Miten selvitä masennuksesta ja ahdistuksesta?
Masennus/ahdistus taustaa minulla on ollut jo 5 vuotta. Eri lääkkeitä kokeiltu, mutta apua ei tunnu löytyvän. Tiedän että hyötyisin varmaankin terapiasta, mutta en jaksa alkaa käymään sellaista rumbaa läpi. :( Pelkään että puoliso vielä hylkää minut, kun en koskaan jaksa lähteä hänen kanssaan viettämään sosiaalista iltaa mihinkään. Mielessä jo vilahti itsemurha ajatuskin. Kavereita minulla ei ole, joten vapaa-aika on vain töitä ja kotona puolison kanssa möllöttämistä (puhelin tai televisio). Onko kellään mitään hyviä vinkkejä tai vastaavaa elämäntilannetta?
Kommentit (3)
Itse päätin "parantua" en tiedä oliko taustalla oikeaa masennusta mutta koen että nousin koska itse niin päätin. Vaikka olin tilanteessa missä olisi vaan ollut helpompi luovuttaa ja kuolla, halusin kuitenkin elää. Mutten kuitenkaan halunnut elää masentuneena. Niinpä minun piti muuttua. Masentuneena ihan perusarki voi olla sekaisin. Itse palasin perusteisiin. Syö, nuku ja ulkoile! Ulkoilue vaikka ei sillä hetkellä tekisi mieli, mieli kuitenkin piristyy. Pikkuhiljaa pääsin ylös pahimmasta kuopasta. Itse kävin myös terapiassa. Puhuminen oli minulle myös tärkeää.
Opiskele meditaatiota.