Onko se niin, etteivät 50+ miehet enää halua suhdetta?
Eivätkä useimmat naisetkaan?
Silloin ehkä ollaan vielä liian nuoria ajattelemaan yksinäistä vanhuutta. Kaverin kanssa se olisi helpompaa, kun olisi apua ja seuraa.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet eivät. Kokemuksesta viisastuneina.
Tällä palstalla on valtava määrä eronneita ja rakkaudessa pettyneitä. Kuitenkin valtaosa naimisissa olevista on tyytyväisiä parisuhteeseensa tutkimusten mukaan, joten on olemassa se toinenkin todellisuus kuin mitä palstalla voisi päätellä. Jos siis on takana huono parisuhde, ei uusi suhde houkuttele, mutta jos jää vaikka leskeksi hyvästä suhteesta, asia voi olla ihan toinen.
Harvat jäävät leskiksi vielä 55 ikävuoden tienoilla. Ja ne hyvät liitot eivät pääty eroonkaan. Joten uutta suhdetta haluavia ei ole markkinoilla.
Eikä se hyvä suhdekaan tarkoita, että haluaisi uutta. Itselläni on hyvä suhde ja pitkä avioliitto. Homma on kuitenkin niin, että rakastan ja nautin juuri tästä nimenomaisesta kumppanista. Kenenkään toisen takia en viitsisi moista vaivaa nähdä.
Kuusikymppisiä leskiä kuuluu tuttavapiiriini kolme. Syöpä vei puolison, mutta suurin osa niistä pitkissä suhteista elävistä varmaan ajattelee niin kuin sinäkin, eli en itsekään välttämättä enää lähtisi suhteeseen kenenkään uuden ihmisen kanssa. On ollut niin hyvä mies ja avioliitto, etten jaksa uskoa, että toista kertaa moinen sattuisi kohdalle.
Koronan takiakin tätä mietin, sillä mies kuuluu riskiryhmään iän ja veriryhmän puolesta. Suorastaan pelkään hänen puolestaan, olemme niin yhteen kasvaneita. Haluaisin kuolla ensin, koska tuntuu mahdottomalta elää ilman miestäni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä voisin vielä suhteen haluta mutta seksiä ei ole tarjolla, haluaisitko sinä sellaisen suhteen?
Oletko mies vai nainen? Varmasti ystävyyssuhteet tulevat korvaamaan parisuhdetta monilla, jotka eivät halua enää parisuhteeseen. Joillakin siihen voi kuulua seksikin.
Vierailija kirjoitti:
Olen yhden suhteen kokenut jossa nainen nalkutti ja pomotti lähes koko ajan. En halua enää sellaista ja jos nainen osoittaa edes vähäisessä määrin tällaisia piirteitä niin se on heihei. Tämä sitten yhdistettynä viikonloppuisän arkeen ja ylipainoon sekä naisten nirsouteen takaa sen, että olen oikeastaan luopunut toiveesta parisuhteeseen. Jos meinaa saada läheisyyttä ja seksiä niin pitää ilmeisesti sitten maksaa siitä.
Millainenhan itse olit suhteessa? Parisuhde on aina kahden kauppa, mutta ero on tietysti viisas päätös, jos ei yhdessä oleminen on mukavaa.
Olen 40. Nettideittipalstoja selanneena 55+ miehet ovat hyvinkin kiinnostuneita suhteesta. Siis sellaisesta, jossa nainen on kodinkone, reikä ja kavereille esiteltävä palkinto. Mihinkään henkiseen ei olla valmiita, tai no, ei taida olla mitään annettavaa sillä henkisellä puolella.
Olen mieluummin yksin kuin hyväksikäyttösuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yksin monen monta vuotta ja kyllä elämä oisi kivempaa kun olisi joku kenen kanssa olla.
Ei kiva mennä yksin nukkumaan ja yksin tuppisuuna herätä aamukahville.
Sen ymmärtää vasta sitten kun itse kokee sen yksinäisyyden.
