Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se niin, etteivät 50+ miehet enää halua suhdetta?

Vierailija
06.12.2020 |

Eivätkä useimmat naisetkaan?

Silloin ehkä ollaan vielä liian nuoria ajattelemaan yksinäistä vanhuutta. Kaverin kanssa se olisi helpompaa, kun olisi apua ja seuraa.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse seuraa kotona, ystävät ja sukulaiset riittävät. Varmaan jossain vaiheessa voisi muuttaa johonkin seniorikotiin, niin olisihan siellä seuraa sitten. Ja muutenkin haluan elää nyt keskittyen vain itseeni. Huonolla tuurilla se kumppani sairastuu ja joutuu huolehtimaan hänestä. Ja jos itse sairastun, en ainakaa ole kenellekään taakkana. 

Vierailija
42/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat vanhempani ovat kahdeksankymmenen molemmin puolin. Kumpikin on erittäin hyväkuntoinen, ja pärjäisi varmasti mainioisti yksinkin. Itse en ole ihan vielä viittäkymmentä, ja olen todella paljon pohtinut vanhuuttani, sillä olen lapseton ja ollut sinkkuna pitkään. 

Ja pohdintojen lopputulos on, että todellakaan en halua katsella jotain nalkuttavaa eukkoa 30+ vuotta vain, jotta elämäni viimeisinä vuosina mahdollisesti olisi seuraa ja apua puolisosta. Vietän viimeiset aikani ihan vapaaehtoisesti vaipoissa unohdettuna jossain laitoksessa, kunhan siihen saakka saan elää omannäköistäni elämää.

M48

Yhteinen nimittäjähän näille naisille olet sinä. Jätätkö siis huolehtimatta hygieniastasi, rohmuat naisen valmistamat ruuat itsellesi, loisit lompakolla jätä kotisi hoitamatta?

Miksi muuten näet lastasi noin harvoin, estääkö laiskuutesi vastuunoton omasta jälkeläisestä?

Kaikki eukot ei nalkuta.

Eivät ehkä aivan kaikki. Kuitenkin jokainen niistä, joita minulle on ollut tarjolla.

M48 

Häh? Sinulla taisi nyt mennä lainaukset vähän persiilleen. Juurihan ensimmäisessä viestissäni kirjoitin, ettei minulla ole lapsia.

M48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä löytää miehen, mutta täytyisi olla elämässään asiat kunnossa ja hyvä luonne, ei suurta lapsilaumaa, fiksu sillä tyhmät ei kiinnosta, talous sellainen ettei koko ajan veloissa, virilli monella tapaa eli ei sohvaperuna, tunneälykäs, hoikka tai normaalipainoinen, ei nalkuttava ja ennen kaikkea intohimoinen. Seksiä pitäisi olla paljon.

Nainen 50+

Vierailija
44/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä löytää miehen, mutta täytyisi olla elämässään asiat kunnossa ja hyvä luonne, ei suurta lapsilaumaa, fiksu sillä tyhmät ei kiinnosta, talous sellainen ettei koko ajan veloissa, virilli monella tapaa eli ei sohvaperuna, tunneälykäs, hoikka tai normaalipainoinen, ei nalkuttava ja ennen kaikkea intohimoinen. Seksiä pitäisi olla paljon.

Nainen 50+

Siitähän puuttukin enää se laatikkoleuka ja kirurgin pätevyys.

Vierailija
45/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet eivät. Kokemuksesta viisastuneina.

Tällä palstalla on valtava määrä eronneita ja rakkaudessa pettyneitä. Kuitenkin valtaosa naimisissa olevista on tyytyväisiä parisuhteeseensa tutkimusten mukaan, joten on olemassa se toinenkin todellisuus kuin mitä palstalla voisi päätellä. Jos siis on takana huono parisuhde, ei uusi suhde houkuttele, mutta jos jää vaikka leskeksi hyvästä suhteesta, asia voi olla ihan toinen.

Heistäkin yli puolet eroaa.

Tuo yleinen hokema ei pidä paikkansa. Ensimmäisen avioliiton on todennäköisempää päätyä leskeyteen. Eroamisriski on suurin aivan avioliiton alussa, mikä nostaa prosenttia. Tuossa yksi juttu, mikä ei ollut maksumuurin takana.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1199741

Vierailija
46/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yksin monen monta vuotta ja kyllä elämä oisi kivempaa kun olisi joku kenen kanssa olla.

Ei kiva mennä yksin nukkumaan ja yksin tuppisuuna herätä aamukahville.

Sen ymmärtää vasta sitten kun itse kokee sen yksinäisyyden.

Samoin, nyt jonkin aikaa olen ollut yksin, ihan ok, mutta mieluummin olisin suhteessa. Suhde ja seksi pitää nuorena, ajattelen, että joustavuus, jota suhteessa joutuu harjoittamaan, on myös hyvästä. En halua tulla yksinäiseksi jääräksi, jolle on vain my way or highway ja jota ei kohta kestä sukulaisetkaan.

