Onko se niin, etteivät 50+ miehet enää halua suhdetta?
Eivätkä useimmat naisetkaan?
Silloin ehkä ollaan vielä liian nuoria ajattelemaan yksinäistä vanhuutta. Kaverin kanssa se olisi helpompaa, kun olisi apua ja seuraa.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Olen 49v mies. Elän pitkässä mutta pystyyn kuolleessa avioliitossa. Olemme yhdessä lähinnä lapsista ja taloudellisista realiteeteistä johtuen.
En siis ole suoranaisesti kokemusasiantuntija, mutta suurella todennäköisyydellä osaan kuitenkin arvata kuinka itse tulisin toimimaan. Näkemystäni tukee myös eronneiden ystävieni tarjoma esimerkki.Alkuun tulisi harrastettua lyhyitä mutta kiihkeitä irto- & tapailusuhteita. Tämä vauhtijakso kestäisi oletettavasti noin 6 - 12 kk. Jakson aikana kohdalle osuisi sitten "joku niistä oikeista", jonka kanssa alkaisi pidempi seurustelu.
Mahdollinen seurustelusuhde kestäisi noin vuodesta hautaan saakka. Jos homma toimisi, yhteen muutto voisi tulla kysymykseen 3-5 vuoden seurustelun jälkeen.
Jos suhde päättyisii ennen 70 ikävuotta, etsisin oletettavasti uuden ihmisen. Voi olla, että yrittäisin toimia näin toki tämän jälkeenkin, mutta veikkaan että siinä iässä se on sitten jo oletettavasti hankalampaa. ;)
Ikäisillesi miehille ei vaan sitä seuraa ole kovin helposti tsrjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet eivät. Kokemuksesta viisastuneina.
Tällä palstalla on valtava määrä eronneita ja rakkaudessa pettyneitä. Kuitenkin valtaosa naimisissa olevista on tyytyväisiä parisuhteeseensa tutkimusten mukaan, joten on olemassa se toinenkin todellisuus kuin mitä palstalla voisi päätellä. Jos siis on takana huono parisuhde, ei uusi suhde houkuttele, mutta jos jää vaikka leskeksi hyvästä suhteesta, asia voi olla ihan toinen.
Valtaosa on tyytyväisiä avioliittoosa tutkimuksen mukaan jos asiaa kysyttäessä on puoliso läsnä. Kun puoliso ei ole läsnä. Suurin osa myönsi olevansa tyytymätön.
Nehän on nimettöminä yksin täytettäviä kyselyitä.
Varmaan eri tutkimus. Mutta näin oli kun haastateltiin ja teetettiin erillinen kysely yksin.
Ei tutkimuksia noin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarjolla timmi nuori nainen, suhde kiinnostaa varmasti
Näin on. Kulahtaneet viisikymppiset läskit ei kiinnosta.
Suurin osa suomalaisista +50 naisista oli ylipainoisia ja näyttää 10 v ikäänsä vanhemmalta, ikävä kyllä.
Sama kyllä pätee miehiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 49v mies. Elän pitkässä mutta pystyyn kuolleessa avioliitossa. Olemme yhdessä lähinnä lapsista ja taloudellisista realiteeteistä johtuen.
En siis ole suoranaisesti kokemusasiantuntija, mutta suurella todennäköisyydellä osaan kuitenkin arvata kuinka itse tulisin toimimaan. Näkemystäni tukee myös eronneiden ystävieni tarjoma esimerkki.Alkuun tulisi harrastettua lyhyitä mutta kiihkeitä irto- & tapailusuhteita. Tämä vauhtijakso kestäisi oletettavasti noin 6 - 12 kk. Jakson aikana kohdalle osuisi sitten "joku niistä oikeista", jonka kanssa alkaisi pidempi seurustelu.
Mahdollinen seurustelusuhde kestäisi noin vuodesta hautaan saakka. Jos homma toimisi, yhteen muutto voisi tulla kysymykseen 3-5 vuoden seurustelun jälkeen.
