Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei elämänkoululaiset!

Vierailija
20.04.2014 |

mikä on elämänkoulu ja mitä siellä opiskellaan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä opetellaan sitä mistä akateemisilla ei ole hajuakaan.

Vierailija
2/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetellaan hankkiutumaan teininä yh-äidiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on just tätä,elämä lähtenyt jo lapsuudessa huonoille raiteille,saatettu olla ihan heitteillä ja vaikeudet vaan kasaantuu. Tämän vuoksi ei olla voitu koskaan hakea esim. opiskelemaan vaan ne vaikeudet jatkuu siinä elämässä aikuisenakin,koska nähdään itsensä vain siinä roolissa "ei musta koskaa mitää tule" saattaa hokea jo vanhemmatkin. Siinä sitten nelikymppisenä,"elämää nähneenä" ja kaiken kokeneena voi sitten kirjoittaa sinne facebookkiin työn kohdalle että "Elämän kova koulu"

Vierailija
4/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni kävi nuorena elämänkoulun ja kovasti ajautui huumeiden kanssa tekemisiin. Olisikohan sitten pääoppiaineena ainakin päiteiden käyttämistä?

Vierailija
5/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai kun ei motivaatio/arvosanat/peppulihakset yltäneet peruskoulua pidemmälle, niin se on sitten se "kova koulu". Se, että olisi opiskellut pidemmälle olisi toki tehnyt elämästä lapsellisen helppoa! Daa!

Vierailija
6/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nämä kovia kokeneet elämänkoululaiset katsovat halveksien kouluttautuneita ihmisiä, jotka eivät tiedä, mitä on se "OIKEA ELÄMÄ". Näillä elämänkoululaisilla vaan ei käy mielessäkään, että moni kouluttautunut on alunperin maanpäällisestä helvetistä ja päässeet elämässä pitkälle tai edes normaaliin työssäkäyvän veronmaksajan rooliin omalla päättäväisyydellään ja jumalattomalla työnteolla ja ehkä pänttäämisellä.

Terv. Entinen elämänkoululainen, joka alkoi käymään muitakin kouluja

Vierailija
7/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutetut tyypit ovat opetettuja.

Vierailija
8/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkoululaiset on niitä tyyppejä, jotka avoimesti naureskelevat yhtään mitään kouluja käyneille ja kuvittelevat tietävänsä kaiken elämästä. Ne eivät vaan koskaan tule ajatelleeksi, että jonkunhan heidänkin kokopäiväinen naureskelunsa ja halveksuntansa on maksettava. No, sitä varten on koulunsa käyneet ja töitä tekevät ihmiset.

Elämänkoululaiset tietävät miten Arska kuoli, kun veti venäläistä pirtua liian nopeasti. He tuntevat myös Elukan, joka veti yliannostuksen asematunnelissa. He ovat nähneet harva se viikonloppu, kun joku kännikalakaveri saa turpiinsa velkojen takia jahe näkevät myös nälkää 27 päivää kuukaudessa, tiedättehät: Fattan ja kelan rahat riittää just kolmen päivä ruokaan ja viinavelkojen maksamiseen. Ruokkoja niillä ei sentään maksa, liian kallista! Vuokraan? Mihin vuokraan?! Fatta hoitaa nuo, emmä tiä!

On siinä nähty elämää!! Voi pojat!

Vierailija
9/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 17:18"]

No se on just tätä,elämä lähtenyt jo lapsuudessa huonoille raiteille,saatettu olla ihan heitteillä ja vaikeudet vaan kasaantuu. Tämän vuoksi ei olla voitu koskaan hakea esim. opiskelemaan vaan ne vaikeudet jatkuu siinä elämässä aikuisenakin,koska nähdään itsensä vain siinä roolissa "ei musta koskaa mitää tule" saattaa hokea jo vanhemmatkin. Siinä sitten nelikymppisenä,"elämää nähneenä" ja kaiken kokeneena voi sitten kirjoittaa sinne facebookkiin työn kohdalle että "Elämän kova koulu"

[/quote]

Onko se sitten sen lapsena lytätyn syy? Minä olen just tällainen, arvosanat kyllä aina kiitettäviä mutta.. Koulut, duunit, ihmissuhteet pilasin ja keskeytin aina kun meni hyvin. Se oli joku juttu alitajunnassa, ymmärsin sen vasta lähes nelikymppisenä että minulla on joku trauma jonka vuoksi en anna itseni onnistua missään. Menestyin hyvin monella saralla kunnes alkoi menemään liian hyvin ja jotenkin torppasin koko homman. Nyt aloitin koulutuksen josta päätin että läpi menen vaikka mikä olisi, en vaan luovuta. Kova kunnianhimo minulla kyllä aina on ollut muttei uskoa onnistumiseen syvällä sisimmässäni kuitenkaan eikä ihmisiä jotka olisivat uskoneet minuun. Nyt on sellainen ihminen joka uskoo ja tukee, enkä anna itsenikään enää luovuttaa.

