Nyt meni hermot köyhät ei saa jankkaamiseen
Yhdelläkään köyhän perheen lapselle ei ole kenellekään velvoitetta ostaa iPhone, savukalaa, mopoautoa, Helly Hanssenit, Kånkenia Hackchell reppua tai mitään muutakaan.
Kyllä on ikävää että köyhien perheiden lapset joutuu tyytymään johonkin.
Ei tässä ole itselläkään varaa ostaa monensadan euron hupparia vaikka mieli tekisi. Edelliset hupparit rispaantuu hihansuista. Pitkähihaiselle olisi kanssa tarve mutta yritän tulla toimeen vanhoilla ja kulahtaneilla.
Ei joulu voi eikä saa olla synonyymi taikaseinälle josta joka kotiin pumpsahtaa uusin pleikkari, kallein lautapeli, ja kasa merkkivaatteita.
Mulla menee hermo tuohon jatkuvaan kerjäämiseen.
Kommentit (26)
Osta liiteristä huppari halavalla
Sincc
Ajattelin paskantaa laatikkoon, paketoida sen nätisti ja lähettää jollekin iphonea haluavalle teinille.
Oho, onko Silppu saanut uuden persoonan?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan nyt oikeasti mene ostamaan jollekin tuntemattomalle lapselle mopoautoa tai iphonea? Kuka noihin edes osallistuu?
Toivottavasti ei kukaan. Katsoin tänään Hope:n puuta ja siellä toivottiin xboxia.
Aloittajalla on jotain kummallista katkeruutta köyhiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Oho, onko Silppu saanut uuden persoonan?
Joo
Mä olen aina ajatellut, että tällä palstalla kirjoittava "kyynelsilmin lapset suree kirjolohta" jne. on provoilija. Oli tai ei, hallaa tekee kaikille köyhille. Vastenmielisyys on ainoa tunteeni tuossa kohtaa.
Samoin tympii miniakin. Olen pienituloinen, lahjoitan eläimille.
Jos joku haluaa ostaa niin ei luulisi sinua haittaavan. Harvassa ne ostajat on, mutta jos jotain lykästää rikkaan sponsorin muodossa niin se on hänen ilonsa.
Vierailija kirjoitti:
Samoin tympii miniakin. Olen pienituloinen, lahjoitan eläimille.
...minuakin... (miniä on mukava).
Empatia on älykkäiden ja hyvien ihmisten piirre. Sitä ei voi opettaa mulkerolle, ainoastaan sen voi opettaa, että itsekkäät aivopierut kannattaa pitää sisällään ja jättää saastuttamatta ympäristöään niillä.
En ole ikinä nähnyt kenenkään vaativat ylikalliita merkkitavaroita joululahjaksi. Sen sijaan olen nähnyt perheitä, joissa lapselle on varaa ostaa hädintuskin suihkusaippua ja froteesukat joululahjaksi - ja lapsi on niistäkin kiitollinen.
Mielelläni hyvätuloisena ihmisenä lahjoitan Hyvä joulumieli-keräykseen ja joulupata-keräykseen. Ja kyllä, olen siinä suhteessa ap:ta fiksumpi ja parempi.
Minäkin lahjoitan eläimille, hoitakoon jokainen perheensä.
Jos saamastaan lahjasta ei tykkää niin ei tarvitse pyytää lahjoja ollenkaan. Youtubessa on yllättävän paljon videoita joissa lapsi saa banaanin lahjaksi. Minäkin tykkäisin enemmän banaanilahjasta kuin jostain typerästä iphonesta! Saako iphonen vaihtaa banaaniin?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ajatellut, että tällä palstalla kirjoittava "kyynelsilmin lapset suree kirjolohta" jne. on provoilija. Oli tai ei, hallaa tekee kaikille köyhille. Vastenmielisyys on ainoa tunteeni tuossa kohtaa.
Se on oikeasti kokoomuslainen porvari, joka vihaa köyhiä. Kukaan ei ole niin pökiö kuin se lohi-ruikuttaja.
Laittakaa vaan tulemaan niitä lasten lahjoja joulupuukeräyksen sun muun kautta. Myyn tori.fi kautta ja ostan rahoilla sidukkaa, uudet rakennekynnet, hiustenpidennykset tai jotain muuta yhtä tarpeellista.
Vierailija kirjoitti:
Empatia on älykkäiden ja hyvien ihmisten piirre. Sitä ei voi opettaa mulkerolle, ainoastaan sen voi opettaa, että itsekkäät aivopierut kannattaa pitää sisällään ja jättää saastuttamatta ympäristöään niillä.
En ole ikinä nähnyt kenenkään vaativat ylikalliita merkkitavaroita joululahjaksi. Sen sijaan olen nähnyt perheitä, joissa lapselle on varaa ostaa hädintuskin suihkusaippua ja froteesukat joululahjaksi - ja lapsi on niistäkin kiitollinen.
Mielelläni hyvätuloisena ihmisenä lahjoitan Hyvä joulumieli-keräykseen ja joulupata-keräykseen. Ja kyllä, olen siinä suhteessa ap:ta fiksumpi ja parempi.
Et ole fiksumpi etkä lainkaan parempi.
Nostat omaa häntääsi ja olet hyvesignaloija. Toisia alentamalla et ylemmäs pääse.
Vierailija kirjoitti:
Jos saamastaan lahjasta ei tykkää niin ei tarvitse pyytää lahjoja ollenkaan. Youtubessa on yllättävän paljon videoita joissa lapsi saa banaanin lahjaksi. Minäkin tykkäisin enemmän banaanilahjasta kuin jostain typerästä iphonesta! Saako iphonen vaihtaa banaaniin?
Ihana video
Ei minulla hermot mene. Mutta kun olen katsellut Hyvä joulumieli -videoita, niin ei minulle synny niistä lahjoitustahtoa. Tunnen ihmisiä, joilla on paljon pahempia kohtaloita. Ja itsekin olen pienituloisesta perheestä kotoisin, enkä kokenut mitenkään kärsiväni, vaikka en saanut merkkituotteita eikä käyty lomamatkoilla saati ulkomaanlomilla.
Koska meillä ei opetettu kateuteen, vaan kaikki me sisarukset ollaan osattu olla onnellisia niistä asiosta, jotka meillä oli. Meillä on fiksut vanhemmat, ja näin aikuisemmalla iällä olen kiitollinen siitä.
Ei kai kukaan nyt oikeasti mene ostamaan jollekin tuntemattomalle lapselle mopoautoa tai iphonea? Kuka noihin edes osallistuu?