Jos suhde päättyisii ennen 70 ikävuotta, etsisin oletettavasti uuden ihmisen. Voi olla, että yrittäisin toimia näin toki tämän jälkeenkin, mutta veikkaan että siinä iässä se on sitten jo oletettavasti hankalampaa. ;)
Ikäisillesi miehille ei vaan sitä seuraa ole kovin helposti tsrjolla.
Tosi moni avioliitossa oleva ei sitä taju. 50+ mies saa (edes) irtoseksiä huonosti, jos ollenkaan. Paitsi maksusta. Ei ole hääviä tämä ei.
M53, sinkku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Kulahtaneet viisikymppiset läskit ei kiinnosta.
Suurin osa suomalaisista +50 naisista oli ylipainoisia ja näyttää 10 v ikäänsä vanhemmalta, ikävä kyllä.
Sama kyllä pätee miehiinkin.
Ja vielä pahemmin. On sitä taikinanaamaa, alkoholin ja verenpaineen punoitusta, fransiskaanimunkkitukkaa, pallomahaa. Eihän se vaimo sitä pitkässä liitossa kertonut, mutta sinkkuna se läimitään päin näköä 😐
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet miehet haluavat suhteen, mutta ei parisuhdetta.
Se on muuten näin.
Jos nyt tulisi ero tai jäisin leskeksi, niin etsisin suhteen nuoremman naisen kanssa. Ja suhteen ehdot sovittaisiin niin, että molemmat saisivat, mitä haluaisivat. T. M50
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse seuraa kotona, ystävät ja sukulaiset riittävät. Varmaan jossain vaiheessa voisi muuttaa johonkin seniorikotiin, niin olisihan siellä seuraa sitten. Ja muutenkin haluan elää nyt keskittyen vain itseeni. Huonolla tuurilla se kumppani sairastuu ja joutuu huolehtimaan hänestä. Ja jos itse sairastun, en ainakaa ole kenellekään taakkana.
Aika erikoista kun viisikymppisenä pitäisi siirtyä seniorikotiin. Minä ainakin haluan elää täysillä vielä pitkään ja löytää naisen jota rakastaa. Miksi jättää elämä elämättä vapaaehtoisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten näin.
Jos nyt tulisi ero tai jäisin leskeksi, niin etsisin suhteen nuoremman naisen kanssa. Ja suhteen ehdot sovittaisiin niin, että molemmat saisivat, mitä haluaisivat. T. M50
Sulla ei vaan olisi mitään neuvotteluetuutta. Saisit vain sitä mihin toinen suostuisi, jos suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette, mitkä syyt ovat takana jos viisikymppinen nainen ei halua parisuhdetta mutta ystävyys käy?
Pettymykset rakkaudessa?
Tai sitten ei ole ko. mieheen rakastunut.
Mitä siitä ystävyydestä sitten saa? Eikö voisi samantien etsiä miehen josta oikeasti pitää?
Oletko kysynyt naiselta tuota samaa? Ystävyydestä saa tietenkin hyvin paljon, ei se tarkoita, ettei oikeasti pitäisi. Vain nainen itse voi vastata kysymyksiisi, joten kysy häneltä. Jos itsellesi ei ystävyys riitä, niin ehkä parempi jättää nainen taakse, ettei sydämesi säry.
Kun on jo miehiä ystävinä, niin tietenkin toivoisi naisen kanssa ystävyyden olevan erilaista tunnepuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten näin.
Samoin. En mitään tyttöstä, mutta toki minä ymmärrän, että kymmenenkin vuotta nuorempi nainen haluaisi reilunkin ”korvauksen” kanssani jaetusta suhteesta, joka ei olisi parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten näin.
Jos nyt tulisi ero tai jäisin leskeksi, niin etsisin suhteen nuoremman naisen kanssa. Ja suhteen ehdot sovittaisiin niin, että molemmat saisivat, mitä haluaisivat. T. M50Samoin. En mitään tyttöstä, mutta toki minä ymmärrän, että kymmenenkin vuotta nuorempi nainen haluaisi reilunkin ”korvauksen” kanssani jaetusta suhteesta, joka ei olisi parisuhde.
