Miksi tupakantumpit voi heittää ihan mihin tahansa?
Odottelin äsken bussipysäkillä bussia. Kiinnitti huomiota pysäkin yleinen siivottomuus. Koko pysäkin ympäristö oli täynnä tupakantumppeja, siten että niitä oli ihan kaikkialla. Jotenkin
se hajukin oli sellainen tunkkaisen eltaantunut.
Tuli vaan mieleen, että miksiköhän tupakantumpppi on sellainen roska, jonka voi heittää ihan mihin tahansa? Miltä näyttäisi jos kaikki muutkin roskat viskeltäisiin samoin ympäriinsä?
Kommentit (212)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 23:07"]
Entinen tupakoitsija täällä moi!
Yli kymmenen vuoden ajan heitin aika-ajoin niitä tumppeja maahan ja nimenomaisesti juurikin bussipysäkkien läheisyydessä. Ja ai miksikö?
Koska bussipysäkki on ainoa paikka missä ei ole tyyliin koko roskista ja jos on, niin ei varmasti ole roskiksen kyljessä sitä tumppiastiaa! Kauppakeskuksien ja joka terveysasemienkin luona tai läheisyydessä on tupakoinnille osoitetut paikat, joissa sitä mielellään polttaa kun siellä ei häiritse ketään eikä joudu roskaamaan. Bussipysäkki jolla on roskis auttaa vain talvisin, kun voi lumeen tumpata röökin ja heittää tumpin sitten roskikseen. Itse olen kolme kertaa ns. lumettomaan aikaan joutunut soittamaan hätänumeroon että tulevat sammuttamaan aivan hirveälle haisevan palavan roskiksen (jota en tietenkään itse ollut sytyttänyt, kun tumppeja en uskalla roskakoriin laittaa ellei ole märkiä vedestä tai lumesta). Jos tumppiastia puuttuu, ei sitä tumppia voi kantaa sisälle bussiinkaan, se haisee niin kamalalle että siinä on matka pilalla kaikilta.
[/quote]
Se stumppi haisee ihan samalle kuin tupakoiva ihminen. Siinä kyllä oot oikeessa että se tupakanhaju pilaa matkan kaikilta.
Ja kauppakeskukset. Miksi sen tupakkapaikan/tuhkiksen pitää olla oven pielessä kiinni? Ja jos ei ole, silti siinä kulkuväylällä ollaan tupakalla. Kaikki kyllä huomaa sen "coolin" tavan, vaikkei siinä muiden jaloissa sen röökin kanssa pyörikkään.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 22:53"]
Oo, jopa saatiin hiekkapillut ja wt:t keskusteluun mukaan. Ketju on kruunattu! Ai niin ja kaikki tumppien heittelijät on muuten läskejä ja laiskoja, työttömiä lusmuilijoita!
[/quote]
Lusmuista ja laiskoista työttömistä en tiedä, mutta useita ylipainoisia tupakoitsijoita näkee kyllä päivittäin. Sen laihduttava vaikutus taitaa olla huijausta.
[/quote]
Tupakointi laihduttaa? Ihania harhaluuloja sulla (ollut).
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 23:07"]
Entinen tupakoitsija täällä moi!
Yli kymmenen vuoden ajan heitin aika-ajoin niitä tumppeja maahan ja nimenomaisesti juurikin bussipysäkkien läheisyydessä. Ja ai miksikö?
Koska bussipysäkki on ainoa paikka missä ei ole tyyliin koko roskista ja jos on, niin ei varmasti ole roskiksen kyljessä sitä tumppiastiaa! Kauppakeskuksien ja joka terveysasemienkin luona tai läheisyydessä on tupakoinnille osoitetut paikat, joissa sitä mielellään polttaa kun siellä ei häiritse ketään eikä joudu roskaamaan. Bussipysäkki jolla on roskis auttaa vain talvisin, kun voi lumeen tumpata röökin ja heittää tumpin sitten roskikseen. Itse olen kolme kertaa ns. lumettomaan aikaan joutunut soittamaan hätänumeroon että tulevat sammuttamaan aivan hirveälle haisevan palavan roskiksen (jota en tietenkään itse ollut sytyttänyt, kun tumppeja en uskalla roskakoriin laittaa ellei ole märkiä vedestä tai lumesta). Jos tumppiastia puuttuu, ei sitä tumppia voi kantaa sisälle bussiinkaan, se haisee niin kamalalle että siinä on matka pilalla kaikilta.
[/quote]
Miksi siinä pysäkillä sitten pitää polttaa?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 23:17"]
Tumpithan maatuu
[/quote]
Ai niinku asvaltin ja betonin läpi? Tai miksei tommoinen kemikaalikoktaili voi siihen reiän syövyttää..