Vain tylsät ihmiset tylsistyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani ovat kahdeksankymmenen molemmin puolin. Kumpikin on erittäin hyväkuntoinen, ja pärjäisi varmasti mainioisti yksinkin. Itse en ole ihan vielä viittäkymmentä, ja olen todella paljon pohtinut vanhuuttani, sillä olen lapseton ja ollut sinkkuna pitkään.
Ja pohdintojen lopputulos on, että todellakaan en halua katsella jotain nalkuttavaa eukkoa 30+ vuotta vain, jotta elämäni viimeisinä vuosina mahdollisesti olisi seuraa ja apua puolisosta. Vietän viimeiset aikani ihan vapaaehtoisesti vaipoissa unohdettuna jossain laitoksessa, kunhan siihen saakka saan elää omannäköistäni elämää.
M48
Kaikki eukot ei nalkuta.
Eivät ehkä aivan kaikki. Kuitenkin jokainen niistä, joita minulle on ollut tarjolla.
M48
Miksi olisin yksinäinen vanhana, jos en ole nytkään? Palveluja saa ostettua tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yhden suhteen kokenut jossa nainen nalkutti ja pomotti lähes koko ajan. En halua enää sellaista ja jos nainen osoittaa edes vähäisessä määrin tällaisia piirteitä niin se on heihei. Tämä sitten yhdistettynä viikonloppuisän arkeen ja ylipainoon sekä naisten nirsouteen takaa sen, että olen oikeastaan luopunut toiveesta parisuhteeseen. Jos meinaa saada läheisyyttä ja seksiä niin pitää ilmeisesti sitten maksaa siitä.
Millainenhan itse olit suhteessa? Parisuhde on aina kahden kauppa, mutta ero on tietysti viisas päätös, jos ei yhdessä oleminen on mukavaa.
Man gave viikonloppuisin, viikolla televisiota sohvalla, moottoriurheilua ja muuta scheissea. Kaikki naisen toiveet ovat ”mäkättämistä”. Viikonloppuisyys kruunaa paskan. Näistä kieltämättä kannattaa pysyä kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yksin monen monta vuotta ja kyllä elämä oisi kivempaa kun olisi joku kenen kanssa olla.
Ei kiva mennä yksin nukkumaan ja yksin tuppisuuna herätä aamukahville.
Sen ymmärtää vasta sitten kun itse kokee sen yksinäisyyden.
Vain tylsät ihmiset tylsistyvät.
Yksinäisyys tylsistyttää
Me, myself and I kirjoitti:
En tosiaankaan ryhtyisi enää suhteilemaan, jos nyt tulisi ero. Mitään uusperhevirityksiä en halua, aikuiset lapsetkin kuuluu uusperheisiin... Lisäksi haluan pitää taloudellisen itsenäisyyden, ilman sekasotkuja kuoleman tullessa. Jokin kiva panosuhde voisi menetellä.
Tuossa on muuten toinen painava syy, miksi en ihan varmasti ainakaan menisi avioliittoon enää. Lapset ja lapsenlapset ja raha-asiat haluan pitää itselläni kokonaan ja turvata koko omaisuuden lapsilleni. Avioliitosta ja yhteisestä asunnostahan seuraisi mm. lesken asumisoikeus.
Toivottavasti avopuolison asumisoikeus ei mene läpi, se olisi järjetöntä, koska sitten kukaan järkevä leski ei enää voi edes asua yhdessä seurustelukumppanin kanssa. Avioliitollahan ei ole enää mitään merkitystä, jos se rinnastuu avoliittoon tulevaisuudessa. En tajua mikä järki tässä lakimuutoksessa olisi. Jos pariskunta haluaa juridisesti saman aseman kuin avioliitto, he voivat mennä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Läski katkerikko vetää maksamiskortin esiin. Kuulostat unelmasaaliilta. Mitä ihmettä teit, että exän piti jatkuvasti ohjeistaa ja ojentaa sinua, vai jätitkö vaan kaiken tekemättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leevi and The Leavingsin laulua lainaten:
"Sillä sinua jos kaltoin kohtelin
Olisin voinut vaikeampi olla
Yritin silti aina sovinnolla kuitenkin"
Eli varmasti tein itsekin virheitä, mutta olin aina valmis sopimaan ja selvittämään asiat. Toinen osapuoli ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on valtava määrä eronneita ja rakkaudessa pettyneitä. Kuitenkin valtaosa naimisissa olevista on tyytyväisiä parisuhteeseensa tutkimusten mukaan, joten on olemassa se toinenkin todellisuus kuin mitä palstalla voisi päätellä. Jos siis on takana huono parisuhde, ei uusi suhde houkuttele, mutta jos jää vaikka leskeksi hyvästä suhteesta, asia voi olla ihan toinen.
