Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä menee ruokaa hukkaan? Meillä menee liikaa.

Vierailija
19.04.2014 |

Aina välillä harmittaa, että kattilan pohjalta pitää heittää loput riisit, kastikkeenjämät, murot lapsen lautaselta, kaappiin unohtuneet leipäpussien pohjat roskikseen. Niitä vaan ei tuu syötyä.

Enkä osaa oikein jatkojalostaakaan niitä ruokia sillä tavalla, että lopputuloksena olisi koko perheelle maittava ateria.

Perunamuusin jämät on ainoa, jotka välillä jatkojalostan sämpylöiksi, mutta muuten kaikki ylimääräinen menee roskiin.

Harmittaa. Silloin kuin yksin elelin, niin paljon vähemmän tuli heitettyä ruokaa roskiin, kun kaikki tuli syötyä, mitä teki tai osti.

Nyt kun on useampi perheessä, niin pitää ottaa useamman ihmisen mieltymykset huomioon. Enää ei voi syödä koko viikkoa samaa makaronilaatikkoa tms... :-/

Liikaa menee meidän taloudessa nykyisin ruokaa roskiin. Mutta ei voi mitään.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa teette/ostatte liikaa ruokaa ettekä hyödynnä pakastinta?

Vierailija
2/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene hukkaan, käytän jämät uuteen ruokaan tai pakastan. Lisäksi suunnittelen koko viikon syömiset etukäteen eli ei tule ostettua liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin menee mitään roskiin. Leivät käytetään aina pakastimen kautta ja ruuanjämät joko mulle evääksi töihin tai lapsille seuraavana päivänä tai pakastimeen.

Vierailija
4/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että aina jää joku yksi annos/ yksi kanafile tjs yli ja se on liian vähän meidän perheelle, kun syödään aina seuraavana päivänä koko perhe taas samaa ruokaa.

Ja sitä yhtä annosta ei tuu laitettua sinne pakkaseen, kun sinne se taas unohtuu.

Tykätään tuoreesta leivästä ja aina se leivän loppu jää sinne jääkaapin hyllylle, kun ostetaan uutta. Saisi olla pienempiä leipäpaketteja olemassa. :-/

Ap

Vierailija
5/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuussin loppu kasvissososekeitoksi, sinne saa gratiininjämät yms. Makaronilaatikko pannulla käristettynä uppoaa kuin häkä meillä, rasvaa vähän joukkoon. Jauhelihakastike jämät pitsaan yms. Leivän lopuista köyhiä ritareita tai uuniin ns. Pikkupitsoiksi, tonnikalaa ja juustoa. Keittoa voi tuunata lisäämällä vaikka spagettisilppua seuraavana päivänä. Ruoista ei ole valitusoikeutta miehelläkään vaan syötävä on mitä tarjotaan

Vierailija
6/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mee juuri mitään hukkaan. Ruuanjämistä saa useimmiten miehelle vielä lounasannoksen töihin tai pidetään " jääkaapintyhjennyspäivä" eli jämäannoksista kukin valkkaa mieluisimman syödäkseen. Ja viimeistään koiralle loput. 

Vierailija
7/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri mene, paitsi leipää kun ei sitä kukaan syö. Sitäkin yritän muistaa aina pakastaa osan hyvissä ajoin.

Lautaselle otetaan kerrallaan niin vähän että kaikki pitäisi saada alas, mutta kattilaan jääneet loput laitan jääkaappiin jos niistä edes yksi annos jää, saatan itse iltapalaksi syödä, jos jää kaksi pientä annosta niin lapset syövät usein seuraavana päivänä lounaaksi, aikuiset eivät välttämättä syö lounasta ollenkaan.

Ja jos sinne kattilaan jää aivan surkean pieni annos jota ei viitsi edes säilöä, niin kyllä sen mies tai minä aina vedetään naamaan.

Riisiä ja perunaa keitän usein liikaa tarkoituksella, molemmat voi paistaa myöhemmin.

Vierailija
8/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:28"]Perunamuussin loppu kasvissososekeitoksi, sinne saa gratiininjämät yms. Makaronilaatikko pannulla käristettynä uppoaa kuin häkä meillä, rasvaa vähän joukkoon. Jauhelihakastike jämät pitsaan yms. Leivän lopuista köyhiä ritareita tai uuniin ns. Pikkupitsoiksi, tonnikalaa ja juustoa. Keittoa voi tuunata lisäämällä vaikka spagettisilppua seuraavana päivänä. Ruoista ei ole valitusoikeutta miehelläkään vaan syötävä on mitä tarjotaan

[/quote]

Minä tykkään sosekeitoista, mies ei. Minä kyllä tykkään myös paistaa loppuja makaronilaatikkoja paistinpannulla voissa, mutta mies ei tykkää siitäkään ymymym.

