Tytär 22v, ei ole seurustellut
Vähän jo mietityttää, missä vika? Ei ole ollut poika- tai sen puoleen tyttöystäviäkään koko ikänä. Kaverinsa seurustelleet jo vuosia. toki olen onnellinen että tyttö on välttynyt teinien "draamalta" tai vahinkoraskauksilta, mutta nyt alkaa huolettaa. Tytär on ihan perus nätti ja älykäskin. Miksei hän halua parisuhdetta, voiko tämä olla joku häiriö.?
onko täällä muita joiden lapset ovat"pariutuneet" vasta myöhemmällä iällä esimmäistä kertaa?
Kommentit (45)
No aika monet ihmiset kyllä haluavat sen parisuhteen, mutta jos sopovaa kumppania ei vain löydy. Kuinka vaikeaa se on ymmärtää? Aina saa olle selittelemässä ja vastaamassa samoihin kysymyksiin, että kuinkas sitä ollaan vieläkin sinkkuna. Sopivan ja mieluisan kumppanin löytäminen ei tapahdu sormia napsauttamalla! Ja vaikka mieleinen poika löytyisi, niin se poika ei välttämättä sitten tunne samoin. Tule pois sieltä tynnyristä, enää ei eletä niinkuin omassa nuoruudessasi, jolloin ensimmäinen silmää vinkannut mies vei vihille.
"Äh, tähän on aina ikävä vastata näin sillä eihän kysyjä voi tietää, mutta äitini on kuollut. Isä ei ole kysellyt eikä ihmetellyt, ja hyvä niin. Sieltä tulisi kuitenkin kommentti siitä että minussa on varmaan jotain vikaa kun en miehille "kelpaa". :D "
Voi ei, olen pahoillani:( no hyvä ettei isäsi ole kuitenkaan painostanut... en minäkään ole tytärtäni, kunahn itsekseni mietin...
"Ootko varma, että se vaan ei kerro sulle? Aloin itse seurustelemaan exän kanssa parikymppisenä. Kerroin vasta kuukausien kuluttua seurustelun aloituksesta. Erosta kerroin kyllä heti. Luulevat vissiin edelleen, että vietän tälläkin hetkellä tylsää sinkkuelämää yksiössäni. Mulla on kuitenkin ollut jo pidempää kuvioissa mies, en vaan ole kokenut tarpeelliseksi kuuluttaa säätöäni heille. Miksi pitäisi edes, kun en tosiaankaan olisi vielä valmis esittelemään ukkoehdokasta vanhemmilleni."
Kyllä olen aika varma. Vaikka emme ole niin läheisiä, kuin jotkut äidit ja tyttäret, niin on kuitenkin sellainen, että kertoisi tämäntyyppiset asiat. Eikä tämä nyt ole naiivia äidin kuvitelmaa, tyttö osaa olla hyvin vaitonainen omista asioistaan, mutta kertoisi kyllä jso olisi kerrottavaa. Tai ainakaan ei puhuisi varmaankaan siitä miten nauttii yksinolosta ja kuvaa inhoten tilannetta jossa joutuisi olemaan "jossain parisuhteessa tai tekemisissä muiden kanssa". Viihtyy siis hyvin yksin... eihän sitä kukaan kotoa tule hakemaan... :/
22 jatkaa: Mielummin olen kyllä itsenäinen nainen, joka tulee tarvittaessa mainiosti toimeen myös ilman miehiä. En voi ymmärtää, miksi koko ajan pitäisi olla seurustelemassa. Jotain läheisriippuvuutta, jos on koko ajan oltava suhteessa eikä selviä mitenkään sinkkuna? Olisit ap ylpeä, että tyttäresi ei ole mikään sarjaseurustelija.
Itse aloin seurustella vasta 20-vuotiaana. Olin hiljainen, ujo enkä käynyt bileissä, siinä syy :) Nyt ollaan oltu mussukan kanssa viitisen vuotta yhdessä, eikä myöskään ole bilettäjätyyppiä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 18:05"]
Toivottavasti ei koskaan alakaan seurustelemaan sillä se on niiiiiiiiiiiiiiin uskomattoman keskinkertaista aktiviteettia :/
[/quote]
Mutta luulisi että kulkisi silti muiden mukana ja edes kokeilisi...