Heistäkin yli puolet eroaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 40. Nettideittipalstoja selanneena 55+ miehet ovat hyvinkin kiinnostuneita suhteesta. Siis sellaisesta, jossa nainen on kodinkone, reikä ja kavereille esiteltävä palkinto. Mihinkään henkiseen ei olla valmiita, tai no, ei taida olla mitään annettavaa sillä henkisellä puolella.
Olen mieluummin yksin kuin hyväksikäyttösuhteessa.
Mistä olet päätellyt nuo asiat, jos et ole kunnolla tutustunut mieheen? Hyväksikäyttöön pyrkiviä tietysti on, mutta mistä olet heidät tunnistanut? Eivät varmastikaan ihan kaikki miehet ole sellaisia, ellei sitten deittipalvelujen tarjonta ole valikoitunutta. Kyllä ainakin tuntemani tuon ikäiset miehet ovat aivan toisenlaisia, mutta varattuja, koska tunnen lähinnä pariskuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läski katkerikko vetää maksamiskortin esiin. Kuulostat unelmasaaliilta. Mitä ihmettä teit, että exän piti jatkuvasti ohjeistaa ja ojentaa sinua, vai jätitkö vaan kaiken tekemättä?
Tein itse asiassa enemmän kuin oman osani. Maksamisen totesin vain siksi, että en enää jaksa yrittää etsiä
parisuhdetta. Olen kyllä yrittänyt avoimin mielin.
P.S. Rusina, lopeta röökaaminen niin miehetkin voi kiinnostua sinusta. ;>
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani ovat kahdeksankymmenen molemmin puolin. Kumpikin on erittäin hyväkuntoinen, ja pärjäisi varmasti mainioisti yksinkin. Itse en ole ihan vielä viittäkymmentä, ja olen todella paljon pohtinut vanhuuttani, sillä olen lapseton ja ollut sinkkuna pitkään.
Ja pohdintojen lopputulos on, että todellakaan en halua katsella jotain nalkuttavaa eukkoa 30+ vuotta vain, jotta elämäni viimeisinä vuosina mahdollisesti olisi seuraa ja apua puolisosta. Vietän viimeiset aikani ihan vapaaehtoisesti vaipoissa unohdettuna jossain laitoksessa, kunhan siihen saakka saan elää omannäköistäni elämää.
M48
Yhteinen nimittäjähän näille naisille olet sinä. Jätätkö siis huolehtimatta hygieniastasi, rohmuat naisen valmistamat ruuat itsellesi, loisit lompakolla jätä kotisi hoitamatta?
Miksi muuten näet lastasi noin harvoin, estääkö laiskuutesi vastuunoton omasta jälkeläisestä?
Kaikki eukot ei nalkuta.
Eivät ehkä aivan kaikki. Kuitenkin jokainen niistä, joita minulle on ollut tarjolla.
M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leevi and The Leavingsin laulua lainaten:
"Sillä sinua jos kaltoin kohtelin
Olisin voinut vaikeampi olla
Yritin silti aina sovinnolla kuitenkin"Eli varmasti tein itsekin virheitä, mutta olin aina valmis sopimaan ja selvittämään asiat. Toinen osapuoli ei.
Uskon sinua, ja kun on kerran saanut siipeensä rakkaudessa, niin sillä voi olla kauaskantoiset vaikutukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heistäkin yli puolet eroaa.
Ensimmäisistä avioliitoista eroaa 39%. Toisen ja useamman kierroksen erot nostavat prosentin viiteenkymppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M48
Kaikki eukot ei nalkuta.
M48
Ja mitä enemmän ikää tulee, sitä suurempi mahdollisuus tällaseen nalkuttajaan on törmätä, kun eihän niitä kukaan jaksa.