Tämä. Ikämies tietää ettei ilmaisia lounaita ole, eikä niiden tavoitteluun tuhlaa aikaansa. Sitä kaivaa kuvetta tai on ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse seuraa kotona, ystävät ja sukulaiset riittävät. Varmaan jossain vaiheessa voisi muuttaa johonkin seniorikotiin, niin olisihan siellä seuraa sitten. Ja muutenkin haluan elää nyt keskittyen vain itseeni. Huonolla tuurilla se kumppani sairastuu ja joutuu huolehtimaan hänestä. Ja jos itse sairastun, en ainakaa ole kenellekään taakkana.
Aika erikoista kun viisikymppisenä pitäisi siirtyä seniorikotiin. Minä ainakin haluan elää täysillä vielä pitkään ja löytää naisen jota rakastaa. Miksi jättää elämä elämättä vapaaehtoisesti?
Vanhoilla päivillä tietysti. +50-vuotiaana ei ole tarvetta etsiä seuraa vanhoja päiviä varten vaan elää just täysillä. Kun vanhana menee seniorikotiin, sieltä löytyy muitakin vanhuksia kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhoilla päivillä tietysti. +50-vuotiaana ei ole tarvetta etsiä seuraa vanhoja päiviä varten vaan elää just täysillä. Kun vanhana menee seniorikotiin, sieltä löytyy muitakin vanhuksia kaveriksi.
Seniorikotiin otetaan 55-vuotiaana. Muutama vuosi aikaa ”elää täysillä”.
Mulla yksi 56-vuotias lähettelee kahvikutsuja senioritalosta ☹️
Tahtoo vain olla, että omassa viiteryhmässä naiset ovat jo rumia ja lihavia. Miehet nyt eivät kehtaa vain sanoa ääneen, ettei ruma ja lihavan naisen kanssa seiso. Asia peitellään erektio-ongelmana. Nuortakaan ei enää saada, joten mieluummin tyydytään elämään yksin. Kun seksirobotit halpenevat, varmaan moni vanhempikin mies löytää näistä kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Jos ap olet max 25-vuotias, pitkähiuksinen ja kiinteäkroppainen, niin olisin valmis panosuhteeseen.
M50
Hahahhaa mikä pelle! Luuletko oikeesti että joku/kukaan 25-vuotias olisi valmis panosuhteeseen kanssasi? Enkä olisi ihan varman itsesi ikäisistäkään...
Vierailija kirjoitti:
Tahtoo vain olla, että omassa viiteryhmässä naiset ovat jo rumia ja lihavia. Miehet nyt eivät kehtaa vain sanoa ääneen, ettei ruma ja lihavan naisen kanssa seiso. Asia peitellään erektio-ongelmana. Nuortakaan ei enää saada, joten mieluummin tyydytään elämään yksin. Kun seksirobotit halpenevat, varmaan moni vanhempikin mies löytää näistä kumppanin.
Ei muutama ylikilo haittaa jos kymmenenkin vuotta nuoremman saa. Kyllä minä ainakin ihan mieluusti maksan laadukkaasta seurasta. Tuollainen nukke kertoo miehen kuin miehen totaalisesta ihmisyyden epäonnistumisesta, sille tielle en lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yksin monen monta vuotta ja kyllä elämä oisi kivempaa kun olisi joku kenen kanssa olla.
Ei kiva mennä yksin nukkumaan ja yksin tuppisuuna herätä aamukahville.
Sen ymmärtää vasta sitten kun itse kokee sen yksinäisyyden.
Tuppisuuna aamukahvilla ja muutenkin on aika tavanomaista pitkässä parisuhteessa, tai ainoa hetki, joplloin ei olla tuppisuuna on kun riidellään niin rumasti, että sivustakuuntelijaa nolottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää seniorikodissa elämästä täysillä. Pääseehän sieltä ulos ja on naapureilla seurattavaa, kun aamuyöstä riekkuu kotiin milloin mikäkin mirri tai gigolo kainalossa.
Varmaan eri tutkimus. Mutta näin oli kun haastateltiin ja teetettiin erillinen kysely yksin.