Liian halpa kihlasormus???
Menin kihloihin kaksi kuukautta sitten. Olen ihastellut sormustani kovasti koska mieheni valitsi sen itsenäisesti. Löysin sormuksen takuukuitin meiltä kotoa ja jotenkin petyin. Tiedän, kamalaa. Sormus oli maksanut pari euroa vaille 3000€ ja olin jotenkin kuvitellut sen olevan yli 5000€ sormus. Miten pääsen mielipahasta ylitse? Harmittaa vaikka tiedän että on ihan tyhmää ajatella näin.
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 16:19"]
Kun lapseni oli 5-vuotias, teimme pienen budjetin matkan Berliiniin. Perheen yhteisillä matkoilla hän oli tottunut hieman parempaan majoitukseen ja tällä kahdenkeskisellä reissulla hänelle tuntui olevan kova pala, ettei huoneessa ollut kylpyammetta. Hänen alaleukansa väpätti ja hän kysyi, voisimmeko vaihtaa sellaiseen hotelliin, missä on kylpyamme.
Mietin hiljaa mielessäni, että lapsemme on aivan pilalle hemmoteltu, kun kehtaa tuollaisesta valittaa. Mutta toisaalta jotenkin ymmärsin, että 5-vuotias voi kokea pettymyksen raskaasti, vaikka kyse olisi aikuisen mielestä tyhjänpäiväisestä asiasta.
Ap on kuitenkin jo 27-vuotias. Tuon ikäiseltä pitäisi voida odottaa jo vähän enemmän kuin 5-vuotiaalta.
[/quote]
En ole ikinä asunut asunnossa jossa on kylpyamme. Muistan kun kävimme enoni luona kylässä ja sain aina mennä kylpyyn.
Kylpyamme tuskin liikaa olisi maksanut, Berliinissä on kuitenkin hotellit edullisia.
Tuskin lapsi on pilalle hemmoteltu, jos kylpyammeesta on kyse . Taitaa vanhemmat olla vaan nuukia.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 11:42"]
Minun kihlasormukseni maksoi 12 euroa ja mieheni 50 euroa. Valkattiin ja maksettiin itse omat kihlasormuksemme. Ei valittamista laadussa ja nätit ovat.
[/quote]
onko väri jo muuttunut ja kivi tippunut ?
Trolling, trolling, lauleskelee ap kun hörppii sidukkaa ja kerää lisää pissiä päähänsä.
Miehesi on luultavasti saanut 20-25 % alennusta sormuksesta, koska yleensä kalliimmissa koruissa olevista hinnoista lähtee tuon verran pois. Eli voit ajatella, että sormus on 3750-4000 euron arvoinen. Tai jopa kalliimpi, jos saanut suuremman alennuksen :)
Äitisi oli liian halpa, kun sinua teki.
Mun sormukseni maksoi alle 100 e. Maksoin sen itse. Nyt olen kyllä eronnut. Oli sopiva sormus!
Voi herranjumala! Minun ja mieheni kihlasormukset maksoi yhteensä noin 50€! Ja tyytyväinen olen. En tajua miks sormuksiin pitää laittaa monta tuhatta euroa huh!
Heh, heh, mun sormus maksoi alle 200€. Hyvin on kestänyt jo reilut 10 vuotta. Mä en edes pystyis pitmään mitään 3000€ sormusta, sitähän sais koko ajan pelätä hukkaavansa tai rikkovansa sen.
Huomenna heti lääkärin juttusille niin saat lääkitystä ja terapiaa ja pääset tuosta järkytyksestä.
Tiedän että olette oikeassa. Ja kun sormus on vielä tosi kaunis niin ei pitäisi harmittaa yhtään. Ap.
Tiedän että olette oikeassa. Ja kun sormus on vielä tosi kaunis niin ei pitäisi harmittaa yhtään. Ap.
Kela yleensä tukee pitkäaikaisterapian tällaisissa tapauksissa. Just yks tutun tuttu oli samassa tilanteessa ja yksi puhelinsoitto riitti. Virkailijakin itki puhelimessa.
Voit pyytää miestä maksamaan erotuksen tilillesi. Hyvä mieli kaikilla =).
Kriisiapua on kyllä saatavissa. Varmaan netistä löytyy päivystysnumero.
Näinhän se rakkaus mitataan. Kandee erota ennen vihkisormuspettymystä. Ja ikää neidillä oli..?
Ikää 27. Ja joo on tää varmasti monien teidän mielestä hauskaa kommenteista päätellen mutta ettekö muka ikinä ole itse olleet pettyneitä esim lahjaan joka on ollut vähäpätöisempi kuin mitä olitte toivoneet?? Ap.
Käsi sydämellä: en koskaan ole ollut pettynyt mihinkään minkä joku on mulle lahjaksi antanut. Joko olet pilalle hemmoteltu tai sitten muuten vain veemäinen ihminen.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 09:36"]Tuon hintaiset sormukset ei todellakaan ole mikään standardi, itse en tunne ketään jolla olisi ollut yli 700€ arvoinen kihla. Yksissä bileissä tapasin ihmisen, joka kertoi ostaneensa tyttöystävälleen 7000€ sormuksen. Kaikilta meinasi kyllä silmät pullahtaa päästä. Siinä sitten sääliteltiin, että minkäköhänlainen pissis sielä istuu kotona sormustaan silittämässä. No mutta ehkä senkin mielestä oli liian halpaa ja heitti sormuksen ikkunasta vetäessään itkupotkuraivareita :D
Mulle ei kyllä sormuksen hinnalla ole väliä vaan ulkonäöllä. Kihla maksoi 9€, koska halusin yksinkertaisen hopeasormuksen. Tonnien sormuksissakin on kauniita ja haluaisin omani joskus päivittää, mutta vielä on niille rahoille löytynyt parempaakin käyttöä. Ap:n haaveileman sormuksen hinnalla teimme unelmiemme häämatkan maailman ympäri.
[/quote]Miksi ihmeessä kalliin kihlan saanut olisi pissis joka silittelee sormusta kotona? Että ihan säälitti teitä, voi luoja :D Ensinnäkin, mieheni osti minulle useita tuhansia euroja maksaneen kihlasormuksen, jolla kosi. En tiennyt hänen kosioaikeistaan enkä valinnut siis sormustakaan. Hän osti sen koska halusi, itse en olisi niin paljoa rahaa laittanut vaikka sormus hyvin kaunis onkin, kuin myös vihkisormuskin.