin, koska takuukuitti on tallella.
Et sinäkään kovin fiksu ole, jos luulet 3000 euron sormusta 5000 euron arvoiseksi.
No en varmaan olekaan. Sormus on hyvin näyttävä ja kirkas joten ajattelin sen olevan ainakin hyvin lähellä erästä Tillanderin sormusta jota viime syksynä ihastelin liikkeen ikkunasta. Tosin onhan Tillander kalliimpi tottakai.
Ansaitsen varmasti vittuilut tästä aiheesta, tiedostan itsekin että on typerää. Ehkä kiva vihkisormus vähän pienentää pettymystäni. Ja kai sitä voi sormukselle tehdä pienen upgrade- toiminnon myöhemmin....
Ap.
Minä tietyllä tasolla ymmärän sinua ap. Mutta silti 3000 euroa on aika iso summa kihlasormuksesta. Minäkin olisin saattanut salaa pettyä jos olisin saanut vaikka alle 1000 euron kihlarormuksen koska tiedän että miehelläni on hyvin varaa ostaa hintavampi eikä hänellä ole tapana pihistellä missään. Olisin siis ollut hieman ihmeissäni että miksi yhtäkkiä minun sormukseeni hän ei panostakaan. Jos siis miehesi on joku miljardööri ja pukeutuu aamuisin timanttipukuun niin onhan 3000 euroa sitten aika vähän. Näin kärjistetysti. Jos miehesi on taas tyyliin keskipalkkainen insinööri niin siinä tapauksessa 3000 euroa on hänelle jo aika iso summa.
Mene vaikka katselemaan liikkeissä olevia koruja. Huomaat että 3000 eurolla saa jo vaikka millaisia sormuksia. Ehkä miehesikin ajatteli että 3000 euroa on aika paljon. Hän saattoin sormuksia katsellessaan huomata että timanttikoruja saa sadoillakin euroilla. Silloinhan 3000 tuntuu isolta summalta. Minun kihlasormukseni maksoi hieman yli 10 000 euroa. Se on järkyttävä summa. Aivan liikaa sormuksesta enkä missään nimessä olisi halunnut että mieheni laittaa sormukseeni niin paljon rahaa. En minäkään ostaisi hänelle niin kallista lahjaa. Lisäksi kallis sormukseni näyttää omaan ja monien muiden silmään ihan samalta kuin vaikkapa 3000 euron sormus. Eivätkä miehet ajattele näitä asioita niin tunteella. Ehkä miehesi ajatteli että teidän molempien kannalta on hyvä että sormuksen hinta-laatusuhde on kohdillaan ja teille jää enemmän rahaa vaikka ravintolaillallisiin tai kodin sisustamiseen. Ihanaa että miehesi on osannut valita juuri sinulle sopivan sormuksen. Hän on selvästi ajatellut sinua korua valitessaan. Onnea teille! :)
Kiittämättömyys ei kaunista ketään, miksei voi olla kiitollinen ja onnellinen siitä mitä on? Miksi pitää aina haluta enemmän, lisää ja suurempaa?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:03"]Tiedän että olette oikeassa. Ja kun sormus on vielä tosi kaunis niin ei pitäisi harmittaa yhtään. Ap.
[/quote]
Mulla on 50 € sormus jonka alkuperäinen hinta on reilu 200 €. Saattanut miehesi olla liikkeellä hyvään aikaan. Eikö rakkaus ole tärkein?
Suosittelen hakemaan apua terapeutilta, että pääset asian yli.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 15:12"]Minä tietyllä tasolla ymmärän sinua ap. Mutta silti 3000 euroa on aika iso summa kihlasormuksesta. Minäkin olisin saattanut salaa pettyä jos olisin saanut vaikka alle 1000 euron kihlarormuksen koska tiedän että miehelläni on hyvin varaa ostaa hintavampi eikä hänellä ole tapana pihistellä missään. Olisin siis ollut hieman ihmeissäni että miksi yhtäkkiä minun sormukseeni hän ei panostakaan. Jos siis miehesi on joku miljardööri ja pukeutuu aamuisin timanttipukuun niin onhan 3000 euroa sitten aika vähän. Näin kärjistetysti. Jos miehesi on taas tyyliin keskipalkkainen insinööri niin siinä tapauksessa 3000 euroa on hänelle jo aika iso summa.
Mene vaikka katselemaan liikkeissä olevia koruja. Huomaat että 3000 eurolla saa jo vaikka millaisia sormuksia. Ehkä miehesikin ajatteli että 3000 euroa on aika paljon. Hän saattoin sormuksia katsellessaan huomata että timanttikoruja saa sadoillakin euroilla. Silloinhan 3000 tuntuu isolta summalta. Minun kihlasormukseni maksoi hieman yli 10 000 euroa. Se on järkyttävä summa. Aivan liikaa sormuksesta enkä missään nimessä olisi halunnut että mieheni laittaa sormukseeni niin paljon rahaa. En minäkään ostaisi hänelle niin kallista lahjaa. Lisäksi kallis sormukseni näyttää omaan ja monien muiden silmään ihan samalta kuin vaikkapa 3000 euron sormus. Eivätkä miehet ajattele näitä asioita niin tunteella. Ehkä miehesi ajatteli että teidän molempien kannalta on hyvä että sormuksen hinta-laatusuhde on kohdillaan ja teille jää enemmän rahaa vaikka ravintolaillallisiin tai kodin sisustamiseen. Ihanaa että miehesi on osannut valita juuri sinulle sopivan sormuksen. Hän on selvästi ajatellut sinua korua valitessaan. Onnea teille! :)
[/quote] Kiitos sinulle kauniista viestistäsi. Tulin paljon paremmalle mielelle tästä. Myönnän että koska esim eräs ystäväni sai juuri n. 10 000€ sormuksen, tuntuu oma ehkä nyt vähän turhan edulliselta... Mutta olet oikeassa. Mieheni ei ole materialisti, tienaa ihan hyvin mutta silti ostaa halpoja vaatteita itselleen jne. Hän varmasti ajatteli että 3000€ on iso summa. Kiitos kun jaksoit olla ymmärtäväinen. Ap.
Kiittämättömyys on todellakin vastenmielistä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:58"]
No en varmaan olekaan. Sormus on hyvin näyttävä ja kirkas joten ajattelin sen olevan ainakin hyvin lähellä erästä Tillanderin sormusta jota viime syksynä ihastelin liikkeen ikkunasta. Tosin onhan Tillander kalliimpi tottakai.
Ansaitsen varmasti vittuilut tästä aiheesta, tiedostan itsekin että on typerää. Ehkä kiva vihkisormus vähän pienentää pettymystäni. Ja kai sitä voi sormukselle tehdä pienen upgrade- toiminnon myöhemmin....
Ap.
[/quote]
Tiedätkö, milloin olet vielä pettyneempi? Silloin, kun miehesi solmii seuraavan kihlauksen ja se muija saa 6000 euron sormukset. Niin se menee, sori.
3000 e on ihan liikaa.