Vierailija
10/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen elämä alkaa kauppiksen kursseilta. Sitä ennen on vain tyhjää. Isona muutetaan asumaan Espooseen ja sijoitetaan rahaa osakkeisiin :/

Vierailija
11/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit sen väärin.

Se on elämäm koululainen .

....... :|

Kiinnostaa kyllä itseänikin!

Vierailija
12/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle tuo nyt vaan on yksi klikkaus kohdassa, missä kysytään koulutusta. Usealle koulutamattomalle tuo tuskin on noin syvällisen pohdiskelun tulos kuin kuvittelette..

Vierailija
13/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku? :-D

t. elämäm_koululaisista kiinnostunut

Vierailija
14/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mainosta missään käyneeni myös sitä elämänkoulua. Mutta muiden koulujen ohessa olen sitäkin käynyt. Ei ole huumeita, ei teiniraskauksia, ei rikoksia. Mutta kyllä siinä koulussa on saanut välillä olla kovillakin. Olen pettynyt itseeni, miehiin, rakkauteen jne. Sama koulu on tuonut minulle rakkauden, onnen ja tasapainoisen elämän. Kovimman kokeen tämä elämänkoulu toi kun saattelin oman lapseni hautaan, mutta siitäkin olen selvinnyt hyvin arvosanoin.

Suosittelen kaikkien käymään myös sitä koulua läpi elämän. Se on koulu joka opettaa itsestäsi parhaiten.

Vierailija
15/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäm kouliulaasaset kunnos tautuvat maam puollustuksessa ja

Vierailija
16/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 18:13"]Monelle tuo nyt vaan on yksi klikkaus kohdassa, missä kysytään koulutusta. Usealle koulutamattomalle tuo tuskin on noin syvällisen pohdiskelun tulos kuin kuvittelette..[/quote]

Ymmärtävätkö he millaisen kuvan antavat itsestään?

Vierailija
17/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 18:20"]

Minä en mainosta missään käyneeni myös sitä elämänkoulua. Mutta muiden koulujen ohessa olen sitäkin käynyt. Ei ole huumeita, ei teiniraskauksia, ei rikoksia. Mutta kyllä siinä koulussa on saanut välillä olla kovillakin. Olen pettynyt itseeni, miehiin, rakkauteen jne. Sama koulu on tuonut minulle rakkauden, onnen ja tasapainoisen elämän. Kovimman kokeen tämä elämänkoulu toi kun saattelin oman lapseni hautaan, mutta siitäkin olen selvinnyt hyvin arvosanoin.

Suosittelen kaikkien käymään myös sitä koulua läpi elämän. Se on koulu joka opettaa itsestäsi parhaiten.

[/quote]

Öö... Luuletko ettei muille ole koskaan tapahtunut mitään?

Vierailija
18/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 18:20"]

[/quote]

Öö... Luuletko ettei muille ole koskaan tapahtunut mitään?

[/quote]

Ööö, kirjoitinko jossain niin?? Miksi tuosta älähdit?

Tuo oli VAIN minun kokemus elämänkoulusta ja siitä mitä minä sen uskon olevan. :D

Vierailija
19/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua.. Sukuni on täynnä duunareita, ja meitä akateemisia tunnutaan "halveksivan". Serkku kävi kuitenkin lukion, ei saanut kirjoituksia läpi. Juhlat pidettiin joka tapauksessa, ja siellä toitotettiin että "no eihän semmoset joilla on hyviä arvosanoja ole elämässään saaneet koskaan mitään aikaan" "semmoset jokka on nokka kiinni kirjassa ei ehi ees elämään, hikipingot.." -.-

Yleinen ennakkoluulo tuntuu siis olevan että ihminen ei "ehdi" elää, jos priorisoi ja käyttää aikansa mm. opiskeluun. No jos verrataan vaikkapa minua ja siskoani.. Sisko ryyppää viikonloput, sossun luukulla istuksii päivät pitkät eikä oikein pääse elämässä mihinkään. Ei muista viikonlopuista mitään, on olevinaan tosi kova. Ja minä avarran maailmankuvaani mm. matkustelemalla, harrastamalla, olemalla ihmisten kanssa. Hän siis saa unohdetuista viikonlopuistaan enemmän kokemusta kuin minä voin ikinä saada muista kulttuureista, syvällisistä keskusteluista ja hallitusta alkoholinkäytöstä?

Vierailija
20/24 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koulutuksena "elämäm koulu". Koen, että elämässä kokemani asiat ovat opettaneet minut suhtautumaan maailmaan omalla tavallani. Jos en olisi kokenut kovia, mm. hirveää kiusausta kotona, kouluissa ja työpaikoilla, olisin täysin erilainen ihminen. En kuitenkaan kadu mitään ja koen, että minun on tarkoituskin olla juuri tällainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän