jatkuva köyhyys väsyttää
Olen koko elämäni ollut köyhä, lapsesta asti. Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä eikä parannusta tilanteeseen näy. Miten jaksaa päivästä toiseen senttejä laskien? Paraneminen ei oikein ole näköpiirissä, sillä hoitokin maksaa.
Kommentit (8)
Malliesimerkki köyhyyden periytymisestä. Parasta mitä voit tehdä tuossa tilanteessa on "sukurasitteen/kierteen" katkaisu (jos siis on lapsia). Muuten taitaa peli olla menetetty, toki voit yrittää keksiä jotain tekemistä joka tekee onnelliseksi.
Tässäkin taas nähdään kuinka ihmiset sitovat koko olemassaolonsa ihan liiaksi rahan ja työnteon liekaan. Ilman rahaakin voi elää, hyvin. Ja ei, en kuuntele mitään tekosyitä jotka selittävät itse itsensä. Lopettakaa rahan palvominen ja ottakaa elämänne haltuunne. KAIKKI muu on pelkkää selittelyä.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 20:45"]Tässäkin taas nähdään kuinka ihmiset sitovat koko olemassaolonsa ihan liiaksi rahan ja työnteon liekaan. Ilman rahaakin voi elää, hyvin. Ja ei, en kuuntele mitään tekosyitä jotka selittävät itse itsensä. Lopettakaa rahan palvominen ja ottakaa elämänne haltuunne. KAIKKI muu on pelkkää selittelyä.
[/quote]
Sulla on varmaan varaa ostaa ruokaa mistä tykkäät, et sitä mihin rahat riittää
ei ap
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 20:45"]
Ilman rahaakin voi elää, hyvin. Ja ei, en kuuntele mitään tekosyitä jotka selittävät itse itsensä.
[/quote]
Onko tekosyitä sähkö- ja vesilasku (pakko maksaa vähintään perusmaksut) ja kiinteistövero?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 20:35"]
Malliesimerkki köyhyyden periytymisestä. Parasta mitä voit tehdä tuossa tilanteessa on "sukurasitteen/kierteen" katkaisu (jos siis on lapsia). Muuten taitaa peli olla menetetty, toki voit yrittää keksiä jotain tekemistä joka tekee onnelliseksi.
[/quote]
Joo, lapsia ei ole, eikä tule. En halua heille samaa kurjuutta. Mutta en tiedä miten itsekään jaksaisi. Ap
Jaksamista AP! Tämä maailma nyt vain pyörii sen rahan ympärillä, ei siitä oikein välittämättäkään voi olla. Tarvitaan lämmintä sisälle ja päälle, ruokaa ja puhtautta ja terveydenhuoltokaan ei suinkaan ole ilmaista, vaikka käyttäisi julkisia palveluita. Että ne jotka sanovat, että ota elämä omaan haltuun eivät todellakaan tiedä mistä puhuvat.
otan osaa, se on rankkaa. olen kanssa köyhästä perheestä ja maailmalle joutunut lähtemään täysin ilman apua vanhemmiltani. omaa vuokra-asuntoakin oli vaikea hankkia kun aikuistui kun takuutakaan ei saanut, eikä mitään kalusteita ym. äitini on vieläkin köyhä ja itsekin aika kädestä suuhun elän. ja vakava sairaus on nykyään minun arkeani. ei moni tajua kuinka raastavaa se on. ehkä tämä tietokoneaika vaan pahentaa asiaa? kun saa lukea miten osa on kokoajan lomalla, matkoilla ja "rentoutuvat". itse yrittää sinnitellä elämän kantissa kiinni. köyhyys karsii ihmisen mahdollisuuksia kaikkiin ja usein se periytyy vaikka periaatteessa mahdollisuuksia on vaikka mihin suomessa. tietynlainen köyhä lapsuus jättää välillä liian syvät jäljet