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 23:17"]
Tumpithan maatuu
[/quote]
Ai niinku asvaltin ja betonin läpi? Tai miksei tommoinen kemikaalikoktaili voi siihen reiän syövyttää..
[/quote]
oikein kemikaalikoktaili. Kuule, saat kemikaaleja elimistöön ihan joka paikasta. Myös "puhtaasta" hengitysilmasta. Niillä tumpeilla ei ole terveydellesi mitään relevanssia, ellet sitten syömään niitä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 21:00"]
No jos nyt vertaillaan koirankakkoja ja tupakantumppeja... niin eipä koirankakkaroskiksiakaan ole kovin tiheässä ja siksi kannankin ne koiranpaskat pussissa mukanani kunnes löytyy roskis enkä heitä/jätä maahan. Koirankakkapussi (täynnä oleva) haisee huomattavasti ällömmältä kuin tupakantumppi, joten en ymmärrä miten se roskisten puuttuminen on niin suuri ongelma juuri tupakoijille. He voivat sentään valita milloin polttavat ja milloin sitä jätettä syntyy, minä en juurikaan voi valita milloin koirani kakkaa. Jos haluaa tupakoida niin täytyy vähän nähdä vaivaa yhteisen siistin ympäristön eteen.
[/quote]
Mutta etkö sinäkin voi valita lenkittää koiraasi kakkaroskiksen läheisyydessä? En kysy ilkeyttäni, eikä tehdä nyt tästäkin asiasta riitaa, jooko?
[/quote]
Ei koiraa voi pakottaa tekemään tarpeitaan tiettyyn paikkaan.
[/quote]
Ei tietenkään, mutta kai ainakin tietylle alueelle niin, ettet itse eksy kauaksi siitä roskiksesta? Siis lenkkeilet koiran kanssa sen verta pienellä alueella, että etäisyys roskikseen ei kasva liian suureksi.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:41"]
No jos nyt vertaillaan koirankakkoja ja tupakantumppeja... niin eipä koirankakkaroskiksiakaan ole kovin tiheässä ja siksi kannankin ne koiranpaskat pussissa mukanani kunnes löytyy roskis enkä heitä/jätä maahan. Koirankakkapussi (täynnä oleva) haisee huomattavasti ällömmältä kuin tupakantumppi, joten en ymmärrä miten se roskisten puuttuminen on niin suuri ongelma juuri tupakoijille. He voivat sentään valita milloin polttavat ja milloin sitä jätettä syntyy, minä en juurikaan voi valita milloin koirani kakkaa. Jos haluaa tupakoida niin täytyy vähän nähdä vaivaa yhteisen siistin ympäristön eteen.
[/quote]
Mutta etkö sinäkin voi valita lenkittää koiraasi kakkaroskiksen läheisyydessä? En kysy ilkeyttäni, eikä tehdä nyt tästäkin asiasta riitaa, jooko?
[/quote]
[/quote]
Ei tietenkään, mutta kai ainakin tietylle alueelle niin, ettet itse eksy kauaksi siitä roskiksesta? Siis lenkkeilet koiran kanssa sen verta pienellä alueella, että etäisyys roskikseen ei kasva liian suureksi.
[/quote]
Tervetuloa vain katsomaan tänne meidän lähiöön. Täällä on niin harvassa koirankakkaroskiksia tai yhtään mitään roskiksia, että joka ikinen kerta pitää kantaa kakkapussi jonnekin kauemmaksi. Usein tuon sen vasta oman talomme roskikseen. Ei koiralle se riitä lenkiksi, että kierretään 50 m ympyrää seudun ainoan roskiksen ympärillä. Roskisten vähyyteen nähden täällä onkin hämmästyttävän vähän koirankakkoja missään, joten ilmeisesti aika moni muukin kuljeskelee paskapussi taskussaan.
Mutta eihän se tässä ollutkaan pointti vaan ymmärtääkseni se, että tupakoitsijan on paljon helpompi mennä käryttämään siihen roskiksen tai tuhkiksen viereen tai kuljettaa tumppinsa roskiin eivätkä ne silti tee niin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tervetuloa vain katsomaan tänne meidän lähiöön. Täällä on niin harvassa koirankakkaroskiksia tai yhtään mitään roskiksia, että joka ikinen kerta pitää kantaa kakkapussi jonnekin kauemmaksi. Usein tuon sen vasta oman talomme roskikseen. Ei koiralle se riitä lenkiksi, että kierretään 50 m ympyrää seudun ainoan roskiksen ympärillä. Roskisten vähyyteen nähden täällä onkin hämmästyttävän vähän koirankakkoja missään, joten ilmeisesti aika moni muukin kuljeskelee paskapussi taskussaan.