ap
[/quote]
Kaikkia nyt ei vaan kiinnosta lapselliset teinisuhteet. Harvoin ne kestävät loppuelämää kuitenkaan. Jos nyt ei se oikea satu osumaan kohdalle, niin parempi kypsyä itsekseen aikuiseksi ja yrittää parisuhdetta vasta sitten, kun tietää kuka on ja mitä tahtoo. Sopivan kumppanin kanssa se sujuu luonnostaan, ei sitä harjoitella tarvitse. Minäkin olen aika syrjään vetäytyvä, eikä minun luonteelleni sovi väliaikaissuhteet yhtään. Ei koskaan kiinnostanut seurustella vain ajanviettomielessä. Pari kertaa yritin ja ahdistuin heti, koska en nähnyt yhteistä tulevaisuutta ja toinen osapuoli oli niin toiveikas. En pystynyt "huijaamaan" ketään, saati sitten itseäni. Päädyin parisuhteeseen vasta 25-vuotiaana, eikä yhtään harmita, ettei ole exiä mielessä kummittelemassa. Harvat kavereista ovat missään tekemisissä tai väleissä exiensä kanssa, joten ne suhteet olivat tavallaan hukkaan heitettyä aikaa, jonka haluaa vain unohtaa.
Sinkkuelämää-sukupolvelle seurustelu ei ole mikään elämän päätavoite tai kohokohta. Ravintoloita, latteja, vaatteita ja villiä sitoumuksetonta seksiä. Niistä on 22-vuotiaan naisen elämä tehty nykyään. Kolmeakymppiä lähestyessä sitten mietitään vakavaa suhdetta. Älä siis huoli, kaikki on kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 19:55"]
Sinkkuelämää-sukupolvelle seurustelu ei ole mikään elämän päätavoite tai kohokohta. Ravintoloita, latteja, vaatteita ja villiä sitoumuksetonta seksiä. Niistä on 22-vuotiaan naisen elämä tehty nykyään. Kolmeakymppiä lähestyessä sitten mietitään vakavaa suhdetta. Älä siis huoli, kaikki on kunnossa.
[/quote]
Kiitos rohkaisevasta viestistä! Niin se varmaan on nykypäivänä. Mutta tuntuu silti oudolta, että ei noita seksisuhteitakaan ole. Mutta ajan kanssa, varmaan. Ja jos ei, niin ei kai sitten. En tiedä kokeeko tyttö paineita itse, ainakaan ei sitä näytä. Äitini on kova kyselemään, joko olisi kumppani löytynyt.
Se on vain uutta, kun itseäkin alkoi pojat kiinnostaa jo ylä-asteen alkupuolella ja tytär viihtyy edelleen yksin.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 19:55"]
[/quote]
Kiitos rohkaisevasta viestistä! Niin se varmaan on nykypäivänä. Mutta tuntuu silti oudolta, että ei noita seksisuhteitakaan ole. Mutta ajan kanssa, varmaan. Ja jos ei, niin ei kai sitten. En tiedä kokeeko tyttö paineita itse, ainakaan ei sitä näytä. Äitini on kova kyselemään, joko olisi kumppani löytynyt.
Se on vain uutta, kun itseäkin alkoi pojat kiinnostaa jo ylä-asteen alkupuolella ja tytär viihtyy edelleen yksin.
[/quote]
Mitä todenäköisimmin pojat kiinnostaa tytärtäsi ihan kuin sinua aikoinaan, joten eiköhän niitä seksikokeiluitakin ole, vaikka ei niistä tietenkään äidille kerrota. Seurustelun aika tulee varmasti myöhemmin. Nyt hän elää vähän erilaista elämäntapaa, jossa yhden yön jutut ja lyhyet seksisuhteet tyydyttävät seksuaaliset tarpeet.
Onko tullut mieleen, että ehkä tyttäresi ei syystä tai toisesta löydä ketään, ja on itsekin asiasta katkera ja kateellinen? kiva siinä sitten vielä kuunnella äidin ja sukulaisten päivittelyjä, kun itsetunto jo muutenkin pohjissa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:11"]
Onko tullut mieleen, että ehkä tyttäresi ei syystä tai toisesta löydä ketään
[/quote]
Tuota, mikä ihme voisi olla sellainen syy, ettei 22-vuotias nainen löydä ketään? Se, että tytär onkin oikeasti mies?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:14"]
[/quote]
Tuota, mikä ihme voisi olla sellainen syy, ettei 22-vuotias nainen löydä ketään? Se, että tytär onkin oikeasti mies?
[/quote]
Ei siihen muuta tarvita kuin ujous ja vähäinen sosiaalinen elämä. Ei kukaan tule nuortakaan naista kotiovelta hakemaan, usko tai älä.
[/quote]
[/quote]
Tietenkin 22-vuotias jonkun "löytää", jos haluaa. Kuitenkin onko fiksua ottaa ensimmäinen epätoivoinen vastaantulija, joka on vastenmielinen ja olla suhteessa, jossa ainakaan toinen ei rakasta?
