Miksi tupakantumpit voi heittää ihan mihin tahansa?
Odottelin äsken bussipysäkillä bussia. Kiinnitti huomiota pysäkin yleinen siivottomuus. Koko pysäkin ympäristö oli täynnä tupakantumppeja, siten että niitä oli ihan kaikkialla. Jotenkin
se hajukin oli sellainen tunkkaisen eltaantunut.
Tuli vaan mieleen, että miksiköhän tupakantumpppi on sellainen roska, jonka voi heittää ihan mihin tahansa? Miltä näyttäisi jos kaikki muutkin roskat viskeltäisiin samoin ympäriinsä?
Kommentit (212)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:38"]Ei kai normaalit ihmiset jätä mitään roskia. Ei purkkaa, ei tumppeja, ei pissoja, kakoista puhumattakaan.
[/quote]
Ei kai kukaan normaali ihmimen enää nykyaikana tupakoi?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 01:20"]
Olen anniskeluravintolassa töissä ja kieltämättä vituttaa noukkia tupakantumppeja maasta terassi-alueelta, vaikka tuhkakuppeja on lähes joka pöydässä. Työnkuvaani kuuluu myös siivoaminen, ja mukisematta haen astiat, pyyhin pöydät, siivoan muut sotkut ja tyhjennän haisevat ja pöllyävät tuhkakupit, mutta on ärsyttävää, jos joku laiskuuttaan ja piittaamattomuuttaan sotkee.
[/quote]
Miks pitää polttaa jos ei osaa? noloo..
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:22"]
Kaupungit voisi hommata tuhkiksia bussipysäkkien kohdalle samalla tavoin kuin roskiksiakin.
[/quote]
Bussipysäkkien lähellä ei saa polttaa
Itse olen tupakoitsija, ja samaa ihmettelen itsekin. Ei se niin vaikeaa ole tumpata tupakkaa maahan ja heittää roskikseen.
Tietenkään palavaa ei voi laittaa roksikseen, mutta jos viitsii kumartua ja tumpata maahan, niin ei ongelmaa.
Ihmiset vaan on ihan vitun idiootteja.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 01:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:38"]Ei kai normaalit ihmiset jätä mitään roskia. Ei purkkaa, ei tumppeja, ei pissoja, kakoista puhumattakaan.
[/quote]
Ei kai kukaan normaali ihmimen enää nykyaikana tupakoi?
[/quote]
Vaikuttaako nämä tämän ketjun tupakoitsijat normaaleilta ihmisiltä??
Normaaleilta tupakoitsijoilta kyllä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 17:59"]
Tuossa on sama juttu mitä roskakoreissa: tuhkakuppeja on aivan liian vähän. Jos bussipysäkin vieressä on tuhkakuppi, niin kyllä ihmiset sitä käyttävät. Tuo yksi kirjoitti ettei ulkomailla tumppeja näy maassa, sen selittää se että ulkomailla tuhkakuppeja on enemmän mitä Suomessa (yksi syy saattaa olla se, että ulkomailla yleensä tupakoidaan enemmän mitä Suomessa). Ei tarvitse mennä kun Tallinnaan, niin siellä on tuhkakuppeja/roskis+tuhkakuppi yhdistelmiä "metrin välein".
Tiedän ihmisiä jotka keräävät tumppinsa pieneen pillerirasiaan (jos tuhkakuppia ei lähellä ole), mutta heidän tupakan hajustaa sitten valittavat "kaikki". Itse en maasta tumppia poimisi uudestaan käteen, koska maassa on kaikkea likaa, ihmiset syljeskelevät maahan, koiran kakkaa ja muuta mitä en halua sormiini.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Maahan ne heitetään kuitenkin. Olen sen työssäni nähnyt lukuisia kertoja.
Tupakoitsijat on kingejä. Jo koulussa ja myöhemmin työpaikoilla. Pomot polttaa sikaria, savuton kiillota kenkäni!
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 01:25"]
En jaksanut koko ketjua lukea läpi, mutta täällä yksi tunnollinen tupakoitsia joka aina yrittää löytää tuhkakupin.