Mutta eihän se tässä ollutkaan pointti vaan ymmärtääkseni se, että tupakoitsijan on paljon helpompi mennä käryttämään siihen roskiksen tai tuhkiksen viereen tai kuljettaa tumppinsa roskiin eivätkä ne silti tee niin.
[/quote]
Selvä.
Eiks se vaan ole helpointa lopettaa tupakointi. Mikä siinä on niin vaikeaa.
Onneks on oma auto. Ei tartte pysäkeillä kärsiä.
Tuosta vanhusten jutusta olen TASAN samaa mieltä. Käsittämätöntä, että jossain vanhainkodissa aletaan rutista rasvasta, herkuista tai tupakasta. Anti mennä vaan! Mitä sillä on väliä enää? Pääasia, että elämä on elämisen arvoista. Ja jos se vaatii tupakkaa tai konjakkisnapsia, niin keneltä se on pois. Jotkut valittaa, että tupakalla käyttäminen vie työaikaa hoitotyöltä. No, niinhän se viekin. Mutta eikös hoitolaitoksissa ole tavoite, että tarjotaan niille hoidettaville mielekästä elämää ja jos se sisältää tupakointia, niin se on sitten järjestettävä. Ei se tupakka ole yhtään sen arvottovampi sen tupakoivan vanhuksen kannalta kuin jutella tai muuten vaan tehdä jotain virkistävää.
Hah, mua ei kiinnosta vittuakaan. Puf, upphalande savut sun rumalle naamalle! Olen työssäni ansainnut rahat röökiini ja takuulla maksan valtiolle enemmän kuin palveluina tulen takaisin saamaan. My money, my problem!
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 00:05"]
Hah, mua ei kiinnosta vittuakaan. Puf, upphalande savut sun rumalle naamalle! Olen työssäni ansainnut rahat röökiini ja takuulla maksan valtiolle enemmän kuin palveluina tulen takaisin saamaan. My money, my problem!
[/quote]
Ja sit nää ihmettelee miksi röökaajia pidetään itsekkäinä?
Jos poltat, muista huomaavaisuus
Jos et, muista suvaitsevuus
Mainos ajalta kun tupakkaa sai mainostaa pätee yhä.
[/quote]
Älä nyt wt urpå keuhkoo. Ihan vapaasti saat vetää ihan mitä tahansa. Ei me estellä. Parasta se just on kun nämä urpåt vääntää työtä 65:ksi ja just siinä eläkeiän kynnyksellä punaisen mallun kalkkeuttamat suonet brakaa. Nopea kuolema, ei tarvi eläkkeitä maksaa. Kaikki voittaa kun wt urpåt vetää posket lommolla norttia.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 00:23"]
[/quote]
Älä nyt wt urpå keuhkoo. Ihan vapaasti saat vetää ihan mitä tahansa. Ei me estellä. Parasta se just on kun nämä urpåt vääntää työtä 65:ksi ja just siinä eläkeiän kynnyksellä punaisen mallun kalkkeuttamat suonet brakaa. Nopea kuolema, ei tarvi eläkkeitä maksaa. Kaikki voittaa kun wt urpåt vetää posket lommolla norttia.
[/quote]
Voi vittu. Eksä tajuu. Mä oon yliopistolla. Emmä oo mikään wt. Sä et tiiä kuinka paljon mä pystyn vetää viskii ja sikareita berliinissä.
En enää polta mutta entisessä elämässäni tumppasin huolella roskiksen metalliseen kylkeen/maahan/lumeen ja heitin kylmenneenä sen jälkeen roskikseen. Not a big deal.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 00:23"]
[/quote]
[/quote]
no sehän on hyvä. Tuottamattomia vanhuksia ei tarvita yhteiskuntaan, siinähän terveysfasisti elät viimeiset 20 vuotta elämästäsi hoitolaitoksessa.
Olen anniskeluravintolassa töissä ja kieltämättä vituttaa noukkia tupakantumppeja maasta terassi-alueelta, vaikka tuhkakuppeja on lähes joka pöydässä. Työnkuvaani kuuluu myös siivoaminen, ja mukisematta haen astiat, pyyhin pöydät, siivoan muut sotkut ja tyhjennän haisevat ja pöllyävät tuhkakupit, mutta on ärsyttävää, jos joku laiskuuttaan ja piittaamattomuuttaan sotkee.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 22:53"]
Oo, jopa saatiin hiekkapillut ja wt:t keskusteluun mukaan. Ketju on kruunattu! Ai niin ja kaikki tumppien heittelijät on muuten läskejä ja laiskoja, työttömiä lusmuilijoita!
[/quote]
Lusmuista ja laiskoista työttömistä en tiedä, mutta useita ylipainoisia tupakoitsijoita näkee kyllä päivittäin. Sen laihduttava vaikutus taitaa olla huijausta.