[/quote]
[/quote]
itse olen 26-vuotias ja mulla on ongelmia itsetunnon kanssa. Varsinkin uusiin ihmisiin, erityisesti miehiin, on vaikea tutustua ja koska olen niin ujo, en ole seurustellut. Ja voi pojat, haluaisin kyllä. Ketuttaa niin vietävästi kun kaikilla kavereilla on ne omat kullat, osa on tehnyt lapsiakin ja ottaneet talolainat ja laittaneet elämänsä uuteen uskoon rakkaansa kanssa. Tuskin ystävät sitä tarkoituksella tekevät, mutta aina kun he puhuvat yhteisistä hetkistä rakkaansa kanssa, tuntuu kuin he haluaisivat potkia mua päähän koska olen sinkku.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 20:23"]
[/quote]
[/quote]
itse olen 26-vuotias ja mulla on ongelmia itsetunnon kanssa. Varsinkin uusiin ihmisiin, erityisesti miehiin, on vaikea tutustua ja koska olen niin ujo, en ole seurustellut. Ja voi pojat, haluaisin kyllä. Ketuttaa niin vietävästi kun kaikilla kavereilla on ne omat kullat, osa on tehnyt lapsiakin ja ottaneet talolainat ja laittaneet elämänsä uuteen uskoon rakkaansa kanssa. Tuskin ystävät sitä tarkoituksella tekevät, mutta aina kun he puhuvat yhteisistä hetkistä rakkaansa kanssa, tuntuu kuin he haluaisivat potkia mua päähän koska olen sinkku.
[/quote]
No jumalauta, sinun tarvitsee mennä lähimpään kapakkiin ja valita sieltä sopivan oloinen mies. Vituttaa se, että miesten pitää pystyä olemaan menestyviä ja sosiaalisia, tai muuten haukutaan lassukaksi ja sanotaan, että oma vika kun ei naista löydy. Miten naisilta voi olla liikaa vaadittu se, että menee vain tarjolle?
You say our love
Is like dynamite
Open your eyes
'Cause it's like fire and ice
Well you're killing me
Your love's a guillotine
Why don't you just set me free
Too young to fall in love
I'm too young
I'm too young
Sua siis huolettaa kun tytär ei ole äitinsä kaltainen jakorasia??
NHL-tähtiä ja Hollywood-näyttelijöitä on rajallinen määrä, ja muut ei nykynaisille kelpaa, joten sitten ollaan sinkkuja, eli suomeksi sanottuna vanhojapiikoja.
Päälle 20v tyttönä tiedän että jotkut sukulaiset ajattelee että mua ei pojat kiinnosta. Kiinnostaa kyllä mutta aina menee väärin. Kiinnostun varatuista ja varatut kiinnostuu musta mutta noihin en ole ryhtynyt. Huvikseen en viitsi taas muuten toivottomiin viritelmien parissa roikkua koska viihdyn yksin paremmin kun jossain kyhätyssä draamassa enkä ole kokenut tarvetta vaikka kaikki muutkin. Ujokin olen ja pitänyt myös opetella eka pitämään vaan itsestäni. Vaikea sitten sanoa että onko äidin huoli pitkällä tähtäimellä aiheellinen vai aiheeton.
Jos ei ole löytänyt itseään kiinnostavaa ja arvoistaan kumppania? Köyhää on, jos ei ilman kumppania muka voi olla kokonainen ja tuntea elävänsä täysillä ja kuten itse haluaa. Mieluummin etsii kunnollisen kuin tyytyy johonkin keskinkertaiseen.
Mua on aina ärsyttänyt joidenkin vanhempien tapa kauhistella ja ihmetellä, ettei heidän lapsellaan ole seurustelukumppania. Vittuako se kenellekään kuuluu onko sellaista vai ei. Onneksi oma äitini ei ole kysellyt mistään poikaystävistä koskaan ja kun sitten ekan kerran sellaisen kotiin vein, osasi käyttäytyä normaalisti.
Ootko varma, että se vaan ei kerro sulle? Aloin itse seurustelemaan exän kanssa parikymppisenä. Kerroin vasta kuukausien kuluttua seurustelun aloituksesta. Erosta kerroin kyllä heti. Luulevat vissiin edelleen, että vietän tälläkin hetkellä tylsää sinkkuelämää yksiössäni. Mulla on kuitenkin ollut jo pidempää kuvioissa mies, en vaan ole kokenut tarpeelliseksi kuuluttaa säätöäni heille. Miksi pitäisi edes, kun en tosiaankaan olisi vielä valmis esittelemään ukkoehdokasta vanhemmilleni.