Kaikkea söin kun yksin elelin, mutta nyt on eri asia, kun mies on niin kranttu. :-(

Ap

Vierailija
9/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän menee hukkaan. En tee uusia ruokia ennen kuin jämät on jääkaapista syöty. Meillä onneksi teinitkin tajuaa, ettei ole järkevää heittää ruokaa roskiin.

Vierailija
10/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 lisää...

Ja meillä on kullakin niitä omia inhokkeja, että jos kaapissa on yksi annos edellispäiväistä, niin voidaan tehdä sitten sitä ruokaa muille jota yksi ei tykkää syödä, ja nirso saa tyytyä tähteisiin.

Vierailija
11/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin syödään eilisiä ruokia tai jos jää sen verran vähän niin teen uuden ruoan ja minä tai mies syö eiliset pois. Joskus pakastetaan muutama annos, jolloin niitä voi syödä töissä lounaana.

Netistä myös löytää hyviä reseptejä mitä tähteille voi tehdä.

Ei meillä ole halua heittää ruokaa eli rahaa roskiin. Asialle voi siis tehdä jotain jos haluaa. :)

Vierailija
12/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää voi pakastaa esim. puolet tuoreesta leivästä.

Vierailija
13/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:28"]Perunamuussin loppu kasvissososekeitoksi, sinne saa gratiininjämät yms. Makaronilaatikko pannulla käristettynä uppoaa kuin häkä meillä, rasvaa vähän joukkoon. Jauhelihakastike jämät pitsaan yms. Leivän lopuista köyhiä ritareita tai uuniin ns. Pikkupitsoiksi, tonnikalaa ja juustoa. Keittoa voi tuunata lisäämällä vaikka spagettisilppua seuraavana päivänä. Ruoista ei ole valitusoikeutta miehelläkään vaan syötävä on mitä tarjotaan

[/quote]

Minä tykkään sosekeitoista, mies ei. Minä kyllä tykkään myös paistaa loppuja makaronilaatikkoja paistinpannulla voissa, mutta mies ei tykkää siitäkään ymymym.

Kaikkea söin kun yksin elelin, mutta nyt on eri asia, kun mies on niin kranttu. :-(

Ap

[/quote]Etkös sä voi syödä sitä sosekeittoa ja paistettua makaronilaatikkoa ja syöttää miehelle se kananfile. Onko pakko joka päivä kaikkien syödä samaa ruokaa.

Vierailija
14/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna miehen hommata oma ruokansa, jos ei kelpaa se, mitä on tarjolla!!!

Vierailija
15/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea leipä pitäisi pakastaa heti eikä seuraavana päivänä paketin avaamisesta, maistuu silloin pahalle kun sulattaa :P

Vierailija
16/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:33"]

[/quote]

Ap

[/quote]Etkös sä voi syödä sitä sosekeittoa ja paistettua makaronilaatikkoa ja syöttää miehelle se kananfile. Onko pakko joka päivä kaikkien syödä samaa ruokaa.

[/quote]

On.

Ap

Vierailija
17/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:40"]

Etkös sä voi syödä sitä sosekeittoa ja paistettua makaronilaatikkoa ja syöttää miehelle se kananfile. Onko pakko joka päivä kaikkien syödä samaa ruokaa.

[/quote]

On.

Ap

[/quote]

Öööö...miksi?

Vierailija
18/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kranttu niin miksi sinä et voi syödä sitä mitä eilen on jäänyt? Miksi kaikkien pitää aina syödä samaa ruokaa? En ymmärrä.

Lasten olisi myös hyvä oppia, ettei ruokaa heitetä roskiin eikä aina voi syödä lempiruokaa. 

Vierailija
19/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:33"]

[/quote]

Ap

[/quote]

On.

Ap

[/quote]

Sä sitten vastasit itse siihen mikä teillä ongelmana on...

Vierailija
20/42 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:38"]

No anna miehen hommata oma ruokansa, jos ei kelpaa se, mitä on tarjolla!!!

[/quote]

Samaa mieltä. Naurettava syy ruuan poisheittämiseksi se, että aikuinen mies ei halua syödä vanhoja sapuskoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi