Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko USA:n kansalaisuuden?

Vierailija
21.04.2014 |

jos sinulla olisi mahdollisuus? (kaksoiskansalaisuus suomen kanssa). 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kaksoiskansalaisuus (ei tosin Suomi-USA) joten en ottaisi. Ja vaikka ei olisikaan niin en siltikään ottaisi koska sille ei olisi koskaan käyttöä. USA:an voin kyllä matkustaa mutta en ikinä muuttaisi siihen takapajulaan asumaan.

Vierailija
22/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä minkään muunkaan kehitysmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ottaa, mulle kelpaisi kaksoiskansalaisuus. Suomen kansalaisuudesta en luopuisi.

Siinä anomisessa on vaan kaikenlaisia koukeroita (lue: hirveä byrokratia ja paperisota). Koko prosessi oikeasti maksaa aika paljon.

Omistan Green Card:in, joka ei ole edes vihreä ja sen nimikin on Permanent Resident Card, eikä siinä koko kortissa itsessään edes lue Green Card.  Olen mää vähän pettynyt.  =)

Vierailija
24/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 15:54"]

Minulla on jo kaksoiskansalaisuus (ei tosin Suomi-USA) joten en ottaisi. Ja vaikka ei olisikaan niin en siltikään ottaisi koska sille ei olisi koskaan käyttöä. USA:an voin kyllä matkustaa mutta en ikinä muuttaisi siihen takapajulaan asumaan.

[/quote] Tuolla asenteellahan Suomi porskuttaa maailmanvaltana ;). Minulla on USAn kansalaisuus, ei edes kaksoiskansalaisuutta.

Suomi teki kaikki asiat niin vaikeiksi, passin uusimisestakin tuli melkein sirkustemppu ja kallis sellainen. Kerran olen matkustanut vanhentuneella passilla kun eivat kolmessa kuukaudessa osanneet/ehtineet vakertaa uutta passia.

Vierailija
25/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 16:13"]

Voisin ottaa, mulle kelpaisi kaksoiskansalaisuus. Suomen kansalaisuudesta en luopuisi.

Siinä anomisessa on vaan kaikenlaisia koukeroita (lue: hirveä byrokratia ja paperisota). Koko prosessi oikeasti maksaa aika paljon.

Omistan Green Card:in, joka ei ole edes vihreä ja sen nimikin on Permanent Resident Card, eikä siinä koko kortissa itsessään edes lue Green Card.  Olen mää vähän pettynyt.  =)

[/quote]

Kansalaisuusanomus maksaa n. $700 per pää, eikä siinä todellakaan ole kamalaa byrokratiaa jne.

Peperit täytti n. tunnissa, viiden viimeisn vuoden ulkomaanmatkat oli tiedetttävä, se oli isoin homma. Tosiaan ihan helppo nakki, jos olet tavis ihminen.

US kansalainen

Vierailija
26/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe mitään tarvetta, miksi pitäisi ottaa. Mutta ei kai siitä mitään haittaakaan olisi.