Välillä tekisi kyllä mieli mielenosoituksellisesti viskellä tupakannatsat pitkin pihamaata, kun ihmiset viskovat nenäliinoja yms taloyhtiön metalliseen ämpäriin jossa lukee isolla "TUMPIT". Se on sitten tietenkin tupakoitsijan vika, jos erehdyt sinne palavan tupakan heittämään ja syttyy koko pönttö tuleen.
[/quote]
Komppi tälle. Mutta olen itse oppinut tumppaamaan tupakin ennen kuin heitän sen roskikseen, juuri tuon tulipalovaaran takia.
Noin muutoin kannan pilttipurkkia mukanani johon tumpata jos ei roskista tms. ole lähettyvillä.
Yritän parhaani mukaan olla huomaavainen tupakoitsija (en polta vaikkapa bussikatoksen alla jne.).
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 01:48"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 01:25"]
En jaksanut koko ketjua lukea läpi, mutta täällä yksi tunnollinen tupakoitsia joka aina yrittää löytää tuhkakupin.
Välillä tekisi kyllä mieli mielenosoituksellisesti viskellä tupakannatsat pitkin pihamaata, kun ihmiset viskovat nenäliinoja yms taloyhtiön metalliseen ämpäriin jossa lukee isolla "TUMPIT". Se on sitten tietenkin tupakoitsijan vika, jos erehdyt sinne palavan tupakan heittämään ja syttyy koko pönttö tuleen.
[/quote]
Komppi tälle. Mutta olen itse oppinut tumppaamaan tupakin ennen kuin heitän sen roskikseen, juuri tuon tulipalovaaran takia.
Noin muutoin kannan pilttipurkkia mukanani johon tumpata jos ei roskista tms. ole lähettyvillä.
Yritän parhaani mukaan olla huomaavainen tupakoitsija (en polta vaikkapa bussikatoksen alla jne.).
[/quote]
Tästä voisi ottaa mallia. Ei olisi iso vaiva kantaa mukana noin tupakka-askin kokoista rasiaa, johon kerätä tumpit. Vai olisiko? Mun mielestä jokaisen askin mukana pitäisi myydä vaikka parin euron mukana kannettavia kertakäyttö minituhkiksia. Laki-aloite eduskuntaan ja liike-idea jollekin?
Nostan vanhaa keskustelua. Tänään aamulla huomautin naapurille siitä, että hän ketjupolttaa kerrostalomme ovien edessä ja jättää tumpit aina maahan. Hän katsoi minua pöyristyneenä ja sanoi "kyllä ne maatuu". Ai että ärsyttää!!! Siinä olisi parin metrin päässä sellainen tupakoitsijoille tarkoitettu musta tuhkakuppiteline(?).
Mua vaan risoo roskaaminen, miksi tumpit on mukamas ok heittää maahan? Kertokaa mulle, mä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Odottelin äsken bussipysäkillä bussia. Kiinnitti huomiota pysäkin yleinen siivottomuus. Koko pysäkin ympäristö oli täynnä tupakantumppeja, siten että niitä oli ihan kaikkialla. Jotenkin
se hajukin oli sellainen tunkkaisen eltaantunut.
Tuli vaan mieleen, että miksiköhän tupakantumpppi on sellainen roska, jonka voi heittää ihan mihin tahansa? Miltä näyttäisi jos kaikki muutkin roskat viskeltäisiin samoin ympäriinsä?
Ihminen, joka on riittävän typerä tupakoidakseen, ei välitä mistään muusta kuin omasta tarpeestaan paskan vertaa.
Siksi "ylimääräisen" vaiva näkeminen siitä että sammuttaisi tumpin kunnolla ja laittaisi roskikseen, tai edes kantaisi mukanaan pientä rasiaa tumpeille, on aivan ylitsepääsemättömän ylivoimainen tehtävä.
Tumpit eivät maadu missään järkevässä ajanjaksossa, sisältävät suuren määrän tupakan haitta-aineita, ovat myrkyllisiä eläimille ja kaikin puolin haitallisia luonnolle, puhumattakaan kuinka rumalta roskaaminen näyttää - mutta EI, eihän noilla persujen äänestäjillä vain riitä ymmärrys omien sotkujensa siivoamiseen.