Liian halpa kihlasormus???
Menin kihloihin kaksi kuukautta sitten. Olen ihastellut sormustani kovasti koska mieheni valitsi sen itsenäisesti. Löysin sormuksen takuukuitin meiltä kotoa ja jotenkin petyin. Tiedän, kamalaa. Sormus oli maksanut pari euroa vaille 3000€ ja olin jotenkin kuvitellut sen olevan yli 5000€ sormus. Miten pääsen mielipahasta ylitse? Harmittaa vaikka tiedän että on ihan tyhmää ajatella näin.
Kommentit (79)
Huono provo :D Mutta juuri mahdollisen pettymysten takia maksan ja ostan itse sormukseni ;)
Mä en nyt täysin ymmärrä miksi mun kirjoitusta luullaan provoksi. Olen av-palstaillut aika kauan ja tunnistan (mielestäni) provot hyvin. Tämä oli minun kertomukseni kenties hieman pikkumaisen ihmisen pettymyksestä. Nyt kuitenkin yritän ajatella asiasta eri tavalla. Ap.
Provohan tämä varmaan on, mutta sen sanon että se joka kihlasormuksen kuitista hintansa katsoo niin hapa on - ihmiset kun eivät ole kauppatavaraa.
Tässäpä tuli erinomainen muistutus itselle tuloerojen Suomesta. Nainen sai meidän viiden kuukauden vuokran arvoisen sormuksen. Nainen parkuu, ettei ollut vielä kalliimpi, ja itse mietin miten meidän perhe maksaa ensi kuun kaikki laskut vai pitääkö pyytää asumistuen palautukseen lisää maksuaikaa. Ei vittu mitkä ongelmat. Ei haluaisi olla katkera, mutta juuri tällaisia aloituksia lukiessa kyllä katkeruuden peikko hiipii esiin. Joillain on vaan asiat liian hyvin.
eikö sääntö ole , että sormuksen hinta on kolmen kuukauden palkka.
Tosin toinen sääntö on jos nainen selvittää sormuksen todellisen hinnan hänet
pitää jättää tylysti :)
Kun lapseni oli 5-vuotias, teimme pienen budjetin matkan Berliiniin. Perheen yhteisillä matkoilla hän oli tottunut hieman parempaan majoitukseen ja tällä kahdenkeskisellä reissulla hänelle tuntui olevan kova pala, ettei huoneessa ollut kylpyammetta. Hänen alaleukansa väpätti ja hän kysyi, voisimmeko vaihtaa sellaiseen hotelliin, missä on kylpyamme.
Mietin hiljaa mielessäni, että lapsemme on aivan pilalle hemmoteltu, kun kehtaa tuollaisesta valittaa. Mutta toisaalta jotenkin ymmärsin, että 5-vuotias voi kokea pettymyksen raskaasti, vaikka kyse olisi aikuisen mielestä tyhjänpäiväisestä asiasta.
Ap on kuitenkin jo 27-vuotias. Tuon ikäiseltä pitäisi voida odottaa jo vähän enemmän kuin 5-vuotiaalta.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 16:10"]Tässäpä tuli erinomainen muistutus itselle tuloerojen Suomesta. Nainen sai meidän viiden kuukauden vuokran arvoisen sormuksen. Nainen parkuu, ettei ollut vielä kalliimpi, ja itse mietin miten meidän perhe maksaa ensi kuun kaikki laskut vai pitääkö pyytää asumistuen palautukseen lisää maksuaikaa. Ei vittu mitkä ongelmat. Ei haluaisi olla katkera, mutta juuri tällaisia aloituksia lukiessa kyllä katkeruuden peikko hiipii esiin. Joillain on vaan asiat liian hyvin.
[/quote] toisaalta ehkä ap:n mies on tehnyt paljon töitä sen eteen että rahaa on enemmän eikä tarvitse miettiä asumistukea. Elämä on valintoja.
Siis kolme tonnia kihlasormuksesta!!! Sairaan kallis (mikäli tämä ei ole provo...). Kihlasormukseni maksoi 600 ja mielestäni se oli kallis :D!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 16:10"]Tässäpä tuli erinomainen muistutus itselle tuloerojen Suomesta. Nainen sai meidän viiden kuukauden vuokran arvoisen sormuksen. Nainen parkuu, ettei ollut vielä kalliimpi, ja itse mietin miten meidän perhe maksaa ensi kuun kaikki laskut vai pitääkö pyytää asumistuen palautukseen lisää maksuaikaa. Ei vittu mitkä ongelmat. Ei haluaisi olla katkera, mutta juuri tällaisia aloituksia lukiessa kyllä katkeruuden peikko hiipii esiin. Joillain on vaan asiat liian hyvin.
[/quote] toisaalta ehkä ap:n mies on tehnyt paljon töitä sen eteen että rahaa on enemmän eikä tarvitse miettiä asumistukea. Elämä on valintoja.
[/quote]
Niinhän se on. Toiset valitsevat sairastumisen ja hoitoonpääsyn vasta vuosien sairastamisen jälkeen, ja toiset valitsevat terveenä pysymisen ja katkeamattoman työuran. Toiset valitsevat laman aikaisten velkojen maksun vielä pitkälle 2000-luvulle, ja toiset valitsevat ison perinnön. Toiset valitsevat köyhät vanhemmat, ja toiset valitsevat aina varman työpaikan vanhempien yrityksessä, kunnes voi siirtyä oman alan töihin. Valintoja on tehtävä.
Tilaa tuolta euron kissasormus, ansaitset sen
No mulla onmielestäni hyvän näköinen kihlasormus ja hinta oli 50
Minulle on juuri tulossa n. 200 euron sormus (oli alessa). Kalliimpaan ei ollut varaa, eikä se haittaa, koska sormus on kaunis ja tyyliini sopiva. Toki jos rahaa olisi, löytäisin upeampia sormuksia helposti, mutta kun ei ole, ei ole. :)
Meidän hopeiset kihlasormukset makso 25e/kpl kaiverruksineen. Ihan välttää.
Sorry, jos miehesi ei osta vähintään 2 karaatin sormusta Tiffanylta, avioliittonne ei ole pätevä. Kannattaa jättää se sika kun vielå voit.
Toivottavasti aloittaja ei noin halvalla sormuksella mennyt vielä antamaan miehelle :(
Karmee lehmä. Onneksi oma vaoimo oli ihan tyytyväinen 100 sormukseensa. Vihkisormusta en ole ostanut ollenkaan. Meni ainakin eukko naimisiin rakkaudesta eikä materiasta.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 18:24"]Sorry, jos miehesi ei osta vähintään 2 karaatin sormusta Tiffanylta, avioliittonne ei ole pätevä. Kannattaa jättää se sika kun vielå voit.
[/quote]
Joo, mutta se 2 karaatin sormus Tiffanylta maksaakin sitten jo +30 000e. :(
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 15:31"]
Ap, olet todella paska ihminen. Sinut pitäisi viedä saunan taakse, sinä kiittämätön paskaläjä.
[/quote]
Miten pahoin täytyy voida että sanoo tuntemattomalle ihmiselle noin?