Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaisit kaverillesi lastenhoidosta?

Vierailija
29.07.2006 |

Olen viemässä 2v. ja 8kk lapsiani hoitoon ensiviikosta alkaen kaverilleni jolla on itsellään 3 ja 1v lapset. Emme ole vielä puhuneet hinnasta ja kysynkin nyt mikä teistä olisi kohtuullinen summa. Hän hoitaa lapsia noin 7-8 tuntia päivässä muutamana päivänä viikossa 2 kuukauden ajan. Lapset menevät hänen kotiinsa ja hän tekee ruoat. (paitsi vauvalle minä vien maidot ja soseet)

Mitä toivoisitte palkaksi tuosta työstä? Mikä olisi ehdottomasti liian vähän?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompia lapsia hoitaisin halvemmallakin, mutta neljä noin pientä lasta on aika kova homma!

Vierailija
2/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en veisi lapsiani " vakituiseen" hoitoon ystävälle, koska suurella todennäköisyydellä se ystävyys olisi entistä sen jälkeen!

Oletettavasti saamme täältäkin lukea, että " ystävä anoti lapsille sitä ja tätä" tai " ystävä päästi lapset sinne ja tänne" ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeesti mun mielestä just joku 7e olisi aika jees.

Vierailija
4/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntui luonnolliselta kysyä kaikilta tutuilta ensin, ja vasta sitten olisin harkinnut pph:ta tai päiväkotia. Minusta on turvallisempaa viedä noin pienet tutulle hoitajalle. En usko että meille tulee erimielisyyksiä. Ja kyseessä on tosiaan vain pari kuukautta, minulle tuli eräs projekti josta on paljon apua tulevaisuudessa joten oli " pakko" ottaa se vastaan.

ap

Vierailija
5/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

max. 200 euroa kuussa.

Vierailija
6/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin, että 2v 8kk lapsi.

Vierailija
7/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon suostuisin... 8 euroa tunnissa on minun mielestäni kohtuullinen palkka!

Vierailija
8/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mun kaverin olis kannattanut töihin edes mennä, jos mä olisin 8 euroa tunnilta velottanut. Kysymys oli silloin myös vain 2 kk pätkästä. Hänen tuntipalkkansa oli muistaakseni 7,8 euroa.

En kyllä itsekään hoitaisi kuukausi kaupalla.

Vierailija
9/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ystäväsi pitäisi hoitaa lapsesi puoli-ilmaiseksi? Maksat kunnolla, näin ei jää mitään hampaankoloon.

Raskas homma hoitaa neljää noin pientä.

Kysypä mitä Väestöliiton hoitaja maksaisi?

Millä hinnalla sitoutuisit itse kahdeksi kuukaudeksi hoitamaan ystäväsi lapsia? Mieti sitä ihan vakavasti.

Entä jos sattuu joku onnettomuus? Miten selitätte? Onko lapsi ollut vain kyläilemässä? Ikuinen vammautuminen tms. ?

Vierailija
10/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko 100% varma, että olet samaa mieltä kaikista kasvatuksellisista asioista kaverisi kanssa? Niistä ne torat useimmin tulee...

Oletko tehnyt ystävällesi 100%:n varma, että ystäväsi tietää kaikki elintarvikkeet mitkä on lapsiltasi kielletty?

Oletko 100%:n varmasti tenhyt selväksi kaiken minne lastasi saa viedä ja minne ei?

Oletko 100%:n varma, että kaverisi todella haluaa hoitaa lapsiasi? Moni ei vaan kehtaa kieltäytyä...

Oletko 100%:n varma, että kaverisi todellakin jaksaa hoitaa omiensa lisäksi sinunkin lapsia?

Noita entinenkaveri- juttuja on todella paljon, juuri siksi, että jompikumpi ei olekkaan ollut tyytyväinen hoitoon/saatuun rahamäärään... samsta syystähän ei koskaan kannata palkata kaveria firmaansa töihin!

Vierailija
11/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tarkoitus mitään oikeaa palkkaa ottaa. eihän sen kaverin kannata silloin edes töihin mennä. Kaverini lapset otin sen takia hoitoon, ettei parin kuukauden takia hoitopaikkaa tarvitse hankkia.

Kaverini ei kyllä olisi suuttunut, vaikka olisin kieltäytynytkin.

Vierailija
12/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen euroa/ tunti on ehdoton minimi ( 10/ h).

Vie lapset mielummin perhepäivähoitajalle tai jollekkin muulle yksityiselle/ tarhaan.

Vierailija
13/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sotkeko häntä minuun. Minusta 200 euroa oli ok korvaus. Mitä se teitä haittaa. Ei kenekään ole pakko suostua.

13/16

Vierailija
14/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ap, puhuisit ystäväsi kanssa mikä olisi kohtuullinen korvaus. Toki ainakin ruoat korvaat, mutta mikä se " tuntiveloitus" sitten olisi. Mun mielestä joku 4-5e ois ihan ok.

Vierailija
15/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, kun on kysymys on väliaikaisesta avusta. Sori ap, että sun ketjuun tungin. Noh, mä olen saanut kyllä ystäviltäni takaisinkin puoli-ilmaisia palveluksia.

13/16

Vierailija
16/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuisit maksamaan kunnalliseen päiväkotiin, niin kukaan ei pääse sanomaan että käytit ystävääsi hyväksi.

Vierailija
17/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksikin

terv 22

Vierailija
18/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten hain vähän pohjaa sille, kun kaveri kuitenkin kysyy mitä minä olin ajatellut. Etten sitten heitä mitään ihan naurettavaa summaa jonka kaveri kokee loukkauksena... Vaikeita asioita nämä palkanmaksut, mutta ilman muuta palkkaan kaverin, ei 2 kuukautta ole mikään ilmainen kaveriapu vaan ihan kunnon työsuhde! Ja tosiaan en vähättele sitä työtä mitä meidän viikareista tulee... ;)

ap

Vierailija
19/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollinen korvaus. Kaksi lasta á 5 ¿/ h = 10 ¿ / h.

Jos ystäväsi haluaa tästä tinkiä niin viimeisin ja alin palkka on yht.

8 ¿ / h.

Sen alle en omia lapsiani veisi ystävälleni vakituiseen hoitoon.

Satunnaiset kerrat hoidamme ystäväpiirissäämme tietenkin ilmaiseksi

ja vastavuoroisesti, tunteja laskematta.

Tässä on kuiten kyse työstä.

Vierailija
20/25 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa 10 ¿/h ja hoitoaika päivässä on 9h (työ ja matkat) niin päivässä menee 90 ¿ joten kaksi kk on noin 3780 ¿!!! Ehkä kannattaisi tuolla summalla kysyä kunnalta paikkaa. Tai jos ap on rikas niin eihän se mitään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi