Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mainostajat, puhelinmyyjät jne. ovat ruvenneet sinuttelemaan ja käyttämään etunimeä? "Hei Pirkko-Liisa!"

Vierailija
06.12.2020 |

En mä ole tehnyt sinunkauppoja enkä pidä tuollaisesta yhtään. Tunkeilevaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot... Eilen presidentin kyselytunnilla koululaiset sinutteli pressaa. Eikö sen vertaa kouluissa opeteta tai kotona..?

Ja joskus myötähävettää kun kaupan myyjä on vanhukselle.. Moicca, otaxä kuittiin?

Eri ihmisiä on sopivaa puhutella eri tavoin.

No eipä ne kaikki vanhukset siitä teitittelystäkään tykkää. Kyllä tulee aika ärhäkkää palautetta välillä taikka suoraa v***uilua: "Keille teille?!? Yksin minä tässä olen!!" Että teitpä miten päin vaan, niin et silti pysty kaikkia miellyttämään. Asiakaspalvelun ihanaa arkea. :)))) Yrität olla kohtelias ja ystävällinen ja päälle räitään.

Vierailija
22/23 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on tapana sinutella. Du tai ”du, Johanna”, sanon aina, että koen epäkohteliaaksi tuon du-sanan ja etunimeni käytön kun en tunne. Minulle ei tosin soita kuin pankin myyjät, mutta silti paasaan tästä. En ikinä meidänkään asiakkaille ala sinuttelemaan, jos emme ole sinunkauppoja tehneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittely on sivistyksen mitta. Erittäin vaikea taito nykyihmisille.

Nuoret ne vasta moukkia onkin. Täyttä kukkua, että muka fiksumpia kuin ennen vanhaan.