Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko naapurin lapsille ruokaa ilman vanhempien lupaa?

Vierailija
07.06.2014 |

vaikka ne grillimakkarat?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan joskus

Vierailija
2/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä halua, että minukaan lapselleni annetaan. (Kun on pienet lapset.) Kouluikäisenä voisin tehdä naapurin äidin kanssa vakisopparin, että molemmin puolin saa antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan joskus

Vierailija
4/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, annan, ja naapurin lapset käykin meillä aina silloin tällöin kylässä (kyse siis koululaisista, meillä on taaperoikäinen lapsi ja vauva, joten kyse ei ole lasten kavereista).

Vierailija
5/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukkua? En tiedä, mitä allergioita/erityisruokavalioita naapurin lapsilla on. Eikä ole kiva, että teen ruokaa eikä lapsi olekaan nälkäinen, koska on juuri syönyt pari grillimakkaraa.

2

Vierailija
6/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nuo ihan naapureita ole... Mutta jos muksujen kaverit on meillä ruoka-aikaan niin pöytään sopii tulla.

Vierailija
7/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kukin syököön kotonaan, ellei toisin sovita.

Vierailija
8/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 14:28"]

Miksi alapeukkua? En tiedä, mitä allergioita/erityisruokavalioita naapurin lapsilla on. Eikä ole kiva, että teen ruokaa eikä lapsi olekaan nälkäinen, koska on juuri syönyt pari grillimakkaraa.

2

[/quote]

Lapset osaavat yleensä itse kertoa allergioistaan. Jos lapset ovat niin isoja, että pääsevät käymään omin nokkinensa kylässä, voi olettaa, että he osaavat myös kertoa, että heillä on ruoka, ei voi syödä. 

Vierailija
9/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut. Äidin kanssa joskus allergiat varmistin etukäteen.

Vierailija
10/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Lapset todellakin osaavat kertoa allergiansa.

Vierailija
11/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi, ellei asiasta ole vanhempien kanssa sovittu. Minusta vanhempien tehtävä on tietää, mitä, missä ja milloin heidän lapsensa on syönyt. Pistäisin soittamaan kotiin ja kysymään luvan.

Vierailija
12/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin annan. En edes kehtais syödä niin että toinen jää ilman.

Vierailija
13/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että täällä maalla lasten vanhemmat pitäisi hulluna, jos soittelis ja kyselis, että voinko antaa teidän Taaville mehujään.

Vierailija
14/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 14:42"]Mä luulen, että täällä maalla lasten vanhemmat pitäisi hulluna, jos soittelis ja kyselis, että voinko antaa teidän Taaville mehujään.

[/quote]

Niinpä. Asutaan syrjässä, mutta sattuu naapureilla olemaan samanikäisiä muksuja. Aluksi vähän arastelin tarjota naapurin lapsille mitään, mutta nykyään tarjoan mehua tai jätskiä tai jotain pientä. Ja vastapainoksi meidän muksu hiippailee silloin tällöin naapurista kotiin naama jätskissä. Ihan ruokaa ei kyllä tarjota, vaan kaikki käyvät kotonaan syömässä....

Vierailija
15/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 14:42"]Mä luulen, että täällä maalla lasten vanhemmat pitäisi hulluna, jos soittelis ja kyselis, että voinko antaa teidän Taaville mehujään.

[/quote]

Niinpä. Asutaan syrjässä, mutta sattuu naapureilla olemaan samanikäisiä muksuja. Aluksi vähän arastelin tarjota naapurin lapsille mitään, mutta nykyään tarjoan mehua tai jätskiä tai jotain pientä. Ja vastapainoksi meidän muksu hiippailee silloin tällöin naapurista kotiin naama jätskissä. Ihan ruokaa ei kyllä tarjota, vaan kaikki käyvät kotonaan syömässä....

[/quote]

Juuh, mehujään voisin toki antaa minäkin.

Vierailija
16/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan kyllä jos lapsi on kyllin iso että tietää omat allergiansa tai ylipäätään onko niitä. Oletan että jos lapselle on sanottu kotona ettei toisten sapuskoihin kosketa, hän myös osaa kieltäytyä.

Vierailija
17/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kylässä, niin eihän silloin ole kyse siitä, että ruokaa annetaan ilman vanhempien lupaa. Minä ajattelen, että ilman lupaa olisi se, että meidän 5v palloilee tuolla pihalla ja minä olen sisällä ja naapurit grillaavat ja antavat samalla makkaraa muksulle huikkaamatta mulle ensin. Ja sitä en toivo. Tottakai kylässä oleville annetaan välipalaa ja ruokaa, mikä aika nyt onkin. Ja kun on kyse pienistä lapsista, niin vanhemmat tietävät, että lapsi on kylässä.

Vierailija
18/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minäkin annan esim. juotavaa tai jos meillä on jotain pullaa, jäätelöä tms. herkkua, niin jaan sen vähän pienempiin paloihin, että kaikille riittää. Mutta varsinaisen ruuan jokainen syö omassa kodissaan, jos ei siis etukäteen sovita toisin.

7

Vierailija
19/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan jos meillä ruoka-tai herkkuaikaan. Kuuluu mielestäni tapakasvatukseen, että vieraille tarjotaan myös. Meillä ei vieraile tällä hetkellä sellaisia, joiden allergioita en tiedä. En nyt pähkinöitä kuitenkaan lähde tarjoamaan. Ja meillä, jos seitsemän vuotias sanoo syöneensä naapurissa, olen tyytyväinen, että on syönyt. Itse tekemäni ruoka voidaan syödä seuraavalla aterialla. Kuinka moni teistä ei tarjoaisi aikuiselle vieraalle, jos se tulee ruoka-aikaan? On myös hyvä harjoitella niitä pöytätapoja ja tottumuksia kylässä!

Vierailija
20/24 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse syödään, niin ilman muuta tarjoan lapsillekin. Pidän turhaa kyselemistä hiukan naurettavana. Mitä se haittaa, jos lapsi jonakin päivänä syö muualla ja muuta kuin, mitä äiti tarjoaa? Ei siitä nyt varmaan viikkokausiksi ruokavalio tai -rytmi voi mennä sekaisin...