Vierailija
47/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin yksinäinen vanhana, jos en ole nytkään? Palveluja saa ostettua tarvittaessa. 

Vanhana liikkuminen ja yhteydenpito on huomattavasti hankalampaa kuin nuorena. Vanhemmillanikin oli paljon sosiaalista elämää ennen, mutta asia muuttuu täysin, kun sekä itsellä että ystävillä on sairauksia ja monet lisäksi myös kuolevat. Ystäviä ei välttämättä sitten enää olekaan.

Ja jos olet hiukan tutustunut palveluiden hintoihin, niin huomaat nopeasti, että ne ovat kalliita. Edes rahalla et välttämättä saa yhtä ja samaa luotettavaa hoitajaa, vaan hoitajat ovat usein kielitaidottomia tai sellaisia, ettei tee mieli jättää heitä yksin vanhempien talouteen. Ainakin pk-seudulla pula henkilöstöstä on kova. Juuri sen vuoksi olen omaishoitajana. Ainoastaan yksityinen siivousfirma käy (ei sekään korona-aikana), muuten minä annan tarvittavan avun, joskin vanhempani osaavat kaikki viralliset asiat hoitaa itse eli ovat molemmat täysin iskussa henkisesti. 

Vierailija
48/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 50+

Siitähän puuttukin enää se laatikkoleuka ja kirurgin pätevyys.

AAMEN. :D

Vierailija
49/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on valtava määrä eronneita ja rakkaudessa pettyneitä. Kuitenkin valtaosa naimisissa olevista on tyytyväisiä parisuhteeseensa tutkimusten mukaan, joten on olemassa se toinenkin todellisuus kuin mitä palstalla voisi päätellä. Jos siis on takana huono parisuhde, ei uusi suhde houkuttele, mutta jos jää vaikka leskeksi hyvästä suhteesta, asia voi olla ihan toinen.

Tuo yleinen hokema ei pidä paikkansa. Ensimmäisen avioliiton on todennäköisempää päätyä leskeyteen. Eroamisriski on suurin aivan avioliiton alussa, mikä nostaa prosenttia. Tuossa yksi juttu, mikä ei ollut maksumuurin takana.

Tuon lukemaalla voi helposti huomata, että suurten ikäluokkien aiheuttamat leskeytymiset ja nuorten ikäluokkien vähäinen avioliittoon meno on vääristänyt lukemia. On paljon vanhoja pariskuntia, jota ovat ensimmäisessä avioliitossa.

Vierailija
50/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin yksinäinen vanhana, jos en ole nytkään? Palveluja saa ostettua tarvittaessa. 

Vanhana liikkuminen ja yhteydenpito on huomattavasti hankalampaa kuin nuorena. Vanhemmillanikin oli paljon sosiaalista elämää ennen, mutta asia muuttuu täysin, kun sekä itsellä että ystävillä on sairauksia ja monet lisäksi myös kuolevat. Ystäviä ei välttämättä sitten enää olekaan.

Ja jos olet hiukan tutustunut palveluiden hintoihin, niin huomaat nopeasti, että ne ovat kalliita. Edes rahalla et välttämättä saa yhtä ja samaa luotettavaa hoitajaa, vaan hoitajat ovat usein kielitaidottomia tai sellaisia, ettei tee mieli jättää heitä yksin vanhempien talouteen. Ainakin pk-seudulla pula henkilöstöstä on kova. Juuri sen vuoksi olen omaishoitajana. Ainoastaan yksityinen siivousfirma käy (ei sekään korona-aikana), muuten minä annan tarvittavan avun, joskin vanhempani osaavat kaikki viralliset asiat hoitaa itse eli ovat molemmat täysin iskussa henkisesti. 

Onhan noita seniorikoteja, kuten sohvaperunoissa. Leppoista menoa näkyy olevan. En todellakaan ole huolissani yksinäisyydestä vanhana, että sen takia pitäisi hommata parisuhde nyt. 

Vierailija
51/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon lukemaalla voi helposti huomata, että suurten ikäluokkien aiheuttamat leskeytymiset ja nuorten ikäluokkien vähäinen avioliittoon meno on vääristänyt lukemia. On paljon vanhoja pariskuntia, jota ovat ensimmäisessä avioliitossa.

Juuri niin. Vanhempani ovat olleet avioliitossa melkein 60 vuotta me yli 30 vuotta, samaten kaikki tuttavaperheet joka ainoa pitkälti yli 20 vuotta. Ja leskeksi jääneet jäivät leskeksi pitkästä liitosta.

Vierailija
52/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet miehet haluavat suhteen, mutta ei parisuhdetta.

Vierailija
53/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita seniorikoteja, kuten sohvaperunoissa. Leppoista menoa näkyy olevan. En todellakaan ole huolissani yksinäisyydestä vanhana, että sen takia pitäisi hommata parisuhde nyt. 

