Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt meni hermot köyhät ei saa jankkaamiseen

05.12.2020 |

Yhdelläkään köyhän perheen lapselle ei ole kenellekään velvoitetta ostaa iPhone, savukalaa, mopoautoa, Helly Hanssenit, Kånkenia Hackchell reppua tai mitään muutakaan.
Kyllä on ikävää että köyhien perheiden lapset joutuu tyytymään johonkin.
Ei tässä ole itselläkään varaa ostaa monensadan euron hupparia vaikka mieli tekisi. Edelliset hupparit rispaantuu hihansuista. Pitkähihaiselle olisi kanssa tarve mutta yritän tulla toimeen vanhoilla ja kulahtaneilla.
Ei joulu voi eikä saa olla synonyymi taikaseinälle josta joka kotiin pumpsahtaa uusin pleikkari, kallein lautapeli, ja kasa merkkivaatteita.
Mulla menee hermo tuohon jatkuvaan kerjäämiseen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empatia on älykkäiden ja hyvien ihmisten piirre. Sitä ei voi opettaa mulkerolle, ainoastaan sen voi opettaa, että itsekkäät aivopierut kannattaa pitää sisällään ja jättää saastuttamatta ympäristöään niillä.

En ole ikinä nähnyt kenenkään vaativat ylikalliita merkkitavaroita joululahjaksi. Sen sijaan olen nähnyt perheitä, joissa lapselle on varaa ostaa hädintuskin suihkusaippua ja froteesukat joululahjaksi - ja lapsi on niistäkin kiitollinen.

Mielelläni hyvätuloisena ihmisenä lahjoitan Hyvä joulumieli-keräykseen ja joulupata-keräykseen. Ja kyllä, olen siinä suhteessa ap:ta fiksumpi ja parempi.

Et ole fiksumpi etkä lainkaan parempi.

Nostat omaa häntääsi ja olet hyvesignaloija. Toisia alentamalla et ylemmäs pääse.

Minä en puhu noista kenellekään irl. Sinulle sanon, että olen tässä suhteessa sinua fiksumpi ja parempi, eikä minua nolota sanoa sitä. Sinä olet itsekäs, minä en, ja näin se nyt vaan on. Oma on päätöksesi kadehtia köyhiä, omalla päätökselläsi voit myös pyrkiä huomioimaan muita ja päästä tuosta oman navan tuijottelusta eroonkin.

Vierailija
22/26 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä toivon kaikille lapsille hyvää joulua ja onnellisuutta. Mutta aineelliset lahjat eivät sitä anna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi yllätti autoilijat.

Joulu yllätti huonotuloiset.

Joka sta nan vuosi sama vink uminen kun ei ole varaa kinkkuun, eikä lapsille lahjoja.

Suomessa jokaiselle ihmiselle taataan se 500 euroa kuukaudessa elämiseen.

Minne vt tuun te niitä rahojanne haaskaatte, että täytyy käydä leipäjonoissa tai kerjätä joululahjoja lapsille?

Ja tätä kysyn ihan tosissani, että kuinka on mahdollista etteivät rahat riitä.

Täytyykö asua siellä koronahelvetessä jos vuokriin menee sossumassit?

Antakaa mulle yksikin järkeenmenevä esimerkki kuinka ihmiset eivät saa 500 eurolla kuukaudessa ruokaa itselleen?

Mulla menee safkaan 100-150 euroa kuukaudessa. Syön kuin sik a ja epäterveellistä sapuskaa, mutta ei työkyvyttömyyseläkkeellä olekaan varaa ostella hanhenmaksapalleroita ja tryffelikanaa.

Ihan ok. mulle, mutta miksi se ei riitä kaikille.

Jos on köyhä niin on köyhä ja sapuskaa on ostettava sen mukaisesti.

Ihme vinkuviinereitä.

Vierailija
24/26 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ajatellut, että tällä palstalla kirjoittava "kyynelsilmin lapset suree kirjolohta" jne. on provoilija. Oli tai ei, hallaa tekee kaikille köyhille. Vastenmielisyys on ainoa tunteeni tuossa kohtaa.

Se on oikeasti kokoomuslainen porvari, joka vihaa köyhiä. Kukaan ei ole niin pökiö kuin se lohi-ruikuttaja.

Minut on kuule kymmeniä kertoja julistettu vihervassariksi Trump-ketjuissa.

Että sillee.... tytyyhän sen nyt totta olla? Eikö vaan?

Vierailija
25/26 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ois rahaa niin lahjoittasin ikimetsien suojeluun täällä kotimaassa. Tuo hommahan toimii täällä Suomessa niin, että keräävät lahjoitusrahoja ja niillä ostetaan suojeltavaksi metsää.  Siinä on eläimille koti ja säilytetään samalla arvokasta luontoa. Netistä löytyy lisätietoja.

Vierailija
26/26 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä kanssa yhtään tätä jatkuvaa porua. Itse elin lapsuuden 90-luvun lamassa. Syötiin joka päivä kaurapuuroa ja vanhemmat maksoivat lainoja pois. Ei ollut rahaa mihinkään. Vaatteet aina sisarusten vanhoja. Koulussa käsipyyhkeet leikattiin kahtia. Kirjat kierrätettiin 10 kertaan. Silti oli mukava lapsuus. Nuoruudessa kitkuteltiin 250 euron opintotuella 5 vuotta. Kesät painettiin kesätöissä. Hoitovapaalla tulot saman 250 e, mutta onneksi mies kävi silloin töissä. Tämän päivän ongelma on se oletus, että kaikkien kuuluu saada sama. Eli jos naapurin poika saa uuden kännykän, niin se kuuluu meidänkin pojan saada. Entä jos se naapuri ajaa vaikka vanhalla autolla, ei ostele mitään ylimääräistä, ei ole kesämökkiä, venettä jne. ja on säästänyt puoli vuotta uutta puhelinta lapselleen. Elämä on valintoja. Jätä tupakat ostamatta ja niin saat lohen itsenäisyyspäiväksi. Jätä pikkujoulut väliin, niin saat joululahjoja lapsillesi.