Tarkoitus ei ole pelotella, eihän se puoliso ole tae mistään eikä sellaisen hyvän löytyminen vanhempana ole mitenkään helppoa ehkä. Seniorikoteja saisi olla paljon enemmän, sillä joka asiaan ei välttämättä tarvita henkilökuntaa. Joku osaa auttaa pankkipalveluissa, toinen vie huonojalkaista lenkille. Mutta ainakin ne talot, jotka tiedän omalta alueeltani ovat erittäin kalliita. Alue Helsinki. Minulla on onneksi sellaiseen varaa, jos jään leskeksi, mutta tuollaisia taloja pitäisi olla lisää ja siihen tulisi saada valtion tukea. Samantyylistä kuin ensiasunnon ostoon.

Vierailija
54/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ympärilleen katselee, niin 55+ miehet kyllä haluaa suhteen, tosin vain omilla ehdoillaan.

55+ naiset ei sit enää haluakaan, koska on realismia siitä, voiko ne omat ehdot toteutua kuitenkaan.

Miehet eivät enää tuossa iässä ajattele peniksellään, koska testot on laskeneet ja nuoruuden seksikeskeisyys hinnalla millä hyväänsä väistynyt. Nyt löytyy elämästä muitakin hyvä asioita, eikä seksi ole aina mielessä.

Vierailija
55/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yksin monen monta vuotta ja kyllä elämä oisi kivempaa kun olisi joku kenen kanssa olla.

Ei kiva mennä yksin nukkumaan ja yksin tuppisuuna herätä aamukahville.

Sen ymmärtää vasta sitten kun itse kokee sen yksinäisyyden.

Tähän, ehdottomasti. Iloille ei ole jakajaa eikä suruille tukijaa, se on viiltävää. Minua hirvittää se tieto että esimerkiksi vakavan sairauden iskiessä olen täysin yksin, läheistä kanssakulkijaa ei ole. Mulla on ikää jo 54 vuotta ja olen ymmärtänyt että olen liian vanha yhdellekään miehelle. Omanikäiseni miehet saati nuoremmat eivät ole kiinnostuneita ikäisestäni naisista parisuhdemielessä, vaan tahtovat nuoren kumppanin mikä sinänsä on ihan ymmärrettävää.

Vierailija
56/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ympärilleen katselee, niin 55+ miehet kyllä haluaa suhteen, tosin vain omilla ehdoillaan.

55+ naiset ei sit enää haluakaan, koska on realismia siitä, voiko ne omat ehdot toteutua kuitenkaan.

Miehet eivät enää tuossa iässä ajattele peniksellään, koska testot on laskeneet ja nuoruuden seksikeskeisyys hinnalla millä hyväänsä väistynyt. Nyt löytyy elämästä muitakin hyvä asioita, eikä seksi ole aina mielessä.

Oletko mies vai nainen? Minulla ei ole sellaista kokemusta, että miehet ajattelisivat nuorena peniksellään eikä myöskään, ettei seksi olisi vanhemmalla miehelle myös erittäinkin tärkeää. Mutta ei ole kokemusta kuin yhdestä miehestä, joten lienee yksilöllistä.

Vierailija
57/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nimenomaan tuossa iässähän miehet ajattelee peniksellään, kuvittelevat että kun heivaavat kurtistuvan puolisonsa niin saavat siihen penikseensä nuorista naisista ja uudesta suhteesta uutta virtaa, retostelevat ympäriinsä sillä että hankkiutuivat vanhasta vaimosta eroon ja ottivat nuoren tilalle mut unohtavat että vanhenevat itsekin

Vierailija
58/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 50+

Kerrotko vähän enemmän itsestäsi? Täällä olisi nimittäin normaalipainoinen lapseton mies pääkaupunkiseudulta, tohtorin tutkinto, asuntolainaa kyllä vielä on, mutta omaisuutta (siis muuta kuin asunto) enemmän kuin lainan määrä. Harrastan liikuntaa ja klassista musiikkia. Seksistä pidän oikean ihmisen kanssa. Nyt vain omin käsin onneen. 

m49

Vierailija
59/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies vai nainen? Minulla ei ole sellaista kokemusta, että miehet ajattelisivat nuorena peniksellään eikä myöskään, ettei seksi olisi vanhemmalla miehelle myös erittäinkin tärkeää. Mutta ei ole kokemusta kuin yhdestä miehestä, joten lienee yksilöllistä.

Mies olen.

Vierailija
60/110 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nimenomaan tuossa iässähän miehet ajattelee peniksellään, kuvittelevat että kun heivaavat kurtistuvan puolisonsa niin saavat siihen penikseensä nuorista naisista ja uudesta suhteesta uutta virtaa, retostelevat ympäriinsä sillä että hankkiutuivat vanhasta vaimosta eroon ja ottivat nuoren tilalle mut unohtavat että vanhenevat itsekin

Enpä ole tuollasta käytöstä missään nähnyt. Varmaan kuitenkin aika marginaalinen määrä miehistä, jotka noin toimivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi